وقتی رحمتی دربرنامه 90 تریبون هواداران  استقلال شد

سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال با حضور در برنامه 90 صحبت‌هایی را به شرح زیر انجام داد:

وی درباره میزان مصدومیت خود گفت: در دیدار با تراکتورسازی دچار آسیب‌دیدگی شدم و مصدومیتم پارگی 9 سانتی عضله چهارسر ران پایم بود و دکتر نوروزی گفت که یک ماه تا یک و نیم ماه دوره مصدومیتم طول خواهد کشید. در این مدت مصدومیت زیاد گریبانم را گرفت و زحماتم بر دوش دکتر نوروزی بود.

وی افزود: فکر می‌کنم بازی با سیاه‌جامگان در 15 سال اخیر اولین بازی بود که به دلیل مصدومیت از دست دادم. اگر در دو بازی اخیر استقلال بازی می‌کردم شرایط مصدومیتم بدتر می‌شد و امکان داشت 3 تا 4 ماه از استقلال دور بمانم به همین دلیل احتیاط کردم و ترجیح دادم بازی نکنم.

وی درباره شرایط خوب تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: در ابتدا که تیم بسته شده بود می‌گفتند که نهایتاً استقلال بتواند در این فصل سهمیه بگیرد اما خدا را شکر توانستیم موفق عمل کنیم و راز این موفقیت ما به دلیل همدلی و هم صدایی کادر فنی و بازیکنان بود. بازیکنان با سابقه‌آی مثل برهانی، عمران‌زاده و طالب‌لو در تیم حضور دارند که هنگامی که این بازیکنان در زمین حضور ندارند به بازیکنان جوان انگیزه می‌دهند.

رحمتی درباره روند موفقیتش در این فصل اظهار داشت: فکر کنم جدا از امسال من سال‌های بهتر دیگری هم در دوران فوتبالم داشته‌ام همواره از زمانی که فوتبال بازی می‌کنم حواشی برایم به وجود آمده اما امسال سعی کرده‌ام با بازیکنانم این حاشیه‌ها را کنار بگذارم و تمرکزم روی تمرینات بوده است و خوشحالم اصحاب رسانه از من رضایت دارند.

وی درباره تمرینات اختصاصی‌اش افزود: همواره تمرینات جداگانه و اختصاصی دارم و هر روز صبح با آقای فرهاد چیذری که مربی اختصاصی بدنسازی من است تمرین می‌کنم نزدیک به 12 تا 13 سال است هر روز تا ساعت 7 تا 8 صبح به صورت انفرادی تمرین می‌کنم و این به غیر از تمرین روزمره من است. بعدازظهر هم در خدمت آقای تراب‌پور هستم و ا‌ز آقای بابازاده تشکر دارم با اینکه در خارج از کشور حضور دارد بازی‌های ما را می‌بیند و نکات مهم را به ما گوشزد می‌کند.

رحمتی درباره نحوه تمریناتش در استقلال اظهار داشت: تمرینات تیم به شرایط بازی بستگی دارد من در این چند ساله روی تمریناتی که با چشم بسته انجام می‌شد تمرکز کردم و تمریناتی را با توپ تنیس هم انجام می‌دهم. این تمرینات باعث می‌شود سرعت عمل من بالا برود.

دروازه‌بان استقلال درباره درگذشت هادی نوروزی هم گفت: فوت هادی نوروزی یکی از بدترین خبرهای دوران ورزشی من بود ما با هم دوست صمیمی بودیم واقعاً بازیکن نمونه‌ای بود و من هم به نوبه خودم بازوبند او را به دستانم بستم. بعد از این فوت یک وفاق میان هواداران استقلال و پرسپولیس رخ داد و در دربی هم شاهد بودیم در دقیقه 24 هم استقلالی‌ها و هم پرسپولیسی‌ها هادی نوروزی را تشویق کردند. از هواداران پرسپولیس هم تشکر می‌کنم که در صفحه شخصی من پیام‌های محبت‌آمیز قرار دادند و خوشحالم تا به امروز کاری را برای ریا انجام ندادم.

رحمتی درباره کاهش تماشاگران در فوتبال کشورمان گفت: کمبود تماشاگران چند دلیل عمده دارد که یکی از مهم‌ترین آن مسائل اقتصادی و گران بلیت مسابقه است هر شخصی بخواهد به استادیوم آزادی بیاید باید هزینه‌های مضاعف پرداخت کند. استقلال و پرسپولیس به خاطر تماشاچی‌هایشان مطرح شدند و بازیکنان این توقع را دارند که هواداران در ورزشگاه حضور داشته باشند.

وی درباره سؤال نظرسنجی برنامه 90 و انتخاب گل برتر چهار ماه اخیر فوتبال ایران گفت: همه گل‌ها زیبا بودند و خودم هم پای ثابت مه گل‌ةای زیبا بودم (با خنده) گل سجاد شهباززاده و سروش رفیعی خیلی زیبا بود شهباززاده جزو مهاجمانی است که قدرت کنترل توپ بالایی دارد و چارچوب شناس است او یک مدت دچار افت شد اما مشکلش حل شد و الان شرایط خوبی دارد. در مجموع باید بگویم همه این بازیکنان این گل‌های زیبا را به ثمر رساندند جزو نابغه‌های فوتبال می‌باشند و می‌توانند در تیم ملی فوتبال حضور داشته باشند.

دروازه‌بان تیم استقلال درباره بیماری منصور پورحیدری اظهار داشـت:‌ از همه هم‌میهنان عزیزم می‌خواهم برای همه بیماران از جمله آقای پورحیدری دعا کنند ایشان جزو بزرگان و اسطوره‌های باشگاه استقلال است. می‌خواهم بگویم ما خیلی کم درباره پورحیدری شنیده‌ایم ایشان هیچ وقت دنبال سهم‌خواهی و حق‌طلبی نبوده است. چه زمانی که در استقلال بوده و چه زمانی که در این تیم حضور نداشته است و هیچ وقت مصاحبه‌ای علیه مسئولان استقلال نکرده است و همیشه در راستای سربلندی باشگاه استقلال قدم برداشته است.

وی افزود: ایشان قبل از بازی با تراکتورسازی خیلی دوست داشت به تبریز بیایید و من جان علی فرزندم قسم خوردم پیروز می‌شویم و برمی‌گردیم.

رحمتی درباره شرایط بازی خود در سال گذشته خود با پیکان اظهار داشت: تیم پیکان تازه از لیگ یک به لیک برتر صعود کرده بود و من نتوانستم با باشگاه قبلی خودم به توافق برسم و به همین جهت تصمیم گرفتم به خاطر شرایط فرزندانم علی و عطا در تهران بمانم و پیکان را به خاطر همین انتخاب کردم زمان برد تا با بازیکنان هماهنگ شوم در طول فصل 28 گل خوردیم که 4 گل پنالتی بود و در مجموع 24 گل درون دروازه ما قرار گرفت. خدا را شکر جوانانی که در پیکان بودند در لیگ یک می‌درخشند و بازیکنانی مثل بارانی، نعمتی، سیاوش یزدانی و... الان در تیم خود بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذارند و در صدر جدول لیگ یک هم هستند و دعا می‌کنم به لیگ برتر برگردند.

رحمتی درباره اتفاقاتی که باعث شد او در سال 91 از تیم ملی دور بماند، گفت:‌ من در آن برهه زمانی یک تصمیم مقطعی گرفتم خیلی از افرادی بدون اینکه دلایل من را بشنوند من را قضاوت کردند و من هم تصمیم گرفتم سکوت کنیم یکی از این مسائل را شما با گوش‌تان شنیده‌اید اما من بازگو نمی‌کنم و به خودم قول دادم دیگر درباره این مسائل صحبت نکنم. در حال حاضر خوشحالی و سربلندی استقلال و تیم محبوبم برایم مهم است و امیدوارم بتوانم سر قولم بمانم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آن مصاحبه احساسی در 3 سال گذشته باعث شد که از تیم ملی دور بماند، گفت: گذشته‌ها گذشته اجازه بدهید در این باره صحبت نکنم و به عقب برنگردم و ذهن طرفداران به گونه‌ای نشود که فکر کنند مهدی رحمتی همچنان به آن زمان‌ها فکر می‌کند. آدم به امید زنده است و از آینده هم هیچ اطلاعی نیست. من به این مسائل فکر نمی‌کنم و برای کی‌روش آرزوی موفقیت می‌کنم.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال درباره کنار کشیدن خود به احترام حجازی از نظرسنجی برنامه 90 درباره انتخاب بهترین دروازه‌بان تیم ملی عنوان کرد: در وهله اول برای من افتخار بزرگی است که در کنار اسطوره‌هایی نظیر حجازی، عابدزاده و میرزاپور باشم با تمام احترامی که به آقای عابدزاده دارم گفتم رأی من حجازی است شاید در برنامه شما این نفرات انتخاب شوند اما در برنامه‌ها و زمان‌های دیگر نفرات دیگری انتخاب شوند. از طرفداران فهیم استقلال هم می‌خواهم به این نظرسنجی به صورت فان نگاه کنند و موضع‌گیری نکنند.

وی افزود: من به دو دلیل در برنامه شما حاضر شدم اول به خاطر دعوتی بود که شما لطف کردید و از من دعوت کردید در وهله دوم حامل یک پیام هستم که طرفداران استقلال از این برنامه گلایه‌مند هستیم ما نمی‌توانیم منکر شویم که نیمی از طرفداران فوتبال استقلالی هستند و شما نمی‌توانید به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه چشم خود را روی این مسئله ببنید من می دانم از این برنامه گلایه‌مند هستند و وقتی می‌خواستم در این برنامه بیاییم در صفحه شخصی ام در صفحه مجازی کامنت‌های زیادی منتشر شده بود که به این برنامه نیایم. برخی هواداران ما نیمه خالی لیوان را می‌بینند و باید ما بپذیریم که فردوسی‌پور و برنامه 90 در فوتبال ما تأثیرگذار بوده و دوست دارم شما هم تلاش کنید طرفداران استقلال هم نسبت به این برنامه اعتمادشان جلب شود.

در این باره فردوسی‌پور در دفاع از برنامه‌اش صحبت‌هایی را عنوان کرد و گفت: یکسری مصاحبه‌هایی مسئولان قدیم استقلال داشتند که بی‌تأثیر نبوده و در این باره نقش داشته است واقعاً هیچ تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس در این برنامه نبوده و قسم جلاله می‌خورم. در آینده زمان خیلی چیزها را اثبات خواهد کرد و ما در برنامه 90 بارها علیه پرسپولیس هم صحبت کرده‌‌ایم.

رحمتی گفت: امسال در حق استقلال و پرسپولیس از ناحیه داوری اجحاف شده و استقلالی‌ها عقیده دارند اتفاقات پرسپولیس بیشتر بولد شد و نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.

وی در پایان صحبت‌های خود انتقاداتی را درباره فوتبال کشورمان و تیم ملی اظهار داشت:‌ متأسفانه در فوتبال ما بیشتر انرژی صرف پاسخگویی می‌شود و برخی افراد پشت این مطالب از روی ترس خودشان را پنهان می‌کنند وقتی یک نفر با چند مدل وعده بیاید حرف می‌زند ترجیح می‌دهم سکوت کنم و مسائل مجهول بماند بهتر است چون هیچ وقت در این باره با کسی روبه‌رو نشدم که با من صادق باشد ترجیح می‌دهم زمانی صحبت کنم که انسان‌ها صادق باشند.