کفاشیان: به ریاست علاقه ای ندارم

لی کفاشیان  درباره اظهار نظرهای سیاسی مسئولان فدراسیون‌های فوتبال امارات و عربستان اظهار داشت: تا مراتب به صورت کتبی منعکس نشود ما نمی‌توانیم قضاوتی داشته باشیم. آن‌ها معترضند که نمی‌توانند در ایران بازی کنند اما این برخلاف امنیتی است که در ایران وجود دارد. باید کنفدراسیون فوتبال آسیا نظرش را به صورت رسمی اعلام کند. سیاست از ورزش جداست اما اگر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی حرفی بزنند، ما هم موضع‌گیری خواهیم کرد.

 وی درباره اینکه آیا اعضای ایرانی کمیته‌های AFC می‌توانند در مجمع شرکت کنند گفت: تعداد اعضای مجمع 76 نفر است که از 8 سال پیش تا به حال این ترکیب تغییری نکرده و تنها تعداد 4 نفر به تعداد مدیران باشگاه‌های حاضر در مجمع اضافه شده‌اند. 

رییس فدراسیون فواتبال در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارد دوباره به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شوید گفت: من زیاد به ریاست علاقه‌ای ندارم اما اگر خدماتی که ارائه داده‌ام را ادامه دهم دوست دارم خدمت کنم.

 وی  درباره ناراحتی محمد خاکپور پیش از اعزام تیم امید به دبی نیز گفت: این ناراحتی هیچ تاثیری در عملکرد تیم امید ندارد. در یک و نیم سال گذشته ما هزینه‌های زیادی برای این تیم انجام داده‌ایم و هر امکاناتی از جمله امکانات اردویی که لازم داشتند را در اختیارشان قرار دادیم و کادر فنی باید فکر و ذکرش تنها صعود تیم امید به المپیک باشد و با این صعود خستگی همه از تن خارج می‌شود. شاید خاکپور به خاطر استرس‌ها چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده باشد.

 کفاشیان درباره تاخیر در زمان امضا قرارداد خاکپور بیان داشت:قراردادها از قبل آماده شده بود. ما در فدراسیون فوتبال یک قرارداد تیپ داریم که بر اساس آن قرارداد مربیان بسته می‌شود. به طور مثال قرارداد سرمربی جوانان بر همین اساس بسته شد اما چون خودشان این قرارداد را قبول نکرده‌اند و وقت نداشتند به فدراسیون بیایند، امضای این قرارداد به طول انجامید اما بدون قرارداد هم حق آن‌ها محفوظ است.