سریع‌ترین گل تاریخ دربی تهران

 در تقویم فوتبالی امروز به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 20 دی (10 ژانویه) می‌پردازیم.

 

*سریع‌ترین گل در دربی

 

20 دی 1381، پنجاه و سومین دربی تهران با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. اتفاق جالب این مسابقه گل‌زنی علی سامره در ثانیه 48 بازی بود که سریع‌ترین گل در تاریخ دربی محسوب می‌شود. طرفداران استقلال بعد از این مسابقه به سامره، لقب علی 30 ثانیه را دادند. 

 

گل پرسپولیس را هم در دقیقه 70، علی انصاریان از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد. این مسابقه به دلیل باز‌سازی ورزشگاه آزادی، در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد.

 

*دومین دربی پایتخت

 

20 دی 1347، دومین دربی تهران برگزار شد. این مسابقه که از مسابقات سوپر‌جام تهران برگزار شده بود، مثل بازی اول دو تیم سرخابی، بدون گل پایان یافت.

 

*رکورد‌شکنی دلپیرو در یوونتوس

 

10 ژانویه 2006، الکس دلپیرو با هت تریک برابر فیورنتینا، به بهترین گل‌زن تاریخ باشگاه یوونتوس تبدیل شد.

 

دلپیرو با سه گل که در این مسابقه به ثمر رساند، جمع گل‌های خود را در یووی به 185 گل رساند و رکورد جیامپیرو بونیپرتی که از سال 1946 تا 1961 عضو این باشگاه بود را شکست. دلپیرو در سال 2012، پس از 19 سال حضور در یوونتوس، این باشگاه را ترک کرد و در این مدت وی 691 بازی و 289 گل برای یوونتوس به ثمر رساند.

 

*پر‌گل‌ترین پیروزی اینتر‌میلان

 

10 ژانویه 1915، اینتر، پر‌گل‌ترین پیروزی خود را با شکست 16 بر صفر و ویچنزا به دست آورد. 

 

این مسابقه در نیمه‌نهایی گروه شمال ایتالیا در مسابقات قهرمانی این کشور برگزار شد و اینتر با پیروزی در این مسابقه به مرحله پایانی مسابقات راه یافت. اینتر در پایان در این مسابقات بعد از جنوا و تورینو، مقام سوم را کسب کرد.

 

*پیروزی سه میلیون بر یک میلیارد

 

10 ژانویه 1982 تیم ملی نیوزلند با پیروزی دو بر یک برابر تیم ملی چین، برای اولین بار به جام جهانی صعود کرد. نکته جالب این مسابقه که مورد توجه رسانه‌های آن زمان قرار گرفت، این بود که، در آن زمان کشور نیوزلند فقط سه میلیون جمعیت داشت در حالی که جمعیت کشور چین بیش از یک میلیارد نفر بود.

 

*بازگشت آنری با گل

 

 10 ژانویه 2012، تیری آنری که به طور فرضی به تیم سابق خود، آرسنال بازگشته بود، در اولین مسابقه برای این تیم گل‌زنی کرد. این مسابقه در جام حذفی و برابر لیتزیونایتد برگزار شد و آنری به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و تک گل آرسنال را به ثمر رساند.