پدر سوشا: به مادرش رحم کنید

سوشا مکانی امروز آزاد می‌شود... در صورت سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی، سوشا مکانی امروز موقتاً آزاد خواهد شد اما بازپرسی از او ادامه خواهد داشت. آنهایی که پرونده بازداشت سوشا را پیگیری می‌کنند، این گزارش را بخوانند...

 

تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه

صبح دیروز باتوجه به اعتراض وکیل سوشا مکانی به طولانی شدن بازداشت موقت او، پرونده سوشا روی میز رئیس دادسرا قرار گرفت و قرار بازداشت موقت تبدیل به قرار وثیقه شد. با این حساب، پرونده دست بازپرس برگشت و برابر با شنیده‌ها قرار وثیقه یک میلیاردی صادر شد.

آزادی در گرو طی شدن روند قانونی

بلافاصله پس از تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه، برخی رسانه‌های مجازی ادعا کردند سوشا آزاد شده است اما یک مقام آگاه قضایی توضیح داد سوشا همچنان در زندان است و آزادی او نیازمند طی شدن روال قانونی است. روال قانونی این است که امروز خانواده سوشا و وکیل او یک سند ملکی به ارزش یک میلیارد تومان به دادسرا تحویل دهند تا این ملک از سوی کارشناس، ارزشیابی شود. بعد از تأیید، بازپرس نامه آزادی با قرار وثیقه را صادر خواهد کرد و احتمالاً تا عصر امروز مکانی آزاد می‌شود، البته به شرط اینکه تمام این کارها همین امروز انجام شود.

وکیل سوشا عوض شد

وکیل مکانی هم دیروز تأیید کرد احتمال آزادی سوشا وجود دارد و او در صورت طی شدن روال قانونی امروز آزاد می‌شود. پیش از این بهنام علی‌‌محمدی، وکیل سوشا بود اما حالا از دیروز وکالت سوشا را شخصی به نام مرتضی محمدی برعهده گرفت. مرتضی محمدی از رسانه‌ها خواست به شایعات دامن نزنند تا آزادی سوشا با قرار وثیقه روال قانونی‌اش را طی کند.

شایعه‌سازی و جوسازی ممنوع

دیروز همچنین یک مقام آگاه قضایی هم با تأکید دوباره روی این نکته که اظهارنظرهای غیرواقعی در پرونده سوشا مجرمانه است، از رسانه‌ها خواست اجازه ندهند جو مسمومی پیرامون این پرونده ایجاد شود. طی روزهای اخیر از تعداد مصاحبه‌ها به نفع دروازه‌بان پرسپولیس کاسته شده و گویا زوایای تاریک این پرونده در حال روشن شدن است.

 

پدر سوشا: به مادرش رحم کنید

البته دیروز پدر سوشا هم به شدت از شایعات ناراحت بود. پدر سوشا گفت: این شایعات آزاردهنده باعث بیماری همسرم شده، خواهش می‌کنم شرایط ما را درک کنید. همسرم یک مادر است و وقتی شایعه کذب خودکشی منتشر می‌شود، به‌هم می‌ریزد. پدر سوشا به همراه وکیل او پیگیر کارهای پسرش بود.

خانواده سوشا نگران فوتبال مکانی

پدر سوشا همچنین نگران وضعیت فوتبال پسرش هم بود و می‌گفت امیدوارم به فوتبال سوشا لطمه نخورد. پدر مکانی گفت: «خدا کند شرایط به گونه‌ای نباشد که فوتبال سوشا لطمه ببیند.» اما برابر با شنیده‌های ما، سوشا شانس زیادی برای بازگشت به فوتبال حرفه‌ای ندارد.

سوشا تمرین می‌کند، بازی نه!

دیروز یک منبع آگاه به خبرورزشی گفت:‌ »سوشا از همان روز آزادی می‌تواند در تمرین پرسپولیس شرکت کند، مگر آنکه باشگاه پرسپولیس این اجازه را ندهد. البته احتمال بازی کردن سوشا خیلی کم است و احتمالاً فدراسیون باتوجه به این پرونده بین 6 ماه تا 3 سال برای دروازه‌بان پرسپولیس محرومیت در نظر می‌گیرد.

بازپرسی ادامه دارد

البته بازپرسی از سوشا حتی بعد از آزادی او هم ادامه خواهد داشت. حتی اگر مکانی امروز با وثیقه آزاد شود، باید در روزهای مشخص برای بازپرسی به دادسرا برود و تحت بازجویی قرار بگیرد... این بازجویی‌ها تا زمان تکمیل پرونده ادامه خواهد داشت و بعد از آن سوشا باید منتظر تشکیل جلسه دادگاه باشد... دادگاهی که حکم نهایی را صادر خواهد کرد: «از تبرئه تا جریمه، از شلاق تا زندان، از یک سال تا 5 سال حبس...» بهتر است، پیش‌داوری نکنیم و همه چیز را به قانون بسپاریم.

آیا سوشا پرونده دیگری هم داشت؟

این روزها خبرهای مختلفی درباره سوشا مکانی و پرونده جنجالی‌‌اش به گوش می‌رسد. بی‌شک قوه قضائیه، با توجه به اسناد و مدارک بهترین تصمیم را درباره دروازه‌بان پرسپولیس می‌گیرد. در این بین اما خبرهایی هم به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه پرونده فعلی او، تنها پرونده‌‌اش نیست. درست یا اشتباه بودن خبر با راوی اما گویا سوشا حدود 4 سال قبل هم پرونده دیگری در دادسرای فرهنگ و رسانه داشته که در پایان آن پرونده کارش به پرداخت غرامت کشید و چند صد میلیون به شاکی پرداخت کرد. این پرونده اتفاقاً به پرونده جدید او ضمیمه شده که نشان می‌دهد او قبلاً هم به دادسرا رفته و پرونده داشته است.