ایران امن ترین جایی است که من کار کرده ام

 دن گاسپار سال گذشته در گفتگو با بی بی سی و سی ان ان از شرایط امن کشور ایران سخن گفته بود. 

وی روز گذشته در مصاحبه با «وان ورلد اسپورتس» مجددا از فضای امنی که بر کشور ایران حاکم است سخن گفته است.

گاسپار گفت: من در چهار قاره کار کرده ام اما ایران امن ترین جایی است که در آن حضور داشته ام. من از اینکه ملیت پرتغالی - آمریکایی دارم هرگز با مشکلی مواجه نبوده ام. در حقیقت خیلی هم استقبال خوبی از من به عمل آمده است.

مربی دروازه بانان تیم ملی افزود: مردم ایران خیلی مهربان و خونگرم هستند.  آنها همان آرزوها و رویاهایی را دارند که مردم دیگر دنیا دارند. من احساس می کنم در خصوص این کشور سوء تفاهمات بسیاری وجود دارد. 

گاسپار در خصوص حضورش در تیم ملی ایران که در سال ۲۰۱۱ رخ داد، اظهار کرد: من اولا به این دلیل پیشنهاد کار در ایران را پذیرفتم که به موفقیت کارلوس کی‌روش باور و اعتقاد داشتم. دلیل دوم من این بود که من جام جهانی را با پرتغال در  جام جهانی آفریقای جنوبی تجربه کرده بودم که هیچ احساسی با آن قابل قیاس نیست. می خواستم به ایران کمک کنم به جام جهانی صعود کند. 

وی با بیان اینکه خیلی ها حضورش در ایران را دیوانگی می دانستند، گفت: وقتی من این ایده را با دیگران در میان گذاشتم آنها فکر کردند من دیوانه شده ام. هیچکس مرا به حضور در ایران تشویق نکرد. اما من اهل خطر کردن هستم. وقتی ما به جام جهانی صعود کردیم - تنها رویدادی که ارزش ریسک را دارد - دیدم که برای به دست آوردن این شادی خانواده و شخص خودم را فدا کردم.