خاویر کلمنته، سرمربی کنونی تیم ملی لیبی که سابقه هدایت تیم ملی اسپانیا و تیم‌های مختلف شاغل در لالیگا را در کارنامه ورزشی‌‌اش می‌بیند، در گفت‌وگو با برنامه A la contra که از رادیو 4جی پخش می‌شد، در مورد مسائل مختلفی از جنجال‌های اخیر پیکه گرفته تا برکناری بنیتس و انتصاب زیدان اظهارنظر کرده است.

 

جنجال‌های اخیر پیکه

اخیراً پیکه و دیوپ با هم وارد درگیری لفظی شدند. هردوی‌شان اشتباه کردند. گاهی وقت‌ها پیکه به شکل یک هولیگان و یک لات به نظر می‌رسد. او لات بارسلوناست و اصلاً در نظر نمی‌گیرد که بازیکن واقعاً مهمی برای بارسا و تیم ملی اسپانیاست. او باید این جنجال‌ها و این اخلاق‌ها را کنار بگذارد.

برکناری بنیتس

درک می‌کنم‌‌؛ ولی موافق نیستم. چون من یک سرمربی حرفه‌ای هستم. اصلاً موافق این نیستم که بخواهند سرمربیان را به خاطر نتایج برکنار کنند. سرمربی تنها بخشی از تقصیرات را به گردن دارد. تقصیر او به اندازه و شاید کمتر از سایرین است. رئیس باشگاه، رئیس است و هر کاری که دلش بخواهد، انجام می‌دهد. ما سرمربیان باید بدانیم که زندگی ما همین‌طوری است. عدالت ورزشی وجود ندارد ولی ما نمی‌توانیم گله‌گزاری کنیم. چون افرادی هستند که بیکارند و شرایطی خیلی بدتر از ما دارند.

زیدان

بعضی از بازیکنان سابق فوتبال هستند که چهره‌های بزرگی هستند و عده محدودی از آنها در حرفه مربیگری به موفقیت می‌رسند. نمی‌دانم زیدان جزو کدام دسته خواهد بود. بدون آنکه شناختی از او داشته باشم، معتقدم که نمره او از نظر کار عملی بهتر از نمره تکنیکی اوست. مطمئنم که زیدان عملکرد خوبی خواهد داشت ولی هیچ ایده‌ای ندارم که اوضاع در رئال برایش چطور پیش خواهد رفت. او خوش‌شانس است چون فقط با سابقه مربیگری در رئال کاستیا، کارش را در رئال‌مادرید شروع کرده. در کاستیا هم تیمش نتایج بدی می‌گرفت. این اتفاقی است که برای کمتر کسی رخ می‌دهد‌‌؛ نمی‌دانم خوب است یا بد.

بازگشت به اسپانیا

قطعاً دوست دارم. فقط نمی‌دانم که در این شرایط می‌توانم تیم ملی لیبی را رها کنم یا نه. بعید است که هدایت بتیس را در دست بگیرم چون آخرین تجربه همکاری‌ام با لوپرا پایان خوبی نداشت. او معتقد بود که تیمش باید در رقابت‌های یوفا حضور یابد.