پشت سوشا هستم تا به درون دروازه پرسپولیس برگردد

بدون شک هواداران پرسپولیس از شنیدن جدی نبودن مصدومیت بازیکن کلیدی تیم‌شان در میانه میدان یعنی کمال کامیابی‌نیا بسیار خوشحال هستند و امیدوارند که او بتواند باز هم در ادامه بازی‌های درخشان خودش را برای قرمزپوشان انجام دهد.

 

در این بین کامیابی‌نیا با اشاره به اردوی یک هفته‌ای شاگردان برانکو در هتل المپیک به تمرکز خوب همبازیانش اشاره کرد که برای شروع دوباره لیگ لحظه شماری می‌کنند. کمال در مورد وضعیت سوشا مکانی و جای خالی احمد نوراللهی هم در تیم امید صحبت به میان آورد.

 

در ادامه صحبت های کامیابی نیا را خواهید خواند:

 

* مصدومیتی که پیدا کردی بهتر شد؟ هواداران پرسپولیس خیلی نگران شدند.

- خدا را شکر اتفاق خاصی نیفتاد و در یکی از تمرینات تکل بابک حاتمی به پایم ضربه زد اما خوشبختانه مچ پایم نپیچید ولی درد زیاد و وحشتناکی داشت. جدای از درد شدت ضربه طوری بود که پایم ورم کرد و کبود شد و باعث شد نیمه تمرین بیرون بیایم و یخ‌درمانی کنم و با درد کارم را ادامه دادم. الان هم شرایط خوب است و خدا را شکر در تمرینات حضور دارم.

 

* دور جدید تمرینات پرسپولیس را چطور می‌بینی؟‌

- باور نمی‌کنید دستورات برانکو در تمرینات اخیر برای شروع دوباره مسابقات نشان می‌دهد حسابی این مربی برای سیر صعودی پرسپولیس برنامه دارد. متاسفانه اردوی دوبی لغو شد اما این هفته اردویی در هتل المپیک داریم و در آنجا کار را دنبال می‌کنیم.

 

* به نظرت لغو این اردو و رفتن به هتل المپیک به نفع پرسپولیس خواهد بود؟

- بدون شک کمک می‌کند الان در هفته چهار جلسه و صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنیم. به نظرم این اردوی یک هفته‌ای باعث می‌شود بچه‌ها از نظر استراحت، نوع تمرینات و تغذیه به هماهنگی خوبی برسند و به شرایط مناسبی از نظر فنی و بدنی برسیم. با این حال اوضاع ما بسیار خوب است و همه بچه‌های پرسپولیس برای شروع دوباره مسابقات لحظه‌شماری می‌کنند.

 

* گویا قرار است در جام شهدا هم حضور پیدا کنید. این حضور قطعی شده یا مشخص نیست؟

- تا آنجا که من می‌دانم اسم پرسپولیس هم در جمع چهار تیم حاضر در این رقابت‌ها قرار گرفته است. به نظرم اگر این اتفاق بیفتد و حضور پیدا کنیم بابت این 40 روز که لیگ تعطیل است کمک خواهد کرد تا تیم در شرایط مسابقات قرار داشته باشد. با این حال باید ببینیم کادر فنی در این زمینه چه تصمیمی می‌گیرد و اگر صلاح باشد حتما حضور پیدا خواهیم کرد.

 

* بازی‌های تیم امید را دنبال می‌کنی؟‌

- بله دنبال کردم و فکر می‌کنم عملکرد خوبی تا اینجای کار به خصوص مقابل سوریه داشتند. شک ندارم اگر همین تلاش را در کنار داشتن تمرکز ادامه دهند قطعا تیم ایران می‌تواند بعد از چهار دهه در المپیک حضور داشته باشد. همه این جوانان پشتوانه فوتبال کشورمان هستند که حضور شخص کی‌روش برای دیدن این بازی‌ها جدا از انگیزه‌ای که به آنها می‌دهد، ثابت می‌کند هر یک از این بازیکنان می‌توانند در ادامه دارای جایگاهی در تیم بزرگسالان شوند.

 

* نظرت درباره جای خالی احمد نوراللهی در این بازی‌ها چیست؟

- به هر حال احمد هم در این مدت خیلی زحمت کشید و در اکثر اردوها تیم امید را همراهی کرده است. با این حال باید به نظر کادرفنی بابت کنار گذاشتن نوراللهی احترام گذاشت اما هر چه هست جای او در تیم خالی است. به نظر من برای احمد نوراللهی هیچ چیز تمام نشده و اگر کارش را همچنان با قدرت ادامه دهد و همین روند را ادامه دهد قطعا به تیم بزرگسالان دعوت خواهد شد.

 

* از ماجرای سوشا چه خبر؟‌ خیلی پیگیر کار او بودی؟‌

- بله من پیگیر کار سوشا بودم و مسایل او را دنبال می‌کردم. در مدتی که بازداشت بود هر روز از برادرش آخرین حال و احوال سوشا را جویا می‌شدم. امیدوارم کار او درست شود و به او کمک کنند. سوشا دل پاکی دارد و صد در صد کارش درست می‌شود. من فکر می‌کنم هر کسی هر کمکی که می‌تواند باید انجام دهد و با حمایت از سوشا این سرمایه ملی را از بین نبریم. سوشا پسر خوبی است و مطمئنا این اتفاقات تلخ، تجربه خوبی در اختیار او قرار داده تا بیشتر مواظب خودش باشد.

 

* با این تفاسیر فکر نمی‌کنی در این پرسپولیس که روزهای خوبی را تجربه می‌کند با مشخص نشدن وضعیت سوشا در ادامه از ناحیه دروازه به مشکل بخورید؟

- صد در صد که مشکل ایجاد می‌کند اما همان‌طور که می‌بینید مدیریت باشگاه به فکر این قضیه هستند و امیدواریم کار سوشا درست شود. همه بچه‌ها و کادر فنی پشت سوشا هستیم و منتظریم تا کار او درست شود و دوباره درون دروازه پرسپولیس بایستد با این همه شرایط سختی داریم.

 

* چقدر امیدواری پرسپولیس بتواند شرایط پایانی نیمه اول لیگ را حفظ و آن را ادامه دهد؟

- برای تداوم این مساله باید همه به هم کمک کنیم و با دست به دست هم دادن به مقصد برسیم. شرایط ابتدای فصل خیلی خوبی بود اما دیدید همین بازیکنان در کنار کادر فنی و حمایت تماشاگران خوب‌مان توانستند دست به کار بزرگی بزنند و پرسپولیس را در ردای یک مدعی معرفی کنند. پرسپولیس به نحوی از جام حذفی کنار گذاشته شد و الان تنها انگیزه ما لیگ است و بازی‌های باقی‌مانده را باید با تمرکز نتیجه بگیریم. خدا را شکر باشگاه هم توانسته شرایط مالی بازیکنان را بهبود ببخشد و به حساب بچه‌ها پول تزریق کند. شک نکنید اگر همین شرایط ادامه پیدا کند با تمرکز خوب بازیکنان پرسپولیس می‌توانند همه توان‌شان را برای نتیجه گرفتن تیم بگذارند.