زین‌الدین زیدان در پی پیروزی 5 بر یک شب گذشته (یکشنبه) شاگردانش برابر اسپورتینگ خیخون در هفته بیستم لالیگای اسپانیا گفت: رئال مادرید در نیمه اول عالی بازی کرد. ما از همان ابتدای بازی موتور خود را روشن کردیم و با تمرکز بودیم. ما برای این بازی عالی آماده شده بودیم و خوشحالیم که بازی این‌طور پیش رفت. نیمه اول بازی تماشایی بود.

وی در خصوص مشکلاتی که برای دو مهاجم تیمش در این بازی به وجود آمد که مجبور به تعویض آنها شد، اظهار داشت: خوشبختانه بنزما تنها یک ضربه خورده و آسیب‌دیدگی او جدی نیست. مصدومیت بیل اما کمی پیچیده‌تر است. او از ناحیه ساق پای چپ آسیب دیده است. این هم مشکلی دیگر برای ما به شمار می‌رود، ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتایج آزمایش روز دوشنبه چه خواهد بود. امیدوارم مصدومیت گرث جدی نباشد.

سرمربی فرانسوی سفیدپوشان مادریدی در خصوص مثلث خط حمله تیمش ملقب به BBC عنوان کرد: بنزما، بیل و کریس هر سه عالی کار کردند و البته این جای تعجب نداشت. من از میزان فعالیت آنها در زمین چه با توپ و چه بدون توپ رضایت دارم. BBC در کارهای دفاعی هم مشارکت بالایی داشتند و این خیلی مهم است. من بر این باورم که اگر همه با هم دفاع کنیم و متحد باشیم، کار برای‌مان ساده‌تر می‌شود. ما چند بازی سخت در پیش داریم و نیازمند این اتحاد هستیم.

وقتی خبرنگاران حاضر در محل کنفرانس خبری از زیدان در مورد کسب عناوین قهرمانی  در این فصل پرسیدند، او این‌طور پاسخ داد: ما به دنبال پیروزی در بازی‌های خود هستیم، هرچند باید دید که در پایان فصل چه اتفاقی خواهد افتاد.

زی‌زو همچنین در مورد هافبک کلمبیایی تیمش که در دقیقه 60 به جای ایسکو وارد زمین شد، گفت: چیزی که من از خامس می‌خواهم همان چیزی است که از مابقی اعضای تیم انتظار دارم و می‌خواهم. به هر حال او هم به وظایفش به نحو احسن عمل کرد و آماده این است که در هر دقیقه از بازی به میدان برود.

وی افزود: ما شروع خوبی داشتیم و پنج گل به ثمر رساندیم. البته این را هم باید بگویم که زدن پنج گل در دو بازی متوالی کار ساده‌ای نیست. می‌دانم که باید چه کار کنم و اینکه در آینده چه کار خواهیم کرد. به هر حال ما در ابتدای راه خود هستیم و امیدهای زیادی به این تیم دارم. ما می‌خواهیم بازی خود را با برد پشت‌سر بگذاریم و در پایان فصل هم عناوین قهرمانی را از آن خود کنیم.

زیدان در مورد دو هافبک تیمش هم اظهار داشت: ما همه در یک شرایط قرار داریم. در حال حاضر ایسکو در ترکیب اصلی است و خامس جای او به میدان می‌آید. در بازی بعدی اما ممکن است، شرایط تغییر کند. دشوارترین کار برای من انتخاب 11 بازیکن  از 25 بازیکن خیلی خوبی است که دارم، بازیکنانی که در تمرینات عالی کار می‌کنند. انتخاب ترکیب اصلی دشوار است، ولی حرفه من به هر حال همین است. همه بازیکنان می‌خواهند بازی کنند و در نهایت این من هستم که باید تصمیم بگیرم.

سرمربی کهکشانی‌ها در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: رئال هنوز جای پیشرفت دارد، ولی نیمه اول بازی تماشایی را به لحاظ ارائه بازی تهاجمی، کار دفاعی، شرایط فیزیکی به نمایش گذاشتیم. با این حال باید سخت تلاش کنیم و بهتر و بهتر شویم. به هر حال نباید فراموش کرد که ما تازه دو هفته است که دور هم جمع شده‌ایم.