دیروز در مورد آخرین وضعیت آبی‌ها با بهرام افشارزاده مصاحبه‌ای اختصاصی ترتیب دادیم که می‌خوانید.

 

به تمرین استقلال رفته بودید؟

نباید می‌رفتم؟! به عنوان مدیرعامل استقلال به محل تمرین تیم رفتم و با مربیان و بازیکنان حرف زدم. این صحبت‌ها به خاطر شرایط تیم و برخی مسائل بود.

به طور حتم این نشست ارتباط مستقیم با حاشیه‌های اخیر و ماجرای اعتصاب داشت؟

چه اعتصابی؟ اعتصاب برای چی؟!

بازیکنان استقلال نمی‌خواستند روز شنبه در تمرین شرکت کنند اما با وساطت پرویز مظلومی این اتفاق افتاد و تیم تمرین کرد.

تیمی که در صدر جدول است چرا باید اعتصاب کند؟ تیمی که به فینال جام حذفی صعود کرده، چرا باید اعتصاب کند؟ استقلال تا این جای مسابقات نتایج بسیار خوبی گرفته است. این نتایج به واسطه تلاش مربیان و بازیکنان استقلال بوده، زحمات آنها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اگر الان از موفقیت‌های استقلال حرف می‌زنیم از خودگذشتگی، فداکاری و غیرت مجموعه تیم بوده است و همواره قدردان آنها بوده‌ایم اما حرف من این است اعتصاب در استقلال اصلاً و ابداً جایی ندارد و مطمئن باشید هیچ‌وقت صورت نمی‌گیرد. من درباره این مسائل با بازیکنان حرف زدم.

آنها از عدم پرداخت مطالباتشان ناراحت هستند.

این یک موضوع است و ماجرای اعتصاب مسئله دیگری است. اگر مطالبات بازیکنان عقب افتاده است به واسطه بدقولی و عدم انجام تعهدات اسپانسر بوده است. مگر من پول گرفته‌ام که ندادم؟ اگر پول بود که پرداخت می‌کردیم. متأسفانه این مشکلات مالی که با آن دست به گریبان هستیم برای همین مسائلی است که گفتم. بازیکن پول نگرفته است قبول، طلبش عقب افتاده است قبول، آنها ناراحت هستند قبول، حق طبیعی‌شان است پول بگیرند اما حالا که این اتفاقات افتاده باید صبر پیشه کنند و چند روزی تحمل داشته باشند. من عملکرد آنها را ستایش می‌کنم؛ دست مریزاد نیز گفته‌ام و می‌گویم. من بهرام افشارزاده پیگیر هستم. با جدیت نیز پیگیری می‌کنم و قطعاً تعهدات خود را در قبال مجموعه تیم انجام می‌دهیم و شکی در آن نیست. من را همه می‌شناسند و از خصوصیات اخلاقی‌ام آگاهی دارند. حرفی را که می‌زنم انجام می‌دهم. در این مدت که مدیریت استقلال را بر عهده داشته‌ام چیزی را که بر زبان آورده‌ام، عملی کرده‌ام. به قول معروف دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. با تمامی این اوصاف حرف من چیز دیگری است.

چه حرفی؛ این چیز دیگر را می‌گویید؟

بازیکن استقلال باید عاشق باشد. باید عاشق این پیراهنی که پوشیده است، باشد. بازیکن باید عاشق استقلالی باشد که میلیون‌ها هوادار دارد البته قطعاً همین طور است و بازیکنان ما به خوبی قدر پیراهن مقدس تیمی را که می‌پوشند، می‌دانند. خیلی از بازیکنان، در ابتدای فصل پیشنهادات زیادی داشتند اما ماندند. استقلال آرزوی هر فوتبالیستی است. من به نفرات تیم گفتم خودتان می‌دانید کجا و عضو کدام تیم هستید. این شانس به هر بازیکنی داده نمی‌شود تا استقلالی‌ شود. صبوری کنید درست می‌شود اما هر کس خیلی ناراحت است، برود.

واقعاً؟! هر کس ناراحت است برود؟

بله هر کس خیلی ناراحت است می‌تواند برود و به طور حتم رضایتنامه‌اش را صادر می‌کنیم. بازیکن عاشق استقلال اعتصاب نمی‌کند اما به زودی طلب‌های بازیکنان و مربیان را می‌دهیم، همان‌طور که قبلاً تا پول آمد پرداخت کردیم ولی هر کس نمی‌تواند تحمل کند و باز هم می‌گویم خیلی ناراحت است می‌تواند برود ولی بعید می‌دانم کسی در مجموعه استقلال باشد که بخواهد از استقلال برود.

مثل اینکه ماجرای اعتصاب، شما را حسابی ناراحت کرده است؟

من با اعتصاب و این مسائل مخالف هستم و هیچ وقت اجازه چنین کاری را نمی‌دهم.

از نقل و انتقالات استقلال حرف بزنید. توفیق چندانی در این راه نداشته‌اید.

یک بازیکن گرفته‌ایم و دنبال نفرات دیگر نیز هستیم که بتوانیم بر حسب نیاز جذبشان کنیم. این را در نظر داشته باشید که استقلال از نفرات بسیار خوبی برخوردار است، فوتبالیست‌های توانمند ما تا این جای کار آبی‌پوشان را به موفقیت‌های بزرگی رسانده‌اند.

از فهرست پرویز مظلومی بازیکنی جذب نشده است؟

نفراتی در لیست سرمربی محترم استقلال قرار دارند که جزو بهترین بازیکنان تیم‌های خود محسوب می‌شوند و باشگاهشان مخالف جدایی‌شان است، این هم کاملاً طبیعی است.

این روزها دو استقلالی شرایط خوبی ندارند، منظورمان منصورخان پورحیدری و آقارضا احدی است.

این دو عزیز از بزرگان فوتبال ایران و استقلال هستند. دعا می‌کنیم پورحیدری و رضا احدی سلامتی‌شان را باز یابند. از همه هواداران استقلال و حتی پرسپولیس می‌خواهم آنها را از دعای خودشان بی‌نصیب نگذارند.

در بیانیه استقلال انتقاد تندی نسبت به مدیران قبلی وجود داشت.

من به رسانه‌ها گفتم و باز به شما می‌گویم قصد بی‌احترامی به آقای فتح‌ا...زاده را نداشتیم و او نیز برای استقلال زحمات زیادی کشیده است. من برای او احترام زیاد و ویژه‌ای قائل هستم. هیچ‌وقت نباید بی‌احترامی صورت گیرد.

و آخرین سؤال؛ اجرای برجام سوژه اصلی این روزهاست. نظر مدیرعامل استقلال در این باره چیست؟

یک کار بزرگ و ویژه بود. من نیز همچون همه مردم ایران از اجرای برجام خوشحال هستم و ضمن تبریک به جنای آقای دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم کشورمان، به آقای ظریف و تیم‌ مذاکره‌کننده خسته نباشید می‌گویم.

گرد و خاک افشارزاده در تمرین استقلال

من 10 سال قهرمان ایران بودم آن وقت حرف اعتصاب می‌زنید

بهرام افشارزاده دیروز به محل تمرین استقلال رفت! رفتن او فقط یک دلیل داشت و این حضور به خاطر تهدید بازیکنان آبی‌پوش برای اعتصاب بود. مدیرعامل استقلال وقتی به زمین شماره 2 آزادی رسید مستقیم راه رختکن را در پیش گرفت تا برای مربیان و بازیکنان حرف بزند! افشارزاده آدم خونسرد و درون‌گرایی است. او کمتر عصبانی می‌شود اما دیروز آقابهرام با همه روزهای گذشته تفاوت داشت.

ماجرای اعتصاب اعضای تیم حسابی او را به‌هم ریخته بود: اول از همه بابت نتایج تیم از تک‌تک شما ممنون و سپاسگزار هستم. اگر استقلال تا این جای کار در لیگ برتر صدرنشین و در جام حذفی به فینال رسیده به واسطه تلاش‌های شما بوده است. من قدردان شما هستم. افشارزاده سپس ادامه داد: همیشه از شما حمایت کرده و می‌کنم اما ماجرای اعتصاب اصلاً برایم قابل هضم نیست. پذیرفتنی نیست که تیم بخواهد اعتصاب کند و از تمرین دست بکشد. مشکل مالی هست، قبول ولی مگر فقط برای استقلال است؟ تیم‌های دیگر مشکل ندارند؟ تا اینجا بیش از 30 درصد پول پرداخت شده اگر پول‌تان عقب افتاده به خاطر بدقولی اسپانسر بوده است.

مگر ما پول گرفته‌ایم که نداده‌ایم؟ افشارزاده که عصبانیتش هر لحظه بیشتر می‌شد در ادامه گفت: من 10 سال قهرمان ژیمناستیک ایران بودم. من ورزش کرده‌ام و بیش از 50 سال است در ورزش حضور داشته‌ام. دبیرکل کمیته المپیک بوده‌ام. سال‌های سال تیم‌های ایرانی و ورزشکاران را به المپیک برده‌ام. حسین رضازاده، هادی ساعی، علیرضا دبیر، حیدری، خادم و... شاگردان من بوده‌اند و قهرمان المپیک شده‌اند. برخی از شماها دو سال است در سطح بالا ورزش می‌کنید. آنها با دوجین مدال جهانی و المپیک از این مسائل و اعتصاب و تمرین نکردن حرف نمی‌زدند. هیچ کس حق اینکه بخواهد تمرین نکند ندارد چون شما قرارداد دارید. افشارزاده از بازیکنانی که ناراحت هستند خواست از استقلال جدا شوند: «هر کس خیلی ناراحت و شاکی است می‌تواند برود. همین امروز هم برود.

ما تلاش می‌کنیم پول‌تان را بدهیم و این کار را هم می‌کنیم اما زیر بار اعتراض و اعتصاب نمی‌رویم.» مدیرعامل استقلال در حالی که قصد ترک رختکن را داشت این‌گونه حرف‌هایش را به پایان رساند: «بازهم بابت موفقیت‌ها تشکر می‌کنم و این قول را می‌دهم که مشکلات را حل کرده و مطالبات‌تان را پرداخت کنیم ولی مخالف اعتصاب هستم و جلوی آن می‌ایستم».