دروازه‌بان ازبکستانی پرسپولیس را بهتر بشناسید

باشگاه پرسپولیس در حالی در آستانه توافق با الکساندر لوبانف است که این دروازه‌بان در حال حاضر دروازه‌بان اول ازبکستان به حساب می‌آید.

لوبانف اصالتاً روسی است، اما با پاسپورت ازبکستانی در تیم ملی این کشور بازی می‌کند. سابقه ملی لوبانف زیاد نیست، چرا که ایگانتی نتسروف سال‌ها به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ازبکستان در این تیم آقایی می‌کرد، اما به محض اینکه این دروازه‌بان کمی دچار اُفت شد، لوبانف جای او را در تیم ملی گرفت و چند ماهی است که دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان است.

با آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا لوبانف به دروازه‌بان اول ازبکستان تبدیل شد و این تیم در پنج بازی اخیر خود در این رقابت‌ها پنج پیروزی کسب کرده و سه گل نیز دریافت کرده است.

لوبانف سال 2012 به عضویت تیم پاختاکور در آمد و این تیم در همان سال قهرمان لیگ برتر ازبکستان شد. پاختاکور  در دو فصل اخیر لیگ ازبکستان  قهرمانی خود را تکرار کرد تا در چهار سال اخیر، لوبانف سه قهرمانی در رده باشگاهی به دست آورده باشد.

دروازه‌بان 30 ساله  مدنظر پرسپولیس 190 سانتیمتر قد دارد و از دستان بزرگی هم برخوردار است. او قرار است فعلاً قرارداد شش ماهه با پرسپولیس امضا کند تا در صورت درخشش در این تیم قراردادش تمدید شود. جذب این دروازه‌بان به مراتب کم هزینه‌تر از جذب مهرداد طهماسبی است که در تراکتورسازی ذخیره بود.