این بازیکن شمالی و ملی‌پوش با پیشنهاد وسوسه‌انگیز قطری‌ها مواجه شده است. بدون شک این نمی‌تواند خبر خوبی برای استقلالی‌ها باشد اما طرفداران این تیم نباید نگران باشند. امید ابراهیمی قصد ندارد به هیچ تیمی برود و تا پایان فصل در استقلال تهران توپ خواهد زد. این هافبک ملی‌پوش که در تیم ملی ایران هم جایگاه ثابتی پیدا کرده، می‌خواهد با درخشش در استقلال این جایگاه را تثبیت کند و در صورت صعود کشورمان به جام جهانی 2018 در روسیه هم فیکس باشد.

این در حالی است که شنیده می‌شود یک تیم قطری حدود 2 میلیارد تومان برای نیم‌فصل حاضر است به امید ابراهیمی پرداخت کند اما این بازیکن با تفکری منطقی تصمیم گرفته در استقلال بماند. متأسفانه کوچ دسته‌جمعی بازیکنان مطرح ایرانی به لیگ‌های نه‌چندان معتبر و ضعیف عربی دردی است که سال‌ها فوتبال ما را آزار می‌دهد.

به گواه اغلب کسانی که لیگ ستارگان قطر را دنبال می‌کنند، لیگ این کشور به رغم امکانات مناسب و پول فراوان از لحاظ کیفی پایین‌تر از لیگ برتر ماست. بر همین اساس هم بازیکنانی که در قطر توپ می‌‌زنند، پس از بازگشت به ایران دچار افت می‌شوند و دیگر آن کارآیی و تأثیرگذاری سابق‌ را نشان نمی‌دهند. از دید کارشناسان بازی در لیگ ستارگان قطر بر کیفیت بازی بازیکنان مطرح ایرانی تأثیر منفی گذاشته است.

اهمیت پاسخ منفی امید ابراهیمی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم فوتبال قطر مثل ریگ پول پای بازیکنان ایرانی می‌ریزد و ستاره خط میانی استقلال هم می‌توانست با قبول پیشنهاد رسیده حساب خود را مثل خیلی‌ها غنی کند اما تصمیمی منطقی گرفت. امید ابراهیمی جام جهانی 2018 روسیه را نشانه گرفته است و با این رفتارهای حرفه‌ای و تصمیمات درستی که می‌گیرد، اصلاً هم دور از ذهن نیست.