یک بازی از ما ندیدند،انتقاد هم می کنند

هادی طباطبایی دررابطه با سکوتش بعد از بازگشت از رقابت های انتخابی المپیک اظهار داشت: سعی کردم در این چند روزه بیشتر استراحت کنم و صحبت های کارشناسان را بشنوم تا بتوانم زمانی که می خواهم درباره مسابقات حرف بزنم به صورت دقیق باشد.

وی همچنین افزود: فکر می کنم ما فوتبال خوبی را در این تورنمنت از خودمان به نمایش گذاشتیم و حتی شایسته قهرمانی در مسابقات بودیم. به جز گام اول که مقابل سوریه یک بازی فوق العاده را به نمایش گذاشتیم در گام بعدی مقابل قطر که تیم بسیار باکیفیتی بود و از نظر آمادگی جسمانی فوق العاده می کرد فوتبال روی خوب خودش را به ما نشان نداد. شاید اگر در آن بازی و بازی ژاپن بدشانسی به ما رو نمی کرد من الان در ایران حضور نداشتم و تا چند ساعت دیگر ما برای رسیدن به فینال تلاش می کردیم.

مربی تیم فوتبال امید همچنین تصریح کرد: یکی از بحث هایی که در این چند روزه کارشناسان مطرح می کنند و همچنین در برنامه شب گذشته 90 نیز اعلام شد بحث تغییرات در تیم است. فوتبال ما نشان داده این توانایی را ندارد که هر سه روز یک بار بتواند بازی کند. ما به همین دلیل تغییراتی را در ارنج تیم داشتیم البته یک نکته که تا به حال هیچ کس به آن توجه نکرده این است که ما روی این سیستم ها یک سال کار کرده ایم و شبیه سازی انجام داده ایم. مشکل اینجا بود ارتباطی میان تیم امید و مردم وجود نداشت. حتی مسابقات غرب آسیا که ما در آن قهرمان شدیم را مردم ندیدند. اگر حتی یک بار این اتفاق قبل از رقابت های انتخابی المپیک رخ می داد مطمئنا ما این قدر انتقاد نمی شنیدیم.

وی ادامه داد: خیلی ها ایراد گرفتند که چرا روزبه چشمی در پست غیرتخصصی اش بازی می کند اما من یک سوال دارم چشمی از زمانی که به استقلال آمده و در پست هافبک دفاعی به میدان می رود چند بار توانسته تجربه حضور در این پست را داشته باشد. نهایتا این اتفاق 17،18 بار در این فصل رخ داده اما باید به شما بگویم همین بازیکن 24 بار در ترکیب تیم امید در پست مدافع وسط به میدان رفته است. چرا یک بار کسی از مظلومی نپرسید که چرا این بازیکن را که در تیم امید قبل از حضورش در استقلال دفاع وسط بازی می کرد را در پست هافبک دفاعی بازی می دهد. البته من منظورم انتقاد از مظلومی نیست. می گویم که این ایرادات بی جهت و غیرکارشناسی است.

طباطبایی بیان داشت: ما شناخت زیادی از تمام بازیکنانی که با خود به قطر برده بودیم داشتیم. حتی در مسابقاتی که فروردین ماه در تهران برگزار شد ما از همین سیستم چرخشی استفاده می کردیم اما آنجا هم کسی متوجه این اتفاق نشد تا به اینجا رسید که این تاکتیک در قطر باعث تعجب مردم و کارشناسان شده بود. مطمئنا سطح لیگ ما پایین تر از رقابت های انتخابی المپیک است و به همین دلیل نمی توان گفت چون مهدی ترابی در سایپا ثابت بازی می کرده می تواند در تیم امید هم در تمام بازی ها به میدان برود.

وی با اشاره به انتقاداتی که فردوسی پور در برنامه شب گذشته 90 درباره تغییرات در ترکیب اولیه تیم امید مطرح کرد اذعان داشت: ما  نمی دانیم باید جواب کدام حرف را بدهیم. یک جا می گویند نباید به ترکیب تیم برنده دست زد و جای دیگر قطر و ژاپن را برای ما مثال می زنند. همان قطر که در بازی اول پیروز شده بود و سنگین ترین بازی اش را مقابل ایران داشت چهار تغییر در ترکیبش نسبت به ایران داشت. این استدلال ها عجیب است و واقعا مرا متعجب می کند. میلوتینوویچ که یکی از مربیان باتجربه فوتبال جهان است و تا به حال پنج تیم را به جام جهانی برده در چند مصاحبه اعلام کرده ایران یکی از بهترین بازی ها را در این تورنمنت به نمایش می گذارد. او حتی وقتی ما به ژاپن خوردیم گفت حیف است یکی از این دو تیم حذف شوند. باز هم من یک سوال می پرسم. اگر تغییر بد است پس چطور ما با 5 تغییر مقابل ژاپن بهترین بازی مان را در تورنمنت به نمایش گذاشتیم.

مربی تیم فوتبال امید در رابطه با حواشی به وجود آمده پیرامون تیم امید مثل راه ندادن کی روش به تمرین، انتقاد از فدراسیون فوتبال و... بیان داشت: به نظرم باید فوتبالی به قضایا نگاه کنیم. قطعا مشکلات زیادی قبل از مسابقات وجود داشت که ما به خاطر آرامش داشتن تیم اصلا آنها را مطرح نمی کردیم. الان هم من نمی خواهم این مشکلات را بگویم چون می گویند بهانه می آورند. فقط حرفم این است که این کاش در بحث بازی های ملی بحث های شخصی را کنار بگذاریم. متاسفانه حواشی که پیرامون تیم امید به وجود آمده بود تماما به خاطر همین بحث های شخصی بود. یک اتفاق بدتر هم بعد از بازی با قطر رخ داد که اکثر رسانه ها از تیترهایی استفاده کردند که تیم را در قطر به یک باره فرو ریخت. وقتی در تمرین بعد از بازی با قطر شرکت کردیم تمام بازیکنان می گفتند انگار رسانه ها و کارشناسان منتظر بودند که ما ببازیم تا ما را بکوبند. این هجمه و این شکل کار بوی المپیک نمی داد. باور کنید اگر همین استرس ها روی تیم نمی آمد شاید در بازی با ژاپن از آن 5،6 موقعیت ها یکی به گل می نشست.

وی ادامه داد: اگر این هجمه ها نبود قطعا بعد از بازی با چین بازیکنان در رختکن اشک نمی ریختند. البته فقط بازیکنان نبودند. در قطر به همه ما سخت گذشت. مجبور بودیم به جای پرداختن به کارهای فنی فقط بازیکنان را ریکاوری ذهنی کنیم.

طباطبایی در واکنش به انتقادات سعید عزت اللهی و همچنین استفاده نکردن از چند بازیکن دیگر مثل نورالهی و برزای گفت: درباره عزت الهی باید بگویم ما نامه نگاری های مربوط به آن را همراه با سردار آزمون و جهانبخش انجام دادیم. ما می خواستیم از تمام پتانسیل فوتبال ایران در این مسابقات استفاده کنیم. نمی دانم چه کسی به او اطلاعات غلط داده که این طور موضع گرفته است. درباره دو بازیکن دیگر فقط می توانم بگویم خط خوردن آنها کاملا فنی بود.

وی در پایان درباره شانس کادر فنی تیم امید برای ادامه این مسئولیت با وجود اظهارات کفاشیان مبنی بر اینکه ماموریت خاکپور به پایان رسیده اظهار داشت: من فقط می توانم بگویم ما یک راهی را آغاز کردیم که هم اکنون به راحتی می توان اثرات آن را در فوتبال مان مشاهده کرد. از نظرکیفیت فنی رشد فوق العاده ای داشتیم. این تیم فقط 10 ماه در اختیار ما بود که به این سطح رسید. حالا شما تصور کنید که اگر چهار سال روی این تیم کار می کردیم چقدر بهتر می توانستیم کار کنیم. من هم قبول دارم ماموریت ما به پایان رسید اما یک ریال هم به ما پرداخت نشده است. امیدوارم همه این اتفاقات به نفع فوتبال کشور ما باشد.