ابراهیم تهامی  در خصوص حذف تیم امید از مسابقات انتخابی المپیک اظهار داشت: در صحبت‌هایی که خاکپور در برنامه 90 انجام داد دیدم که او عدم همکاری فدراسیون فوتبال را مطرح کرده که اگر اینگونه باشد نباید به خاکپور خرده بگیریم. او بازیکن بزرگی بود و تجربیات خوبی هم دارد اما وقتی امکانات در اختیارش قرار نمی‌دهند تقصیر او چیست؟

وی در خصوص نبود جهانبخش و آزمون خاطرنشان کرد: نبود دو بازیکن خیلی تاثیرگذار است. شما ببینید اگر مسی را از بارسلونا بگیرید این تیم هیچ کارایی ندارد. مطمئن باشید اگر آزمون و جهانبخش بودند شرایط فرق می‌کرد و قطعا تیم صعود می‌کرد چرا که مثلا در دقایق ابتدایی که بازیکن ما توپ را از 6 قدم به بیرون زد آزمون آن را صد در صد گل می‌کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی تاکید کرد: انتقاد از خاکپور درست نیست چرا که او مقصر نبود. ما در دیدار مقابل ژاپن بدشانس بودیم چرا که 90 دقیقه فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم اما نتوانستیم به گل برسیم. متاسفانه در تیم‌های پایه خوب کار نمی‌کنیم. من همیشه گفتم که فوتبال ما هیچ وقت رشد نمی‌کند زیرا مدرسه فوتبال را برای پول دایر می‌کنیم. نه خدایی در آنجا وجود دارد نه وجدانی.

مربی استقلال اهواز در مورد شرایط این تیم تاکید کرد: به نظرم اگر ما در دیدار با ملوان نتوانیم امتیاز بگیریم شانسی برای بقا نداریم. شرایط بسیار سخت شده البته تیم دو سه بازیکن گرفته که باید ببینیم عملکرد آنها چگونه خواهد بود.