بار دیگر مکانی به جمع بازیکنان برمی گردد

مصطفی قنبرپور درباره شکست تیمش در فینال مسابقات جام شهدا اظهار داشت: پیش از هر چیز باید به تیم خوب صبا بابت این موفقیت تبریک بگویم. اما باید این نکته را هم ذکر کنم که با توجه به شرایط آب و هوایی سرد حاکم بر ورزشگاه قدس و همچنین وضعیت نامطلوب چمن ورزشگاه بازی خوبی از هیچ کدام از دو تیم مشاهده نکردیم.

وی افزود: نه صبا و نه پرسپولیس نتوانستند بازی واقعی خودشان را به نمایش بگذارند. مسابقه بیشتر جنگ هافبک ها در میانه زمین بود که سبب شد تا درگیری های فیزیکی زیادی بین بازیکنان به وجود بیاید. داور این دیدار هم بارها با نشان دادن کارت زرد باعث تشدید این وضعیت روی بازیکنان دو تیم شد.

مربی پرسپولیس ادامه داد: با این همه فکر می کنم ما بازی باکیفیت تری به نمایش گذاشتیم و توانستیم دو موقعیت روی دروازه صبا ایجاد کنیم اما صبا فقط یک موقعیت داشت و آن هم تبدیل به گل شد. حضور در این مسابقات به ما کمک کرد تا نقاط ضعف و قوت مان را بهتر بررسی کنیم. ما توانستیم در درون دروازه هم لوبانف را ببینیم و هم محسن زاده که هر دو در نیم فصل به جمع ما اضافه شدند. علاوه بر اینها خیلی از نفراتی که کمتر به میدان رفته بودند هم در این جام حضور پیدا کردند و از هر نظر برای ما مفید بود. 

قنبرپور با اشاره به عنوان این جام یادآور شد: هدف اصلی ما که لیاقت حضور در این جام را پیدا کردیم ارزش گذاشتن به مقام شامخ شهدا بود که از این بابت اصحاب خوشحالی همه ما فراهم شد. ما دوران بدنسازی پرفشاری را پشت سر گذاشته بودیم که این موضوع هم سبب شده بود تا حدودی بازیکنان در آن هوای سرد و زمین نامساعد کمی عصبی بازی کنند. با این حال مرور کارهای تاکتیکی در دیدار با صبا برای پرسپولیس خیلی مفید بود. 

مربی پرسپولیس در این باره که بازیکنان این تیم خودشان را ممنوع المصاحبه کرده اند یادآور شد: حوزه کاری من فوتبال است و تمرکز روی مسائل فنی تیم. اما چون در این باره صحبت شد باید بگویم بحث مصاحبه ها زمانی مطرح شد که بازیکنان هنوز در این باره توجیه کامل نشده بودند. اصلا صحبت این نبود که مصاحبه نکند یا مصاحبه فرمایشی انجام شود. 

وی ادامه داد: پرسپولیس تیم بزرگی است که به همان بزرگی حواشی زیادی هم دارد. وقتی یک بازیکن در تیمی حرفه ای بازی می کند باید مصاحبه هایش هم حرفه ای باشد. ظاهرا قرار بر این بوده که بازیکنان کمی حرفه ای تر و با ملاحظه تر مصاحبه کنند تا مبادا با سوءبرداشت از صحبت هایشان لطمه ای به تیم وارد شود. قطعا خود بازیکنان این مسائل را بهتر درک می کنند و این موضوع به نوعی یک سوءتفاهم بوده که قابل حل است. پرسپولیس و رسانه ها قطعا مکمل یکدیگر هستند و همان اندازه که رسانه ها پیگیر اخبار پرسپولیس و بازیکنانش هستند اعضا و مسئولان این تیم هم از طریق رسانه ها با مردم در ارتباط خواهند بود. 

قنبرپور درباره آخرین وضعیت سوشا مکانی گفت: امیدوارم هرچه زودتر این مشکل هم برطرف شود البته همه ما به قانون به ویژه مقامات محترم قضایی احترام می گذاریم اما معتقدیم با تلاش هایی که مسئولان باشگاه انجام می دهند می توان شرایطی فراهم کرد که مکانی بتواند بار دیگر به جمع بازیکنان پرسپولیس برگردد. قطعا با حضور او خیال ما از نظر دروازه بان کاملا راحت خواهد شد. دو دروازه بان باتجربه و دو دروازه بان جوان این بابت دروازه پرسپولیس را بیمه می کنند.

قتبرپور در این باره که گفته می شود لوبانف اضافه وزن دارد، اذعان داشت: اضافه وزن لوبانف بیشتر به دلیل شرایط فیزیکی ناآماده ای است که دارد. او چند وقتی از مسابقات به دور بوده. البته هیچ بازیکنی صد در صد آماده و از نظر بدنی در شرایط کامل نیست. لوبانف هم به محض بازگشت به تهران زیر نظر مربیان دروازه بان بدنساز تیم تا قبل از بازی با سپاهان به شرایط مطلوب دست پیدا خواهد کرد.