علی رضایی با بیان این مطلب افزود: با تایید ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران(نادو) تست سلامت معیار انتخاب ورزشکاران پاک برای تمامی رقابت های پیش رو در سال 2016 میلادی از جمله المپیک است.

 

وی با اشاره به حساسیت ویژه روی ورزشکاران ایرانی از سوی" وادا" گفت: متاسفانه به دلایل مختلف، تلاش جدی از سوی مراجع ذیربط بین المللی، برای افزایش تعداد تست های دوپینگ دریافتی از قهرمانان مطرح کشتی ایران وجود دارد. این رفتار غیرمتعارف در حالی برای کشتی ایران اعمال میشود، که از ورزشکاران سایر کشورهای رقیب کشتی کشورمان، بین دو تا سه نفر تحت پوشش تست های مستمر اردویی سالانه " وادا" قرار میگیرند. در حالی  که  برای کشتی ایران، این تعداد بالای ده نفر( دوازده نفر)  است.

 

نایب قهرمان المپیک افزود: با توجه به اینکه مطابق ضوابط "وادا" ، در صورتی که چهار مورد از تست های گرفته شده در طول یکسال مثبت باشد، فدراسیون جهانی میتواند حتی حضور فدراسیون ملی ذیربط را در رقابتهای اصلی بین المللی به تعلیق درآورد، انجام تست های دوپینگ با این تعداد بالا، میتواند متاثر از خطاهای انسانی قهرمانان ایرانی،  از ریسک بسیار بالایی برخوردار باشد. این فشار غیر منطقی از سال ٢٠١٥ کشتی ایران را دنبال میکند.  به همین دلیل ما با همه محدودیت های کنترلی موجود، با استفاده از روش های مختلفی از جمله" تست سلامت" و انجام آموزش های مناسب،  تلاش می کنیم با کمترین  مشکل این راه دشوار را پشت سر بگذاریم.

 

رضایی در پایان در مورد برگزاری رقابت های عمومی در رده های سنی نوجوانان و جوانان گفت: از دل این مسابقات در هر وزن چند کشتی گیر مجوز حضور در انتخابی تیم ملی در مرحله نهایی بدست می آوردند و ما ضمن برگزاری مسابقات با یک روش جدید و طی یک روز امکانات مناسب خوابگاهی و رفاهی را طبق توان فدراسیون برای تیم ها فراهم کردیم.