محمدخانی: اتفاقاً طارمی از سلفی خوشش می‌آید!

این موضوع در کنار حرف‌های جالب محمدخانی با طارمی و توصیه‌های مهاجم دهه ۶۰ سرخپوشان برای آقای گل فعلی بهانه‌ای شد تا با محمدخانی دقایقی صحبت کنیم.

چهارشنبه با طارمی و پیوس در یک محفل حضور داشتید. از این رویارویی و حرف‌های رد و بدل شده برای ما می‌گویید؟

بله، فرصتی پیش آمد که ما به دعوت یکی از دوستان در یک محل گرد هم بیاییم. این موضوع هم خیلی جالب بود چون سه مهاجم از سه نسل مختلف پرسپولیس کنار هم قرار گرفتند.

چه توصیه‌ای به آقای گل فعلی پرسپولیس داشتید؟

من به طارمی گفتم این فصل باید آقای گل شوی. در ادامه هم برای او توصیه‌های خاصی داشتم. مثلاً گفتم اگر یک گل می‌زنی نباید زود اشباع شوی و باید دنبال گل دوم و سوم باشی. به مهدی گفتم دیداری بوده که چهار گل برای پرسپولیس در یک بازی زدم چون عطش خودم برای گلزنی خیلی زیاد بود و هیچ زمانی از گلزنی سیر نمی‌شدم.

در مورد پنالتی‌هایی که طارمی از دست داده چه توصیه‌ای به او داشتید؟

در مورد پنالتی‌ها به طارمی گفتم زمان پنالتی زدن باید روحیه‌ات بالا باشد و اگر یک جهت را انتخاب می‌کنی باید در همان نقطه پنالتی‌ات را بزنی چون اگر مسیر و فکرت با هم متفاوت شود حتماً پنالتی‌ات خراب می‌شود.

طارمی گفته از سلفی خوشش نمی‌آید به همین دلیل و برای فرار از دست کسانی که دنبال عکس سلفی هستند به مراسم ختم بهزادی نرفته اما روز گذشته عکس سلفی‌اش با پیوس و شما را منتشر کرده. به نظرتان او واقعاً از سلفی بدش می‌آید؟

(می‌خندد) نه، فکر نمی‌کنم طارمی از سلفی بدش بیاید و احتمالاً از سلفی خوشش می‌آید که با من و فرشاد سلفی انداخته البته باید بگویم ماشاءا... چون قد مهدی طارمی بلند است وقتی با ما عکس سلفی می‌گرفت انگار از طبقه دوم با ما عکس می‌گیرد چون قد و قامت طارمی و دست‌هایش بلند است.

توصیه اخلاقی به طارمی نداشتید؟

مهدی طارمی واقعاً جوانی محجوب و دوست‌داشتنی است، از بازی او به‌حق خیلی تعریف کردم و به او گفتم اخلاق خوبی دارد. از کارش برای مجتبی محرمی که یک ماشین به پیشکسوت تیمش داده تعریف کردم، منتها در پایان به طارمی گفتم هیچ وقت به داور هیچ اشاره‌ای نداشته باش. به مهدی گفتم امسال با آقای گلی خیلی راحت‌تر می‌توانی به اروپا بروی به همین دلیل فعلاً تمام فکرت را به آقای گلی و موفقیت در پرسپولیس متمرکز کن.

 

از نرفتن به ختم تا گرفتن عکس سلفی با پیوس و محمدخانی

طارمی و سلفی همدیگر را رها نمی‌کنند

در حالی که مهدی طارمی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که به خاطر فرار از دست عکس‌های سلفی کسانی که احتمالاً دست از سر او برنخواهند داشت، به مراسم ختم مرحوم بهزادی نرفته و در هیچ محل دیگری هم در زمان برگزاری ختم اسطوره حضور نداشته اما روز گذشته در کمال تعجب چهره مهدی طارمی با دو مهاجم دهه ۶۰ و ۷۰ پرسپولیس؛ ناصر محمدخانی و فرشاد پیوس را دیدیم که با آنها عکس سلفی گرفته بود. وقتی کار به اینجا کشید و عکس سه مهاجم گلزن پرسپولیس از سه نسل را دیدیم، با خودمان دائم تکرار می‌کردیم که بالاخره باید طارمی را دوستدار عکس سلفی بدانیم یا اینکه او را مهاجمی بدانیم که از سلفی بدش می‌آید و حتی به این خاطر به مراسم ختم نرفته است.