رویارویی یحیی با آبی‌های تشنه انتقام

در ادامه بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر فردا (سه‌شنبه) سه دیدار دیگر برگزار می‌شود که نتایج این دیدارها می‌تواند تغییرات زیادی در جدول ایجاد کند.

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال

این دیدار یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هجدهم است. ذوب‌آهن با توجه به شکست استقلال خوزستان در دربی اهواز می‌تواند با برتری مقابل استقلال به رده دوم جدول صعود کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی که در هفته‌های هجدهم و نوزدهم به ترتیب مقابل استقلال و پرسپولیس صف‌آرایی می‌کنند، این شانس را دارند که با پیروزی در همین دو بازی ضمن پیشی گرفتن از دو مدعی قهرمانی در فصل جاری شانس صدرنشینی‌شان را دوچندان کنند. مهمترین دغدغه گل‌محمدی در این بازی مصدومیت دو سه بازیکن کلیدی این تیم از جمله کاوه رضایی است. هر چند که این بازیکن در تمرینات یکی دو روز اخیر شرکت کرده، اما چندان آماده نیست.

در شرایطی که ذوب‌آهنی‌ها تلاش می‌کنند تا فاصله چهار امتیازی‌شان را با استقلال کم کنند، استقلالی‌‌ها با خیال راحت به مصاف این تیم خواهند رفت. چرا؟ چون در صورت شکست مقابل ذوب‌آهن هم در صدر جدول می‌مانند، اما بدون شک شاگردان پرویز مظلومی برای اینکه ثابت کنند لیاقت صدرنشینی را دارند، دوست ندارند مقابل ذوب‌آهن شکست بخورند. استقلالی‌ها که تنها شکست خود در فصل جاری را مقابل همین ذوب‌آهن متحمل شده‌اند، با هدف انتقام گرفتن در این بازی گام به میدان می‌گذارند، حتی اگر خسرو حیدری مصدوم و حنیف عمران‌زاده محروم را در اختیار نداشته باشند. البته خبر خوش برای استقلالی‌ها بازگشت سیدمهدی رحمتی است که در غیاب او استقلال چهار امتیاز از دو بازی کسب کرد.

استقلال با 34 امتیاز در رده نخست و ذوب‌‌آهن با 30 امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارند.

پدیده خراسان - سایپا

پس از برتری فولاد خوزستان و سیاه‌جامگان به ترتیب مقابل استقلال خوزستان و نفت تهران، رضا مهاجری و شاگردانش آب خوش از گلوی‌شان پایین نرفته است. آنها حالا دو تیم فانوس به دست را در فاصله یک و سه امتیازی خود می‌بینند و خطر سقوط به قعر جدول را نزدیک‌تر از هفته‌های گذشته. با این اوصاف اگر بگوییم سفیدپوشان مشهدی در دیدار خانگی فردا مقابل سایپا به کمتر از سه امتیاز بسنده نمی‌کنند، بیراه نگفته‌ایم. از شانس بد، آنها در هفته‌ای که باید ببرند با سایپایی بازی می‌کنند که ویژگی‌اش در فصل جاری سخت باختن است و خِساست در امتیاز دادن. سایپا که با جدایی جواد نکونام و آمدن آندرانیک تیموریان چهره عوض کرده است برای ماندن در بالای جدول و کسب سهمیه و یا حتی قهرمانی محکوم به پیروزی در 13 فینالی است که پیش رو دارد که اولین آنها بعدازظهر فردا مقابل پدیده برگزار می‌شود.

پدیده با 18 امتیاز در رده دوازدهم و سایپا با 30 امتیاز در جایگاه چهارم جدول ایستاده‌اند.

پرسپولیس - سپاهان اصفهان

یکی دیگر از بازی‌های حساس هفته هجدهم تقابل پرسپولیس و سپاهان است که از آن به عنوان «دربی ایران» یاد می‌شود. پرسپولیس برای اینکه شانس خود را برای قرار گرفتن در بین تیم‌های مدعی از دست ندهد، چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که همه تمرکزشان را روی قهرمانی در لیگ گذاشته‌اند به خوبی می‌دانند سه امتیاز دیدار برابر تیم‌های مدعی به اندازه شش امتیاز ارزش دارد و به همین خاطر می‌توان تصور کرد این تیم با تمام قوا مقابل زردپوشان اصفهان که این روزها حال و هوای خوبی ندارند، صف‌آرایی خواهد کرد. پرسپولیسی‌ها البته نیم‌نگاهی هم به دیدار ذوب‌آهن - استقلال دارند. تساوی این دو تیم و برتری سرخپوشان مقابل سپاهان بهترین نتیجه‌ای است که می‌تواند پرسپولیسی‌ها را به جمع سه تیم بالای جدول نزدیک کند. تمام اینها را که کنار هم بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که هر نتیجه‌ای به غیر از پیروزی در دیدار مقابل سپاهان نتیجه‌ای ضعیف برای برانکو و تیمش ارزیابی می‌شود.

سپاهانی‌ها بر خلاف سال‌های گذشته امسال نتایج خوبی در لیگ برتر کسب نکرده‌اند. این تیم در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل بازیکنی جذب نکرد، اما لوسیانو پریرا مندز برزیلی ملقب به شیمبا که نتوانست در نیم‌فصل اول بازی کند در نیم‌فصل دوم برای سپاهان به میدان خواهد رفت. او بدون شک می‌تواند جانشین خوبی برای شریفی باشد که برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی رفته است. سپاهانی‌ها هر چند سال گذشته به طرز عجیبی در روز آخر قهرمان لیگ شدند، اما این بار 10 امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارند و برای اینکه حداقل سهمیه آسیا را کسب کنند باید پرسپولیس را که یکی از مدعیان بالای جدول است، شکست دهند. سپاهان برای اینکه به دوران اوج خود بازگردد، باید از بازی با پرسپولیس کارش را آغاز کند، آنهم چه مسابقه‌ای که تقابل سرمربی‌اش با مربی است که روزگاری شاگرد او در تیم ملی کرواسی بوده. او که یکی از بازیکنان تیم ملی کرواسی در جام جهانی 1998بوده است، در این تیم زیر نظر میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ بازی می‌کرد. استیماچ حالا فردا دوباره با برانکو تجدید دیدار می‌کند و البته آرزوی موفقیت در تمام دیدارها به غیر از 90 دقیقه دیدار فردا.

پرسپولیس با 29 امتیاز در جایگاه پنجم و سپاهان با 24 امتیاز در رده نهم جدول ایستادهاند.

به گزارش تسنیم، پرویز مظلومی و برانکو ایوانکوویچ هر دو 61 ساله هستند و با تیم‌هایی بازی دارند که مربیان‌شان بین 45 تا 47 سال سن دارند. باید دید که مصاف 61 ساله‌ها با گل‌محمدی و استیماچ را چه کسی می‌برد.

برنامه بازی‌‌های امروز و فردا به شرح زیر است:

دوشنبه - 12 بهمن‌ماه

گسترش فولاد تبریز - صبای قم، ساعت 14:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش‌فولاد

سه‌شنبه - 13 بهمن‌ماه

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال، ساعت 14:30، ورزشگاه فولادشهر

پدیده خراسان - سایپا، ساعت 14:30، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد

پرسپولیس - سپاهان اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه آزادی