موضوع اضافه وزن الکساندر لوبانف، دروازه‌بان جدید و ازبکستانی پرسپولیس، به یک معمای جدی برای هواداران بدل شده است.

آنهایی که اهل قضاوت فوری هستند، پا را از این فراتر گذاشته و گفتند دروازه‌بان پرسپولیس نمی‌تواند این تیم را به آرامش برساند، زیرا هم اضافه وزن دارد و هم در یک بازی تدارکاتی مقابل سایپا در جام شهدا دو گل دریافت کرد. البته بعید نیست این مسائل در آینده اتفاق بیفتد و همه ما به این نتیجه برسیم که لوبانف نمی‌تواند برای پرسپولیس گلر مطمئنی باشد اما قبل از هر چیز بهتر است این اطلاعات را از لوبانف به خاطر بسپاریم: او متولد سال 1986 است و 30 سال سن دارد.

 

اصالت ازبک دارد و به تازگی توانسته است جای خود در ترکیب اصلی تیم ملی ازبکستان را باز کند و جانشین نسروف شود. این دروازه‌بان در فصل قبل همراه با تیمش به نایب ‌قهرمانی در لیگ ازبکستان رسید و با یک امتیاز کمتر نسبت به پاختاکور دوم شد. لوبانف در هر 30 بازی به میدان رفت و 22 گل دریافت کرد. 3 کارت زرد و یک تعویض در آخرین دقایق بازی به خاطر مصدومیت نیز برایش رقم خورد. این شرایط برایش می‌تواند جذاب باشد و با چنین کارنامه‌ای به پرسپولیس آمد اما حالا می‌گویند او دچار اضافه وزن شده است. حتی شنیدیم ایگور پانادیچ در جمع کادر فنی گفته است لوبانف به اندازه کافی آماده نیست و حدود دو هفته دیگر کاملاً آماده و مهیا می‌شود (نقل به مضمون).

اما دلیل این مسئله چیست؟ آیا لوبانف واقعاً دچار اضافه وزن شده است؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال بهتر است نگاهی داشته باشیم به لیگ ازبکستان. این لیگ درست روز 30 آبان سال جاری و تقریباً همزمان با لیگ کشورهای کره‌جنوبی و ژاپن به اتمام رسید. از آن تاریخ تاکنون لیگ این کشور به خواب رفت و حدود 3 هفته دیگر لیگ جدید آغاز خواهد شد. به همین علت تمامی بازیکنان ازبک که در لیگ داخلی بازی می‌کنند، دچار افت بدنی و فنی شده‌اند.

لوبانف زمانی که به پرسپولیس آمد، در دوران بدنسازی بود و جالب اینکه از نظر تست‌های پزشکی و فنی، هرگز مشکلی نداشت، چون تمرین می‌کرد اما تمریناتش بدنی بود. این بازیکن در پاسخ به شایعاتی راجع به اضافه وزن خود سکوت کرده اما به یکی از دوستانش گفته است: «من حدود 40 روز تمرین نداشتم و پس از آن با 15 روز تمرین به پرسپولیس پیوستم. مشخص است که به اندازه کافی آماده نیستم اما این موضوع به لیگ ازبکستان مرتبط است.» با این حال گفته می‌شود برانکو از شرایط این بازیکن راضی است.