عملیات نجات رحمتی در دقیقه 6

در چنین فضایی بدیهی بود که موقعیت‌های زیادی روی دروازه آبی‌ها خلق شود و همین اتفاق هم افتاد اما... آنچه که دیروز دیدیم، نمایش فوق‌العاده مهدی رحمتی در نیمه اول بود. به نتیجه بازی و اتفاقات رخ داده در نیمه دوم کاری نداریم اما رحمتی در نیمه اول به معنای واقعی کلمه خودش یک تیم بود.

 

رحمتی روی نیمکت ذوب‌آهن!

در آستانه آغاز بازی استقلال در اصفهان و در شرایطی که بازیکنان دو تیم وسط زمین منتظر بودند تا مراسم یک دقیقه سکوت به یاد زنده‌یاد رضا احدی انجام شود، مهدی رحمتی کنار نیمکت تیم ذوب‌آهن مشغول دیده‌بوسی با مسئولان، مربیان و نیمکت‌نشینان تیم اصفهانی بود و مثل آنهایی که در رودربایستی قرار می‌گیرند با همه نفرات دیده‌بوسی کرد و سپس با حالت دو خودش را به وسط میدان رساند.

 

دومین دبل رحمتی در نیمه دوم

سیدمهدی رحمتی که دیروز پرکارترین بازیکن تیم استقلال محسوب می‌شد، علاوه بر توپ‌هایی که دائم در حال دفع یا مهار کردن‌شان بود پس از صحنه خطرناک دقیقه 6 نیمه اول در دقیقه 7 نیمه دوم (در دقیقه 52) هم بار دیگر در کمتر از 2 ثانیه دو توپ خطرناک را دفع کرد تا استقلال دروازه‌اش را باز نشده ببیند. رحمتی در آن صحنه ابتدا ضربه سرکش کاوه رضایی را دفع کرد اما هنوز از روی زمین بلند نشده بود که توپ برگشتی در ریباند زیر پای هاشم بیک‌زاده افتاد و این بار مدافع ذوب‌آهن با ضربه پای چپ محکم توپ را درست به نقطه‌ای زد که رحمتی نیم‌خیز شده بود و توپ را در سینه‌اش جمع کرد تا با یک دبل دیگر تشویق هوادارانش را بشنود.

 

عملیات نجات رحمتی در دقیقه 6

فقط 6 ثانیه به پایان ششمین دقیقه بازی دیروز ذوب‌آهن- استقلال زمان باقی بود که ارسال کرنر از جناح چپ دروازه استقلال باعث شد تا سیدمهدی رحمتی در کمتر از 3 ثانیه 2 بار مانع گلزنی بازیکنان ذوب‌آهن شود. او ابتدا توپ ارسالی را روی سر کاوه رضایی با مشت دفع کرد و سپس بعد از افتادن توپ به پشت شش‌قدم، مرتضی تبریزی با یک شوت محکم دروازه استقلال را نشانه گرفت که در مرتبه دوم باز هم رحمتی با دست راست و حالت ایستاده توپ را دفع کرد و مانع باز شدن دروازه تیمش شد تا ناجی تیمش باشد.