مسئولان باشگاه پرسپولیس بی‌میل نیستند برای فصل آینده نیز با برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ادامه فعالیت بدهند. البته فصل آینده برای پرسپولیسی‌ها با این فصل تفاوت‌های فاحشی خواهد داشت.

 

از همین حالا می‌توان زمزمه برخی بازیکنان برای جدایی حتی در صورت قهرمانی را شنید و حتماً نیمکت ذخیره‌ها نیز از حضور چند بازیکن بی‌کیفیت خالی می‌شود. با این حال صحبت‌ها برای حفظ برانکو شروع شده است.

 

***

موضوع از حدود سه هفته قبل آغاز شد. وقتی به خاطر بازی‌های درخشان پرسپولیس و البته تعطیلی لیگ، حرف از ادامه همکاری با برانکو به میان آمد. آن زمان این موضوع به عنوان یک پیشنهاد مطرح شد تا با توجه به عملکرد جالب توجه برانکو، مدیران باشگاه پرسپولیس با این مربی کارشان را ادامه دهند اما حسین عبدی سخنگوی باشگاه مصاحبه‌ای کرد و گفت در زمان مقتضی در این مورد صحبت خواهد شد.

 

***

بعد از اتمام دیدار مقابل سپاهان، بار دیگر حرف از حفظ این مربی به میان آمد. این بار رسانه‌های دیگر نیز موضوع را جدی گرفتند و حتی جعفر کاشانی رئیس هیأت‌مدیره اعلام کرد اگر طرفین به یک جمع‌بندی خوب و مناسب برسند، حتماً و قطعاً برانکو در تیم حفظ می‌شود اما هیچ اقدام عملی در این مورد شاهد نبودیم تا اینکه برانکو در مصاحبه‌ای رسماً اعلام کرد: «دوست دارم کارم را در پرسپولیس ادامه دهم و در این باشگاه بمانم اما تا ماه‌ها بعد منتظر پیشنهاد تمدید قرارداد نمی‌مانم.»

 

***

این حرف‌ها، فاز تازه‌ای به ماجرا داد و باشگاه موضوع را جدی‌تر دنبال کرد. هفته قبل خبر رسید هیأت‌مدیره به زودی برای جمع‌بندی در خصوص تمدید قرارداد برانکو تا پایان فصل هفدهم یعنی دو فصل دیگر، جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.

 

بعد هم از سوی باشگاه اعلام شد طی روزهای آینده اولین گام‌ها برای مذاکرات بر سر تمدید قرارداد برداشته می‌شود. این اخبار برای هوادارانی که از سبک بازی پرسپولیس در این فصل راضی هستند، خوب و قابل قبول تلقی می‌شود.

 

***

شنیدیم در اولین مذاکرات که در حد پیغام و پسغام بوده، مسئولان باشگاه بر سر میزان قرارداد و همچنین کمیت‌ها و جزئیات اصرار داشته‌اند اما از سوی برانکو فقط "کیفیت" مهم است. برانکو می‌خواهد برای شروع مذاکرات در مورد بازیکنانی که قرار است به تیم اضافه شوند یا از پرسپولیس بروند و همچنین مسائل مالی صحبت کند.

 

این می‌تواند اخبار امیدوارکننده‌ای حتی برای لیگ ایران باشد چون پرسپولیس واقعاً زیبا و قابل قبول بازی می‌کند و اینها به خاطر استفاده از یک مربی جذاب به نام برانکو است.

 

***

قرارداد کنونی برانکو با باشگاه پرسپولیس برای یک فصل و نیم 650 هزار دلار (حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان) است که اگر بتواند قهرمان لیگ شود، 200 هزار دلار (حدود 700 میلیون تومان) به آن اضافه می‌شود. کسب سهمیه آسیایی نیز 100 هزار دلار (حدود 350 میلیون تومان) برایش به همراه خواهد داشت.

 

البته 30 درصد از این مبلغ کسورات خواهد بود به خصوص برای پرداخت مالیات، با این حال برانکو قطعاً برای ادامه همکاری، درخواست افزایش قراردادش را می‌دهد که شاید باشگاه نتواند در این مورد با پیشنهادات اولیه سرمربی همراه و همگام باشد و این موضوع، به یک چالش بدل شود.

 

***

در این میان برانکو دو شرط مهم برای آغاز مذاکرات و تمدید قراردادش با پرسپولیس اعلام کرده است.

 

شرط اول برانکو این است که مذاکرات بدون حضور واسطه یا مدیر برنامه‌‌ها انجام شود و طرفین به صورت رو در رو با هم بر سر تمدید قرارداد 2 ساله مذاکره کنند.

 

شرط بعدی سرمربی پرسپولیس هم این است که برای تمدید قرارداد بین 10 تا 20 درصد به رقم فعلی قراردادش افزوده شود.

 

حالا اگر قرار باشد قرارداد برانکو 10 درصد افزایش داشته باشد می‌شود 715 هزار دلار (2 میلیارد و 500 میلیون تومان) و با 20 درصد افزایش به 780 هزار دلار (2 میلیارد و 700 میلیون تومان) خواهد بود.

 

***

حالا و بعد از دو تساوی برای پرسپولیس مقابل دو تیم اصفهانی در بازگشت به لیگ برتر، برانکو و تیمش در رده چهارم جدول ایستاده‌اند. تیم او ایرادهای زیادی دارد از جمله تعداد زیاد گل‌های خورده و همچنین ناتوانی در گلزنی توپ‌های ساده و از دست دادن امتیازات با این حال نمی‌توان توانایی‌های برانکو را کتمان کرد. فعلاً در همین حد بدانید که برانکو و باشگاه پرسپولیس هر دو برای تمدید قرارداد کاملاً راضی به نظر می‌رسند.