مهاجم پرسپولیسی‌ها با گلی در بازی برابر فولاد توانست به ثمر برساند موقعیت خود را در صدر جدول گلزنان و ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر مستحکم‌تر کرد، این اتفاق در حالی افتاد که به جز محمد ابراهیمی، هیچ‌کدام از رقبای صدر جدولی نتوانست حرکت خاصی در بازی‌های هفته بیستم داشته باشند.

 

اول – مهدی طارمی؛ 17.5 امتیاز، پرسپولیس

 

پرسپولیسی‌ها دیگر عادت کرده‌اند در هر بازی از مهاجم تیمشان حرکت جدیدی ببینند، یک‌بار پاس گل، یک‌بار پنالتی و یک‌بار هم گل، این‌ها اتفاقاتی است که به‌تناوب دربازی‌های مختلف از مهاجم پرسپولیسی‌ها سر می‌زند، آن‌ها این هفته هم با تنها گل طارمی توانستند سه امتیاز حساس را به دست بیاورند. طارمی تاکنون 12 بار گلزنی کرده است، 1 پاس گل ارسال کرده و 7 بار هم توانسته به‌عنوان پنالتی گیرترین بازیکن لیگ، برای تیمش پنالتی بگیرد جالب اینجاست که او تنها دو پنالتی  را شلیک کرده است. مهدی 12 امتیاز بابت 12 گلی که به ثمر رسانده، 1 امتیاز به دلیل پاس گل خود، 2 امتیاز بابت 2 پنالتی که گل شده(در حکم پاس گل) و 2.5 امتیاز هم بابت 5 پنالتی گل نشده به دست آورده است.

 

دوم – محمد ابراهیمی؛ 10.5 امتیاز، گسترش فولاد

 

مهاجم باتجربه گسترشی‌ها در این فصل توانسته به‌عنوان عصای دست کمالوند و تیمش به بهترین نحو ایفای نقش کند، او در بازی‌های مختلف برای تیمش تعیین‌کننده عمل کرده و با گل‌ها و پاس گل‌های خود باعث امتیاز گیری این تیم شده است. در ابتدای فصل سرمربی گسترشی‌ها حضور ابراهیمی را برای تیمش حیاتی می‌دانست و اکنون مشخص شد که وی چقدر اصرار به حضور بازیکن باتجربه تیمش داشت. ابراهیمی با گلی که در بازی اخیر برابر ملوانی‌ها به ثمر رساند توانست خود را 5 گله کند و بابت آن 5 امتیاز به دست بیاورد، او 4 بار نیز اقدام به ارسال پاس گل کرده است، تاکنون 2 پنالتی نیز کسب کرده است که یکی از آن‌ها گل شد و یکی دیگر از دست رفت.

 

سوم – سجاد شهباززاده؛ 10 امتیاز، استقلال تهران

 

مهاجم آبی‌ها در بازی‌های اخیر موفق به گلزنی برای تیمش نشده است، او که در نیم‌فصل اول بسیار به کمک تیمش آمده بود در نیم‌فصل دوم هنوز نتوانسته برای آبی‌ها و پرویز مظلومی مثمرثمر واقع شود. شهباززاده تاکنون 5 بار گلزنی کرده است، 3 بار اقدام به ارسال پاس گل کرده است و تاکنون 2 پنالتی منجر به گل نیز برای استقلالی‌ها به دست آورده است.

 

سوم – حسن بیت سعید؛ 10 امتیاز، استقلال خوزستان

 

مهاجم سابقاً آقای گل خوزستانی در بازی‌های دور برگشت هنوز نتوانسته برای عبدالله ویسی گلزنی نکرده است، او که هرازگاهی موتور گلزنی هایش روشن می‌شود فعلاً در دوران رکود خود به سر می‌برد، البته او بااین‌حال در بازی این هفته توانست یک پنالتی برای استقلالی‌های خوزستان به دست بیاورد، بیت سعید تاکنون 8 بار گلزنی کرده است و پس از طارمی در رتبه دوم گل زن‌های لیگ قرار دارد، او دو پنالتی هم برای خوزستانی ها گرفته که هر دو منجر به گل شدند.

 

... و اما دیگران

به‌غیراز مهدی طارمی، محمد ابراهیمی و حسن بیت سعید در صدر جدول ارزشمندترین بازیکنان لیگ که توانستند در بازی اخیر تیمشان اثرگذاری داشته باشند، به بازیکنان دیگر حاضر در جدول اصلی نیز اشاره کرد که در بازی‌های هفته بیستم توانستند امتیاز خود را بالاتر ببرند.

 

مهدی ترابی با پاس گلی که در دیدار سایپا و سپاهان ارسال کرد تعداد پاس‌های خود را به پنج رساند تا بعد از رجب‌زاده، سلطان پاس گل لیگ لقب بگیرد.

 

کاوه رضایی با به ثمر رساندن تنها گل ذوبی‌ها، خود 5 گله کرد تا در مثلث خط حمله ذوبی‌ها را رعب‌انگیزتر کند.

 

میلاد میداودی نیز در بازی برابر سپاهان گل اول سایپا را از روی تیزهوشی خود به ثمر رساند و 4 گله شد.

داریوش شجاعیان، پس از چند هفته یک‌بار دیگر موتور خود را روشن کرد و با پاس گل زیبای خود، گل سوم گسترشی‌ها را مهیا کرد.

 

محمدرضا ایرانپوریان، کاپیتان بااخلاق تراکتورسازان، در بازی اخیر این تیم تنها گل یاران قلعه‌نویی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

 

پژمان نوری هم تنها گل انزلیچی‌ها را در بازی این هفته به ثمر رساند تا با حضور یک‌نیمه‌ای خود، نهایت تأثیرگذاری را برای تیم داشته باشد.

 

البته در این میان باید از لوسیانو پریرا هم نام برد، مهاجم زهردار و خطرناک سپاهانی‌ها که از دور برگشت این رقابت‌ها توانسته برای این تیم بازی کند، در سه دیداری که به میدان رفته است دو گل به ثمر رسانده و یک پنالتی نیز به دست آورده است، پنالتی که این هفته توسط محمدرضا خلعتبری از دست رفت.