با رفتن رودی گارسیا و آمدن اسپالتی نیز اوضاع برای توتی تغییر نکرده و او همچنان روی نیمکت می نشیند. اسپالتی در آخرین مصاحبه خود گفته بود که برای او توتی ارجح تر از دیگر بازیکنان نیست و برایش مصلحت رم در اولویت است.

 

 

 

توتی در جدیدترین مصاحبه خود سکوتش را پس از مدت ها شکست و از احتمال جدائیش از رم خبر داد. او به رای اسپورت گفت:" دوست دارم بازی کنم. خوب تمرین می کنم، دیگر مصدوم نیستم و بدنم آماده است ولی بازهم نیمکت نشین هستم. اینگونه نمی توانم به حضور در رم ادامه دهم.

من سال های آخر فوتبالم را پشت سر می گذارم و این شیوه مناسبی برای وداع از فوتبال نیست. اینگونه هواداران و کسانی که مرا دوست دارند آزرده خاطر می شوند. قرارداد من پایان فصل تمام می شود و باید با رئیس باشگاه صحبت کنم. امیدوارم در نهایت همه چیز ختم به خیر شود."

 

رابطه با اسپالتی:" ارتباطم با او در حد صبح بخیر و عصر بخیر است ولی چه به عنوان مربی و چه به عنوان یک انسان برایش احترام قائل هستم و او را تحسین می کنم. رم برای آینده باید به وی اعتماد کند. با این حال دوست داشتم چیزهایی که او در مورد من در رسانه ها گفته است را رودررو به خودم می گفت."