داود سیدعباسی  درباره آخرین شرایط استقلال در لیگ برتر اظهار داشت: استقلال در این فصل با اتکا به جوانانی که در اختیار دارد به اضافه بازیکنان باتجربه اش توانسته نتایج خوبی کسب کند و نظر مثبت هوادارانش را جلب کند. حضور 80 هزار استقلالی در آزادی در بازی آخر این تیم نشان دهنده رضایتمندی استقلالی ها از این تیم است. استقلال با ادامه این روند می تواند به عنوان قهرمانی هم دست یابد.

وی در این باره که بازی های تیم استقلال در ادامه مسیر دشوار هستند ولی بازیهای استقلال خوزستان راحت تر به نظر می رسد توضیح داد: با احترامی که برای عبداله ویسی قایل هستم باید بگویم که استقلال خوزستان تیمی شبیه به لستر سیتی در انگلیس است. من هر بار بازی های لسترسیتی را می دیدم یاد استقلال خوزستان می افتادم. آنها هم لیورپول و خیلی از تیم های بزرگ را شکست دادند ولی در نهایت نتیجه نگرفتن هایش شروع شد و حالا فاصله اش با رقبا خیلی کم شده است. استقلال خوزستان هم در این فصل خوب کار کرده ولی این احتمال که در روزهای سخت لیگ برتر از نظر تجربی دچار مشکل شود زیاد است.

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: علاوه بر استقلال تهران فقط پرسپولیس است که از این بخت برخوردار است قهرمانی را بدست بیاورد. البته پرسپولیس یک مقدار شکننده بازی می کند و در زدن ضربات آخر دچار مشکل است. مهاجمان این تیم موقعیت های زیادی را خراب می کنند ولی اگر در دو، سه بازی آینده اش بتواند نتایج خوبی کسب کند می تواند امیدوار باشد که این فصل قهرمان شود.

سیدعباسی تأکید کرد: با ادامه روند خوب استقلال و پرسپولیس دربی برگشت می تواند مهمترین بازی و سرنوشت ساز ترین بازی استقلال و پرسپولیس ظرف سالهای اخیر محسوب شود که هر دو تیم دنبال سه امتیاز آن هستند. چون هر دو تیم با داشتن رقبای جدی مانند استقلال خوزستان و ذوب آهن تحت هیچ شرایطی نمی توانند امتیاز از دست بدهند.

وی که در جریان موضوع اینستاگرام ایمون زاید و بحث فتوشاپ هم بود گفت: اولا که باید بگویم در استقلال که بودم بارها با این تیم برابر 100 هزار استقلالی در آزادی بازی کردم و اینکه استقلال تماشاگر ندارد درست نیست. یادم هست روز 14 فروردین و زیر باران شدید در بازی با آنیانگ کره جنوبی ورزشگاه آزادی جایی برای نشستن بیشتر از ظرفیتش نداشت.

سید عباسی تأکید کرد: در این باره که ایمون زاید یک موضوعی را مطرح کرده باید به هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس که خودم با هردو آنها سروکار داشتم بگویم نباید درباره حرف یک خارجی علیه هم موضع بگیریم. ما همه هموطن هستیم و علاوه بر رقابت با هم رفاقت هم داریم و در نهایت با هم در ایران زندگی می کنیم. خوب نیست که رودرروی هم بایستیم و به جای این کارها با حضور در ورزشگاه از تیم محبوبمان حمایت کنیم خیلی بهتر است.