راز تمدید قرارداد 3 ساله کاپیتان استقلال

این درست که حضور رحمتی برای هر تیمی نعمت است و استقلال حق دارد با دروازه‌بانی که به تنهایی، خودش یک تیم است، قرارداد بلندمدت ببندد اما در این مقطع از سال، قرارداد 3 ساله جای تعجب دارد! به نظر شما چرا استقلال و رحمتی الان پای میز مذاکره نشستند؟

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرورزشی گفت: «در سال جدید احتمالاً سقف قراردادهای فوتبال حرفه‌ای ایران پایین می‌آید و تیم‌ها موظف می‌شوند کمتر از نیم میلیارد تومان با بازیکنان قرارداد ببندند و بقیه دریافتی آنها را منوط به نتیجه‌گیری و عملکرد بازیکن کنند.

یعنی بازیکنی که 500 میلیون تومان مبلغ قراردادش است، در طول فصل به اندازه 50 درصد مبلغ قراردادش هم کارانه دریافت خواهد کرد و در صورت قهرمانی تیم چند درصد هم به عنوان پاداش دریافت می‌کند.» با این حساب احتمالاً استقلال و رحمتی پیشاپیش قرارداد 3 ساله بسته‌اند تا در صورتی که این قانون به اجرا دربیاید، کاهش سقف قرارداد شامل حال رحمتی که از قبل قرارداد بسته، نشود.

رحمتی که امسال قراردادش روی کاغذ یک میلیارد و 200 میلیون تومان است، اگر برای هر فصل تنها 20 درصد روی مبلغ قراردادش بیاید، به ترتیب در این قرارداد 3 ساله سال اول یک میلیارد و 440 میلیون تومان، سال دوم یک میلیارد و 728 میلیون تومان و سال سوم هم دو میلیارد و 84 میلیون تومان از استقلال می‌گیرد. احتمالاً قانون جدید هم نمی‌تواند مبلغ قرارداد رحمتی را کم کند.

ورزشکاران ارزشیابی می‌شوند و پول می‌گیرند

اما قانون جدید که شایعه‌اش مطرح شده، چیست؟! می‌گویند از سال آینده تمامی قراردادهای ورزش حرفه‌ای یکسان‌سازی می‌شود و باشگاه‌ها در رشته‌های ورزشی مختلف ملزم می‌شوند بر مبنای ارزشیابی رشته ورزشی، میزبان استقبال از هر ورزش و جایگاه آن ورزش در جامعه به ورزشکاران دستمزد بدهند.

در فوتبال که احتمالاً در جدول ارزشیابی از والیبال و بسکتبال هم بالاتر قرار می‌گیرد، گویا سقف دستمزد 500 میلیون تومان خواهد بود که با پاداش و کارانه بر مبنای نتایج تیم و عملکرد بازیکن تا 750 میلیون و حتی 800 میلیون هم قابل افزایش خواهد بود اما دیگر خبری از قراردادهای میلیاردی نیست.