پشت پرده اعتصاب/همه آنهایی که طارمی را تحریک کردند و جلو انداختند

گویا برخی بازیکنان جوان‌تر پرسپولیس نسبت به مبلغ واریزی اخیر باشگاه معترض بودند و در رختکن بحث بر سر اینکه باید فکری به حال این موضوع شود، در گرفته بود. در این بین محسن بنگر و رضا نورمحمدی معتقد بودند اعتصاب راه منطقی نیست زیرا در فصول قبل تجربه شده و نتیجه هم نداده است. بزرگترهای پرسپولیس سال‌های گذشته را مثال زدند که چنین کاری به سرانجام نمی‌رسد و فقط تولید حاشیه می‌کند.

در این بین یکی از بازیکنان جوان تیم طوری که به در بگوید تا دیوار بشنود، رو به مهدی طارمی کرده و می‌گوید: «خودتان پول‌هایتان را گرفتید و حالا سکوت می‌کنید!» طرف می‌خواسته نیش و کنایه به بنگر و نورمحمدی بزند اما مهدی طارمی را خطاب قرار می‌دهد. کاپیتان‌های پرسپولیس متوجه ماجرا می‌شوند. تلاش آنها برای منصرف کردن بازیکنان از اعتصاب باعث بدبینی بچه‌ها شده است. این در حالی است که رضا نورمحمدی و محسن بنگر درصد بیشتری از سایر بازیکنان نگرفته‌اند و به همین خاطر به شدت عصبانی می‌شوند.

بنگر و نورمحمدی به نشانه ناراحتی و با عصبانیت رختکن را ترک کرده و با صدای بلند می‌گویند: «هر ... دلتان می‌خواهد بکنید! به ما دیگر ربطی ندارد.» طارمی و چند جوان دیگر در رختکن می‌مانند تا با هم مشورت کنند. در این میان یک بازیکن دیگر که حدود سه سال سابقه بازی در پرسپولیس را دارد، رو به مهدی طارمی و محسن مسلمان کرده و می‌گوید: «کاپیتان‌ها که نمی‌خواهند خودشان را قاطی ماجرا کنند. شما دو تا که بین هواداران مقبولیت دارید، به عنوان بزرگتر و نماینده جمع بروید با مسئولان باشگاه صحبت کنید.

ما امروز تمرین نمی‌کنیم!» «بزرگتر جمع» واژه‌ای است که انگار همان لحظه در ذهن این دو و بیشتر مهدی طارمی نقش می‌بندد تا دقایقی بعد مهاجم پرسپولیس بزرگترین اشتباه ممکن را مرتکب شود. فوتبالیست تازه اوج گرفته پرسپولیس که تازه دومین فصل حضورش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد، در مواجهه با خبرنگاران با صدای بلند شاخ و شانه می‌کشد و می‌گوید: «بزرگ‌تر پرسپولیس منم!»

حرفی که نه تنها باعث ناراحتی شدید اهالی رسانه و خبرنگاران شد بلکه دلخوری کاپیتان‌های پرسپولیس را هم به دنبال داشت. متأسفانه مهدی طارمی که به درست یا غلط در فصل جاری به عنوان ستاره پرسپولیس مطرح شده است، خیلی زود کنترل خود را از دست داد و رفتاری از او سر زد که پشیمانی به بار آورد. مهاجم بوشهری لحظاتی بعد از خروج از باشگاه در سایت شخصی‌اش از خبرنگاران عذرخواهی کرد در حالی که خودش هم می‌دانست چه اشتباهی کرده و انگشت‌نما شده است.

حالا خبرنگاران ورزشی به شدت از مهدی طارمی دلخورند و او هم از آن بازیکنی که سه سال سابقه بازی در پرسپولیس را دارد و آگاهانه یا ناآگاهانه مهاجم بوشهری را تحریک کرده است. با این تفاسیر حرکت زشت مهدی طارمی قابل چشم‌پوشی نیست. او باید به خاطر داشته باشد که فوتبال همبازی سابقش به دلیل درگیری با هواداران پرسپولیس آن هم بیرون ورزشگاه نزدیک بود نابود شود. مهدی طارمی شاید نداند پیراهن چه تیم بزرگی را پوشیده و باید تسلط بیشتری بر رفتار خودش داشته باشد. با عذرخواهی هم کاری درست نمی‌شود. طارمی باید از این ماجرا عبرت بگیرد و در آینده رفتاری پیشه کند که نشان دهد واقعاً پشیمان شده است گرچه...