هاشم بیگ زاده در گفت و گو با خبرنگار کاپ، درباره آخرین وضعیت مصدومیتش اظهار داشت: هفته گذشته از ناحیه عضله دوقلوی پشت پا دچار مصدومیت شدم و متاسفانه بازی رفت مقابل لخویا را از دست دادم. در این مدت سرگرم انجام فیزیوتراپی و تمرینات ویژه ای بودم که کادر پزشکی برایم در نظر گرفته بود تا هرچه زودتر به شرایط مطلوب دست پیدا کنم.

وی افزود: قرار شده تا پس از عکسبرداری مجدد از عضله ام کادر پزشکی مشخص کند که می توانم تیم را در بازی این هفته همراهی کنم یا نه. البته شخصا دوست دارم با سلامت کامل در خدمت تیم باشم چراکه خاطره خوبی از مصدومیت ندارم. 

مدافع ذوب آهن در این باره که چرا در آستانه تورنمنت های بین المللی و حساس چنین مصدومیت هایی به سراغش می آید گفت: هرچه خدا بخواهد همان است. من راضی ام به رضای خدا و حتما صلاحی در کار خدا وجود دارد. وظیفه من تمرین کردن و تلاش برای کسب موفقیت خودم و تیمم است که در این راستا کوتاهی نمی کنم. از آن به بعدش هرچه خدا بخواهد همان میشود.

بیگ زاده اضافه کرد: خوشبختانه در بازی رفت مقابل لخویا نتیجه خیلی خوبی کسب کردیم.برد در خانه این حریف قطری روحیه تیمی مان را بالا برده و خبردارم که بچه های تیم مصمم هستند تا در بازی برگشت هم نتیجه بازی رفت را تکرار کنند. البته قطعا این تیم قطری برای جبران باخت هفته گذشته به اصفهان می آید و از این رو باید با هوشیاری کامل به مصاف این تیم برویم اما حتم دارم که بچه های تیم مان می توانند بار دیگر لخویا را شکست دهند. فکر می کنم پیروزی در بازی برگشت می تواند ما را به صعود نزدیک تر کند. 

وی درباره نتایج ضعیف ذوب آهن در هفته های اخیر لیگ برتر بیان داشت: ما کمی دچار بدشانسی شدیم و در برخی از بازیها پیروزی را با تساوی عوض کردیم. در همان بازی استقلال اهواز اگر در لحظات پایانی گل را دریافت نمی کردیم، الان شرایط خیلی بهتری در جدول داشتیم و در رده دوم جدول بودیم. تیم ما با برتری مقابل لخویا شخصیت بزرگی را در آسیا به دست آورد و این قطعا به ما در لیگ هم کمک می کند.

مدافع ذوب آهن درباره نتایج تیمهای ایرانی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا گفت: خدا را نشان دادیم که قدرت برتر آسیا هستیم و می توانیم از این پس نیز چنین نتایجی را تکرار کنیم. امیدوارم  فدراسیون نیز به ما کمک کند تا این 3 تیم به مراحل بالاتر صعود کنند.

بیگ زاده در رابطه با اینکه نکونام اعلام کرده بود برای دیدن او به تمرین ذوب آهن در قطر رفته اما نتوانسته او را ببیند، اذعان داشت: جواد همیشه به من لطف داشته و من هم دوست داشتم او را در قطر ببینم. خیلی دلم برایش تنگ شده است و امیدوارم به زودی با او دیدار کنم. اگر بازی نداشت، برای بازی با لخویا حتما او را دعوت می کردم اما خودش هم درگیر است. 

وی درباره شایعات جدایی کی روش از تیم ملی خاطرنشان کرد: کی روش واقعا یک مربی بزرگ و کاربلد است. به نظر من تمام صحبت هایی که انجام می دهد و این درگیری هایی که با افراد مختلف دارد فقط برای پیشرفت فوتبال کشورمان است و تنها هدف او صعود به جام جهانی است. این یک کار بزرگ است که بتوانیم برای دومین بار متوالی به جام جهانی صعود کنیم. امیدوارم هرچه سریعتر مسئولان برای او امکانات لازم را فراهم کنند.

مدافع ذوب آهن در رابطه با صحبت های پژمان منتظری مبنی بر اینکه کی روش 5 سال است به دنبال زمین تمرین می گردد گفت: اگر راستش را بخواهید من هم می گویم که هیچ وقت تیم ملی یک زمین تمرین درست و حسابی نداشته است. در ظاهر می گوییم تیم اول آسیا هستیم اما اگر بخواهیم امکانات فوتبال مان را با تیم های دیگر آسیا مقایسه کنیم می بینیم که خیلی از آنها عقب تریم. زمانی که در تیم ملی بودم می دیدم که وقتی در کمپ تیم ملی تمرین می کنیم هرلحظه ممکن است پای بازیکنان دچار مصدومیت شود. کی روش قطعا به خاطر خودش این حرفها را نمی زند و به خاطر فوتبال ایران است. 

بیگ زاده در پایان درباره طلبش از باشگاه استقلال بیان داشت: هنوز نتوانستم طلبم را از باشگاه استقلال بگیرم. حدود 900 میلیون از این باشگاه طلبکارم و امیدوارم افشارزاده که مدیر بسیار خوبی است به من کمک کند تا هر چه سریع تر بتوانم طلبم را زنده کنم.