در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا اول سپاهان برد. تیم یازدهم جدول شانزده تیمی لیگ برتر ایران که مدت هاست رنگ پیروزی در بازی های داخلی را نچشیده و هر لحظه به اخراج سرمربی نزدیک تر می شد، آنقدر قدرتمند ظاهر شد که انگار تیم دیگری مقابل النصر امارات قرار گرفته و موفق به پیروزی دو صفر برابر این حریف شده است. رقیبی که هم اکنون در رده سوم لیگ امارات قرارد دارد.

 

سپاهانی ها با درخشش شیمبا و البته بسته نگهداشتن دروازه در این بازی خانگی نشان دادند اگر همه تیم برای موفقیتش تلاش کند، موفقیت در دسترس است.

 

پس از زردپوشان، نوبت به همشهری رسید. تنها نماینده ایران که در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا میهمان بود و مقابل یکی از مدعیان کار فوق العاده سختی داشت. آنها هم اما با تک گل مهاجم تمام نشدنی خود، مهدی رجب زاده دست به کار بزرگی زدند و تیم دوم لیگ ستارگان قطر را شکست دادند. اهمیت کار شاگردان یحیی گل محمدی زمانی بیشتر می شود که آنها هم توانستند کلین شیت کنند.

 

کار بزرگ را اما تراکتورسازی در تبریز رقم زد. زدن چهار گل به الجزیره ثروتمند، دیکته کردن قدرت تیمی بر میهمان، زهر چشم گرفتن از رقبای اصلی در گروه یعنی الهلال و پاختاکور و از همه آنها مهمتر، گل نخوردن در بازی خانگی، اهمیت پیروزی قرمزهای تبریز را پر رنگ تر می کند. حالا هفته دوم رقابت ها در پیش است. با اینکه پیروزی نمایندگان کشورمان و کسب سه امتیاز اولین مسابقه مرحله گروهی بسیار حائز اهمیت و از لحاظ روحی با ارزش است اما نکته کلیدی هر سه این دیدارها، تساوی در دیگر دیدار، این سه گروه است.

 

 این یعنی باید از فرافکنی عربستانی ها که با لابی گری موفق شدند زمان برگزاری دیدارهایشان با نمایندگان کشورمان را تغییر دهند کمال بهره را برد و با برتری در بازی های تکراری هفته دوم (در این هفته از رقابت ها فقط جای میزبان و میهمان هفته نخست عوض می شود.) کار را یکسره کرد! شاید انجامش به اندازه گفتنش ساده نباشد اما به واقع اگر نمایندگان کشورمان گول نتیجه دیدار قبل خود را نخورند و با همان انسجام و البته تمرکز در دومین دیدار مرحله گروهی حاضر شوند، این کار، دور از ذهن نیست.

 

برای رسیدن به این خواسته بزرگ و یکسره کردن کار صعود از همین حالا، اولین هدف تیم های ایرانی درست مثل بازی های هفته نخست، باید مغرور نشدن، دست کم نگرفتن حریف و بسته نگه داشتن دروازه باشد. کاری که هرچه بلند مدت تر موفق به انجامش شوند، فشار را روی رقبای بدون امتیاز افزایش خواهند داد، تمرکز و ابتکار عمل را از حریفان خواهد گرفت تا با وجود مهاجمانی چون شیمبا و خلعتبری، کاوه رضایی و رجب زاده و مهدی شریفی و نانگ، دروازه هر حریفی قابل گشودن باشد.

 

هرچند اصول حرفه ای گری اجازه نمی دهد تیم ها در دومین دیدار خود انتحاری عمل کنند و چشم روی 4 بازی آینده خود ببندند اما داشتن شش امتیاز، انجام دو بازی خانگی و در اختیار داشتن ابتکار عمل برای صعود والبته صعود به عنوان سرگروه مزیت هایی است که صرفاً با پیروزی در هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در دسترس است. به خصوص آنکه در دیگر دیدارهای این سه گروه هم نتایج به نفع نمایندگان ایرانی رقم بخورد، هرچند با وجود ثبت هر نتیجه ای کار صعود از گروه به دست تیم شش امتیازی هدفی ساده تر است.