در جام جهانی ۲۰۰۶ همه به دایی احترام می‌گذاشتند

رضا عنایتی  درخصوص شرایط سیاه‌جامگان در آستانه شروع مجدد لیگ برتر گفت: نمی‌دانیم این تعطیلی‌ها چرا اینقدر زیاد بود و دیدید که چقدر به کیفیت لیگ و عملکرد بازیکنان ضربه زد. مسابقات بارها تعطیل شد و این تعطیلی‌ها خیلی زیاد بود. در این مدت تمرینات را به‌صورت منظم دنبال کردیم تا آماده شروع لیگ شویم. مقابل تیم سخت‌کوش عبدالله ویسی کار سختی داریم و باید نتیجه بگیریم. این درست است که نتایج خوبی گرفتیم، ولی رقیبان ما هم برنده شدند و این باعث شده کارمان سخت‌تر شود. امیدوارم روز پنجشنبه در اهواز نتیجه خوبی بگیریم.

مهاجم سیاه‌جامگان درمورد اینکه کدام تیم امسال قهرمان لیگ برتر خواهد شد عنوان کرد: به نظر من چیزی قابل پیش‌بینی نیست، چون رقابت بین استقلال تهران، استقلال خوزستان، ذوب‌آهن، پرسپولیس و چند مدعی دیگر ادامه دارد. پیش‌بینی من این است که قهرمان لیگ در آخرین بازی مشخص شود. امیدوارم استقلال قهرمان شود تا هواداران این تیم بعد از چند سال خوشحال شوند و شاهد قهرمانی تیمشان باشند.

عنایتی در ادامه درباره مصاحبه‌های اخیر علی دایی و برانکو و حرف و حدیث‌هایی که درمورد جام جهانی 2006 به‌وجود آمده است اظهار داشت: من به‌صورت دقیق در جریان نیستم که چه مسائلی عنوان شده است، اما مشکل خاصی در آن زمان وجود نداشت. برخی می‌گویند در تیم دودستگی بود، ولی من چنین چیزی را ندیدم و احساس نکردم. آن زمان همه ما برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کردیم.

او درمورد اینکه گفته می‌شود برخی از بازیکنان با علی دایی رابطه خوبی نداشتند، گفت: علی دایی بازیکن بزرگی بود و در جام جهانی 2006 همه به او احترام می‌گذاشتند. او همیشه قابل احترام است، چون در تیم ملی ایران یک بازیکنان بین‌المللی بود. من ندیدم که کسی رابطه بدی با این بازیکن داشته باشد.

مهاجم پیشین تیم ملی در مورد حضورش در بین گزینه‌های برنامه نود برای انتخاب بهترین مهام ایران بعد از انقلاب گفت: همین که در بین 8 گزینه قرار گرفتم واقعا برایم افتخار بزرگی بود.در فوتبال ایران مهاجمان بزرگی در این سال ها حضور داشته‌اند و من افتخار می‌کنم که در بین آنها قرار داشتم.

عنایتی در خصوص انتخاب علی دایی و اختلاف فاحش او با دیگر گزینه‌ها گفت: نظر مردم همیشه مهم است و دایی یک بازیکن بی‌نظیر و فوق‌العاده بود. من به او تبریک می‌گویم، دایی در دوران بازیگری توانست افتخارات زیادی را برای فوتبال ایران به دست بیاورد.