قهرمانی پرسپولیس مهمترازتمدید برانکواست

حسین عبدی در رابطه با طرح استعدادیابی پرسپولیس اظهار داشت: واقعا این روزها این طرح مرا به شدت درگیر کرده است و تا آخرین ساعات شب در باشگاه هستم. این طرح مربوط به تیم بزرگسالان است و به نظرم نفراتی که انتخاب می شوند، با چند ماه تمرین و آموزش می توانند خودشان را به سطح بازیکنان تراز اول برسانند. مطمئن باشید کار بزرگی در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: این اولین مرحله از 6 فاز طراحی شده برای استعدادیابی است. قصد داریم ساختار یک باشگاه حرفه ای را درست کنیم وگرنه اگر بخواهیم همین جا بمانیم و این کار را نکنیم، باید هر روز شاهد بالاتر رفتن هزینه ها باشیم. از آن سو اگر این کار به نتیجه برسد، در سالهای آینده مطمئنا فوتبالی را از پرسپولیس می بینید که از دل خود باشگاه بیرون آمده است.

مدیرطرح استعدادیابی پرسپولیس درباره اینکه فکر می کند چند بازیکن برای سال آینده به تیم بزرگسالان تحویل بدهد، تصریح کرد: من می گویم اگر سالی یک بازیکن هم پیدا کنیم، فوق العاده عمل کرده ایم. در تمام دنیا به طرق مختلف این طرح اجرا می شود اما اینطور نیست که فردا صبح 10 بازیکن آماده داشته باشیم. در خارج از کشور می گویند در 4 سال اگر 2 بازیکن پرورش دادیم، خوب است. فاصله بازیکنان آماتور با استعداد با بازیکنان حرفه ای چند ماه آموزش است. خدا را شکر تا اینجا همه چیز خوب بوده و 2 هزار نفر را دیده ایم اما کوچکترین سروصدا یا حاشیه ای نداشتیم.

عبدی درباره اتفاقات رخ داده در بازی دیروز پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: من چون در استادیوم نبودم، نمی توانم بگویم که آن مواد منفجره از سوی هواداران کدام یک از تیمها پرتاب شد. باید طوری عمل کنیم که با توجه به حواشی که اطراف فوتبال ما هست، بهانه دست کسی ندهیم. با توجه به اختلافات با عربستان، آنها می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به نظرم نباید دیگر شاهد این اتفاقات باشیم.

وی درباره فاصله 6 امتیازی پرسپولیس با صدر جدول بیان داشت: همه ما در باشگاه پرسپولیس دست به دست هم دادیم تا این فصل عنوان قهرمانی را به دست آوریم. با وجود اینکه در دو هفته اخیر امتیازات ارزشمندی را از دست دادیم اما همچنان هشت هفته باقی مانده و به ادامه فصل کاملا امیدواریم. البته نباید از امتیازات این قدر راحت بگذریم و در هفته های آینده کار برای ما مطمئنا سخت تر خواهد شد. ما در بخش مدیریتی باشگاه تمام تلاش خود را می کنیم که تیم قهرمان شود و انتظارمان این است که این اتفاق بیفتد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره بحث تمدید قرارداد برانکو و همچنین مهدی طارمی که گفته می شود در هیات مدیره این باشگاه مطرح شده اذعان داشت: من یک سوال دارم. در شرایط فعلی از همه مهم تر برای باشگاه پرسپولیس چیست. قطعا برای ما قهرمانی از همه چیز مهم تر است و این مسائل می تواند باعث برهم خوردن تمرکز بازیکنان و کادر فنی شود. بگذارید پرسپولیس قهرمان شود و آن موقع درباره این مسائل هم خیلی بهتر می توان تصمیم گرفت. 

وی درباره اینکه تمدید قرارداد برانکو خواسته هواداران پرسپولیس در شرایط فعلی است گفت: نباید مسائل را با یکدیگر قاطی کنیم. مطمئنم برای هواداران، بازیکنان و باشگاه مهم ترین مساله در شرایط فعلی قهرمانی است. شما نگاه کنید از روزهای اول چقدر تنش را پشت سر گذاشتیم و از رده شانزدهم به جمع مدعیان پیوستیم. وقتی تیم به جلو می رود نباید ذهن مربی و بازیکن را به مسائل دیگر مشغول کنیم. انشاالله فصل به خوبی تمام می شود و آن موقع است که ما می توانیم تصمیمات اجرایی بگیریم.

عبدی در پایان درباره مطرح شدن نام برخی از مدیران پیشین این باشگاه به عنوان متخلف به دلیل بدهی های انباشته باشگاه پرسپولیس بیان داشت: ما نمی خواهیم خدای ناکرده حرف هایی بزنیم که مدیران قبلی باشگاه که زحمات زیادی هم کشیدند از ما ناراحت شوند. شاید بعد از ما هم یکسری دیگر از دوستان بیایند و بگویند باید بهتر به برخی مسائل می پرداختیم. در هر صورت حل برخی از مشکلات بدون جواب مانده اما صورت مساله را نمی توان تغییر داد. به جای اینکه از هم ایراد بگیریم، کنار هم بنشینیم و صحبت کنیم تا مشکلات حل شود.