یک هفته مانده به رای نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اختلافات فوتبالی ایران و عربستان، روز گذشته در فدراسیون فوتبال عربستان جلسه هیئت مدیره برگزار شد تا به مسائل هفته گذشته لیگ عربستان بررسی شود. در این جلسه با دیگر سخنگوی فدراسیون عربستان تاکید کرد که تصمیم عدم بازی در ایران پابرجاست و تنها راه‌حل کشور سوم یا کناره گیری است.

عدنان المعیبد سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان در جلسه هیئت مدیره اظهار داشت: تصمیم عدم برگزاری بازی‌ها در ایران پا برجا است و قابل برگشت نیست زیرا امنیت در ورزشگاه ایران وجود ندارد.

وی افزود: ما در نزد خود مبانی واضحی داریم و بازی در ایران غیرممکن است. AFC این موضوع را خیلی خوب می‌داند به همین خاطر تا تاریخ 15 مارس(25اسفند) برای انتقال بازی‌ها به کشور سوم فرصت داده است تا ببیند که روابط دو کشور به حالت عادی برمی‌گردد یا نه. مواضع ما ثابت است و تغییر نکرده است. هیچ کدام از نمایندگان ما حاضر به بازی در ایران نیستند زیرا هرج و مرج در ورزشگاه‌های ایران موج می‌زند.

 

سخنگوی فدراسیون عربستان در پایان گفت: هر تصمیمی به غیر از انتقال بازی‌ها به کشور سوم کاملا رد است و ما بلافاصله از این رقابت‌ها کنار می‌کشیم زیرا برای ما سلامت بازیکنان مهم‌تر از سلب امتیازها مسابقات است.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان پیش از این هم اعلام کرده بود که در ایران هرگز بازی نمی‌کنند و تنها راه حل کشور سوم است واگرنه از این رقابت‌ها کنار می‌کشند.