بنگر: فیلم بازی را دیدم و ناراحت شدم

کاپیتان پرسپولیس تکلی روی پای محمد ایرانپوریان زد تا رفیق صمیمی این یکی یعنی سینا عشوری به خشم بیاید و...

پس از اتمام بازی، محسن بنگر در مصاحبه با خبرورزشی گفت: «برای تراکتور متأسفم که گنده‌اش سینا عشوری است!» در پی این مصاحبه، سینا عشوی هم در گفت‌وگو با یکی از سایت‌های خبری افتخارات فوتبالی‌اش را به رخ کشید و جواب داد: «همه افتخارات فوتبالی بنگر را من هم به دست آورده‌ام. در فینال لیگ قهرمانان بازی کردم. دو بار قهرمان جام حذفی شدم. سه دوره نایب‌قهرمان لیگ بودم.

در تیم ملی در همه سطوح بازی کردم و...» اما شاید جالب‌ترین بخش ماجرا حرف‌های دیروز محسن بنگر با ما بود. مدافع باتجربه پرسپولیس پس از دیدن فیلم بازی و خطایی که روی محمد ایرانپوریان انجام داد حرف‌های جدیدی برای گفتن داشت که می‌توانید در زیر بخوانید.

یک روز از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی گذشته است. الان چه احساسی نسبت به این دیدار حساس که به تساوی انجامید، داری؟

ما می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم. خیلی زود هم به گل رسیدیم و حتی فرصت داشتیم گل‌های بعدی را هم بزنیم. اگر گل دوم را می‌زدیم، کارمان خیلی راحت‌تر می‌شد و برنده از زمین خارج می‌شدیم اما در مجموع آن‌قدرها هم بد نبودیم. شما به این مسئله هم توجه کنید که تراکتورسازی تیم پرمهره‌ای است و بعد از 3 برد با روحیه بسیار خوبی برابر ما قرار گرفت.

فکر نمی‌کنی با این نتیجه و فاصله 6 امتیازی که با استقلال به وجود آمد، دیگر شانس قهرمانی پرسپولیس به شدت کاهش یافت؟

همه چیز دست خودمان است. ما یک بازی مستقیم با استقلال داریم. ضمن آن که استقلالی‌ها چند بازی سخت پیش رو دارند ولی پرسپولیس تقریباً با همه مدعیان بازی کرده است. اگر بتوانیم در 8 بازی باقی‌مانده با قدرت بازی کنیم و حداکثر امتیازات را به دست بیاوریم، باز هم شانس قهرمانی داریم. ما یک جام به هادی (نوروزی) بدهکاریم و بچه‌های پرسپولیس نباید این موضوع را فراموش کنند. ضمن آن که می‌خواستم یک نکته‌ای هم درباره بازی با تراکتورسازی بگویم و خواهش می‌کنم عین کلمات را چاپ کنید.

مگر تا به حال غیر از این بوده است؟

نه اما موضوع مهمی است.

بگو.

من بعد از پایان مسابقه به خانه رفتم و فیلم بازی با تراکتورسازی را دیدم. تازه بعد از دیدن صحنه‌های آهسته بازی متوجه خطای خودم روی محمد ایرانپوریان بازیکن تراکتورسازی شده و ناراحت شدم و به همین دلیل رسماً از او معذرت‌خواهی می‌کنم!

جداً؟!

بله، ذات فوتبال من فیزیکی است و محکم بازی می‌کنم و گرچه از روی عمد و خدای ناکرده برای ناقص کردن ایرانپوریان آن تکل را نزدم ولی بعد از دیدن فیلم بازی متوجه خطرناک بودن تکل خودم شدم. به همین خاطر هم وظیفه خودم می‌دانم عذرخواهی کنم.

اما تو که روز مسابقه و حتی بعد از پایان بازی مصاحبه‌های دیگری انجام دادی و حرف‌هایی علیه سینا عشوری زدی!

حکایت این یکی از محمد ایرانپوریان جداست. هرچند عشوری در حدی نیست که بخواهم در موردش صحبت کنم اما شنیدم در رسانه‌ها حرف‌های عجیب و غریبی زده است. طفلکی توجه رسانه‌ها را دیده و از خود بی‌خود شده است. به هرحال سینا عشوری باید به محسن بنگر بپرد که توجه رسانه‌ها را جلب کند و به نظرم او بیشتر از رفیق خود به فکر مصاحبه‌های بعد از بازی با پرسپولیس و شهرت بادآورده بوده است.

یعنی سینا عشوری به خاطر مصاحبه کردن، با تو درگیر شده است؟

مصاحبه و مطرح شدن و... ولش کن! اصلاً نمی‌خواهم در موردش دیگر صحبت کنم. فقط آنچه وظیفه خود دانستم عذرخواهی از محمد ایرانپوریان بود که انجام دادم.

برخی‌ها می‌گویند فوتبال محسن بنگر خیلی خشن است. قبول داری؟

محکم بازی کردن را با خشونت اشتباه نگیرید. من محسن بنگر در حال حاضر پیراهن تیمی را پوشیده‌ام که بازیکنان بزرگی مثل مجتبی محرمی، مرتضی کرمانی‌مقدم، کریم باقری، علی دایی، علی کریمی و... بر تن می‌کردند. از این عزیزان یاد گرفتم که محکم و مردانه بازی کنم.

برخی از این اسامی که آوردی واقعاً خشن بودند؟

به پیراهن پرسپولیس تعصب داشتند. وقتی می‌دیدند تیمی یا بازیکنی در استادیوم آزادی و جلوی پرسپولیس جولان می‌دهد، خون جلوی چشم‌شان را می‌گرفت. من کجا و این بزرگان کجا؟

ولی گفتی که سعی کردی از آنها یاد بگیری.

گفتم بازیکن پرسپولیس باید مثل کسانی که اسم بردم، تعصب داشته باشد، غیرت داشته باشد و بداند برای چه تیمی توپ می‌زند.

فکر می‌کنی بچه‌های امروز پرسپولیس و جوان‌ترها چنین خصوصیتی داشته باشند؟

همه کسانی که امروز در پرسپولیس توپ می‌زنند، به پیراهن این تیم تعصب دارند. من هر روز کنار این بچه‌ها هستم و می‌دانم چه عشقی به پرسپولیس دارند اما همه ما (تأکید می‌کند که خودم هم جزو آنها هستم) باید قدر فرصت‌ها را بدانیم. پرسپولیس اگر می‌خواهد به عنوان قهرمانی برسد، باید برنده از زمین خارج شود. ما حق نداریم 80، 90 هزار تماشاگر را ناراضی به خانه برگردانیم.

منظورت تساوی‌های اخیر برابر سایپا و تراکتورسازی است؟

به هر حال ما مستحق این مساوی‌ها نبودیم. وقتی یک گل می‌زنیم، باید دقت خودمان را بالا ببریم که دومی را بزنیم. باید از خودگذشتگی داشته باشیم که سومی را هم بزنیم. پرسپولیس زیبا و تماشاگرپسند بازی می‌کند ولی باید قدر فرصت‌ها را هم بدانیم.

برانکو هم از موقعیت هدر دادن احمدزاده و کمندانی شاکی بود و...

حق دارد از دست همه ما عصبانی باشد. برانکو با وسواس خاصی در تمرینات حضور دارد و هر آنچه لازم است به ما می‌گوید. ما باید در حین مسابقه تمرکز داشته باشیم. انصافاً تمام ایران می‌گویند پرسپولیس زیباترین فوتبال لیگ را بازی می‌کند و حق‌مان است قهرمان شویم. سرمربی وقتی اشتباهات تکراری را می‌بیند، حرص می‌خورد و باید دقت خودمان را بالاتر ببریم.

علی کریمی هم برای تماشای بازی شما به استادیوم آزادی آمد. حرفی نداری؟

کاش بازی را می‌بردیم تا علی‌آقا راضی و خوشحال به خانه برگردد و به هرحال شرمنده کریمی شدیم. ان‌شاءا... در آینده جبران می‌کنیم.

ولی در حالی به استقبال عید نوروز می‌روید که استقلالی‌ها صدرنشین هستند.

مهم پایان فصل است. ما کاری به استقلال و سایر حریفان نداریم و کار خودمان را دنبال می‌کنیم. 8 فینال دیگر پیش‌رو داریم و مطمئن باشید با حمایت هواداران بامعرفت پرسپولیس به صدر جدول می‌رسیم.