می‌دانستم علی‌آقا در استادیوم است، گلم را به کریمی تقدیم می‌کردم

مدافع راست ملی‌پوش پرسپولیس در این بازی همه کار کرد. یک گل زد، جلوی یک گل را گرفت و خطایی هم مرتکب شد که او را 3 اخطاره و از بازی بعدی سرخپوشان برابر صبای قم محروم کرد. یک روز بعد از مسابقه پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز با رامین رضاییان گپ زدیم که در زیر می‌توانید بخوانید.

 

گلی که به تراکتورسازی زدی، سومین گل تو برای پرسپولیس در لیگ برتر بود. خودت توضیح می‌دهی؟

خدا را شکر که توانستم زحمات بچه‌ها و پاس فرشاد (احمدزاده) را تبدیل به گل کنم. همیشه در تمرینات روی ضربه چهارچوب کار می‌کنم و همین مسئله کمک کرده تا بتوانم برای تیم محبوبم گل بزنم.

تا به حال چند تا پاس گل دادی؟

خوب سؤالی پرسیدید. من تا به حال دو تا پاس گل داده‌ام ولی دوست دارم در این زمینه موفق‌تر باشم. باور کنید پاس گل دادن را بیشتر از گلزنی دوست دارم.

بی‌تعارف حیف نبود که این همه هوادار مشتاق پرسپولیسی دست خالی و نومید به خانه برگردند؟

حق با شماست. متأسفانه ما بعد از زدن گل اول زود اشباع می‌شویم، در حالی که باید دنبال زدن گل‌های دوم و سوم برویم و این تساوی‌ها ناراحت‌کننده است. واقعاً نمی‌دانم چه بگویم اما خودمان هم از این مساوی‌های اعصاب خردکن خسته شده‌ایم.

می‌دانستی یکی از تماشاگران این مسابقه علی کریمی است؟

در طول مسابقه متوجه نشدم و بعد از بازی تازه فهمیدم. اگر می‌دانستم علی‌آقا در استادیوم آزادی است، به سمت او می‌رفتم و گلم را تقدیم کریمی می‌کردم. واقعاً ناراحتم که علی کریمی از فوتبال دور است و امیدوارم افتخار بدهد و سر تمرین ما حاضر شود.

چرا ضربه ایستگاهی را تو نزدی و محسن مسلمان زد؟

در منطقه چپ بود و با توجه به چپ پا بودن محسن، شرایط او بهتر بود و زد. من هم می‌زدم شاید خراب می‌شد و...

یک توپ را هم در دقیقه 89 از توی گل پرسپولیس درآوردی، در این رابطه توضیح می‌دهی؟

این سومین باری بود که این کار را کردم. یک بار جلوی فولاد خوزستان که سوشا جلو آمده بود، رفتم و پشت سرش را پوشش دادم. بار دیگر مقابل سایپا بود و این بار هم برابر تراکتورسازی تبریز. با دیدن فوتبال‌های خارجی یاد گرفته‌ام که وقتی دروازه‌بان جلو می‌آید، باید نزدیک‌ترین مدافع برود و پشت سر او را پوشش بدهد. کارلوس کروش هم روی این مسئله همواره تأکید زیادی دارد.

بگذریم. درباره دعوای محسن بنگر و سینا عشوری نظری نداری؟

هر چی نباشد محسن بنگر بزرگ‌تر از سینا عشوری است. من خودم همیشه به بزرگ‌ترهای تیم حریف احترام می‌گذارم. سینا خیلی کوچک‌تر از محسن بنگر است و نباید تو روی محسن بنگر می‌ایستاد.

عشوری گفته است اگر پای ایرانپوریان می‌شکست چه می‌شد؟

حالا که این اتفاق نیفتاده است. فوتبال که با اگر و اما نمی‌شود. محمد ایرانپوریان فوتبالیست با اخلاقی است و سینا هم پسر خوبی است اما احترام‌ها باید حفظ شود.

و البته محسن بنگر لحظاتی قبل در مصاحبه با ما از ایرانپوریان عذرخواهی کرد.

آقای یکتا! محسن بنگر پسر بامعرفت و بااخلاقی است. چیزی توی دلش نیست و مطمئن باشید از روی عمد ایرانپوریان را نزد.

با اخطاری که مقابل تراکتورسازی گرفتی 3 کارته شدی و بازی برابر صبا را از دست دادی. توضیح می‌دهی؟

اصلاً فکرش را نمی‌کردم دو کارته باشم. در بازی با سایپا توپ به سرم خورد و داور به اشتباه به من کارت زرد داد. اتفاقاً داور مسابقه هم 4 جلسه محروم شد و تصور می‌کردم آن کارت زرد اشتباه من هم پاک شده است.

پس کی فهمیدی 3 کارته شده‌ای؟

محمودخان (خوردبین) به من گفت و من هم پرسیدم مگر آن کارت زرد من مقابل سایپا پاک نشد؟ تعجب می‌کنم چرا این اتفاقات افتاده است؟ باشگاه باید پیگیری کند و نمی‌دانم قوانین چه می‌گوید و...

چرا روی بازیکن حریف خطا کردی که آن توپ گل شود. به نظر می‌رسید لوکا ماریچ می‌توانست آن توپ را پوشش بدهد و بهتر نبود بازیکن حریف را رها می‌کردی؟

مطمئن بودم لوکا به طرف نمی‌رسد. وقتی من بازیکن حریف را انداختم، ماریچ به او رسید. آن لحظه احساس کردم صحنه خطرناکی در 18 قدم ما ایجاد می‌شود.

استقلال 6 امتیاز در جدول رده‌بندی از پرسپولیس فاصله گرفته است. فکر نمی‌کنی قهرمانی از دست شما پریده باشد؟

این حرف‌ها چیست؟ هنوز 8 بازی باقی مانده است و ما یک بازی رودررو هم با استقلال داریم، البته استقلال خوزستان را هم فراموش نکنید که تیم خوب و یکدستی است.

بسیار خوب، راستی برنامه‌ات پس از پایان هفته بیست ‌و سوم چیست؟

اگر به تیم ملی دعوت شوم که در خدمت آقای کروش و تیم کشورم خواهم بود، البته خیلی دوست دارم قبل از عید سری هم به مزار آقا هادی (نوروزی) بزنم و کمی سبک شوم.