تمرینات صبای قم 4 روز تعطیل شد / جدال با فولاد در اهواز

هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی به کار خود پایان داد که برای صبای قم نتیجه چندان خوبی به دنبال نداشت و با شکست در مقابل پرسپولیس تهران، ششمین باخت این فصل در کارنامه نماینده قم به ثبت رسید.

با این حساب در حال حاضر تعداد پیروزی‌های صبای قم از تعداد باخت‌ها بیشتر است در حالی که صبا از تعداد تساوی‌های خود در این فصل کمتر برده است و به همین دلیل علی دایی و شاگردانش باید سعی کنند در هفته‌های باقی مانده از لیگ پانزدهم از این وضعیت خارج شده و به موقعیت و شرایط خود سر و سامان بدهند.

صبایی‌ها در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به دنبال هشتمین پیروزی لیگ پانزدهم مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفتند اما شاگردان علی دایی در تیم صبای قم قدر فرصت میزبانی در دوازدهمین بازی خانگی خود در پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را ندانستند و برابر شاگردان برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس تهران باختند.

دایی بعد از این باخت که در بیست و یکمین روز اسفند ماه رقم خورد، تمرینات تیمش را تا عصر بیست و هشتمین روز اسفند ماه ادامه داد و سپس برنامه‌های آماده‌سازی صبا را تعطیل کرد تا صبایی‌ها استراحت کاملی داشته و از روز سوم فروردین‌ماه دور جدید تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای دیدار با فولاد خوزستان در هفته بیست و چهارم از سر بگیرند.

صبای قم و فولاد خوزستان در حالی روز شنبه چهاردهم فروردین ماه در اهواز به مصاف یکدیگر می‌روند که بازی نیم‌فصل نخست آنها از لیگ پانزدهم در مهر ماه سال 94 در ورزشگاه یادگار امام قم و در چارچوب دیداری از هفته نهم لیگ برتر برگزار شد و آن مسابقه با برتری دو بر یک صبا تمام شد.

این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ برتر،‌ مسابقات هفته پانزدهم از دور برگشت پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس روز دوازدهم فروردین‌ماه آغاز برگزار می‌شود ولی صبای قم در دوازدهمین بازی خارج از خانه خود مقابل شاگردان دراگان اسکوچیچ در تیم فولاد خوزستان قرار می‌گیرد.

صبای قم در حال حاضر تیم رده نهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به شمار می‌رود و در بهترین حالت امکان رفتن به مکان هشتم و در بدترین شرایط امکان سقوط تا مکان یازدهم جدول رده‌بندی دوره پانزدهم لیگ برتر را دارد اما می‌خواهد با غلبه بر فولاد خوزستان شانس هشتمی خود را بیشتر کند.

شاگردان علی دایی از آخرین بازی‌ خارج از خانه خود در میهمانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان تساوی دو بر دو را در کارنامه دارند و قبل از آن تساوی بدون گل مقابل پدیده مشهد را کسب کرده‌اند ولی به دلیل اینکه هفت هفته متوالی است که هیچ بردی در کارنامه نداشته‌اند مجموعا کارنامه‌ای ضعیف از بازی‌های هفته‌های اخیر داشته و امتیازات زیادی از دست داده‌اند.

صبای قم عصر روز شنبه چهاردهم فروردین‌ ماه در دیداری بسیار حساس از هفته بیست و چهارم مسابقات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه غدیر اهواز از ساعت 19 به مصاف تیم فولاد خوزستان خواهد رفت در حالی که فولاد خوزستان با 24 امتیاز در مکان دوازدهم و صبای قم با 31 امتیاز در رده نهم جدول هستند.