سرمربی تیم نفت تهران از حدود یک ماه پیش قرار این جلسات را با کمک یکی از ایرانیان مقیم هامبورگ نهایی کرده بود و در این جلسات پیرامون روش های جدید برای گرم کردن، جلوگیری از مصدومیت بازیکنان در زمین های ایران که خاص و بیشتر بی کیفیت هستند، بهره گیری از تمرینات دیگر ورزش ها در فوتبال از جمله وزنه برداری، متدهای جدید وزنه زدن و تغذیه در فوتبال و... سوالاتی را مطرح کرد و طبیعی است با شنیدن پاسخ این سوالات به دستاوردهای جدیدی رسیده باشد.

تیم نفت تهران بعد از تیم ملی اولین تیمی بود که از دستگاه GPS در تمرینات خود استفاده کرد. دستگاه که داده های خوبی به کادر فنی می دهد و موجب می شود کادر فنی تصمیم بهتری برای بازیکنان بگیرد. ضمن اینکه فوتبال حرفه ای به سمت و سویی می رود که در دوره بدنسازی برای هر بازیکن تمرین جداگانه ای در نظر می گیرد و علیرضا منصوریان با تاکید بر تهیه دستگاه GPS برای تیم نفت تهران نشان داد از دسته مربیانی است که با علم در فوتبال میانه خوبی دارد و با استفاده از آن تاکید دارد. این طبیعی است به این دلیل که فوتبال امروز فقط یک بازی ساده نیست. ورزشی است که در برگیرنده علوم مختلفی است. از جمله بدنسازی، تغذیه، مدیریت، روابط عمومی، روانشناسی و...

علیرضا منصوریان بعد از برگزاری این نشست ها می گوید:« وقتی این جلسات چند ساعته برگزار شد و من شنونده دیدگاه های اساتید دانشگاه هامبورگ بودم متوجه شدم ما چقدر از علم روز دنیا عقب هستیم و برای کارایی بهتر در فوتبال هر روز باید به دنبال یافته های جدید باشیم.»

متاسفانه بیشتر مربیان ما دایره فراگیری فنون آنها به حضور در کلاس های مربیگری که توسط کمیته آموزش برگزار می شود خلاصه می شود و نشست های یک روزه ای که هر ساله برگزار می شود. نشست هایی که بیشتر حکایت دید و بازدید سالانه مربیان دارد  و چیز زیادی دستگیر مربیان نمی کند.

امیدواریم از این دست رفتارها تکرار شود. پیش  تر شاهد این هم بوده ایم که عبدا... ویسی سرمربی استقلال خوزستان با سفرهای برون مرزی ناظر بازی های بین المللی بوده است.

گفتنی است علیرضا منصوریان در دوران بازیگری دو فصل در تیم سن پائولی بازی کرد که این تیم برای استان هامبورگ است. او صعود به همراه این تیم به بوندس لیگای A و هم  چنین حضور در این سطح از بازی ها را در کارنامه دارد.