تفاضل گل استقلال بهتر از پرسپولیس است و طبیعی است در صورت تکرار نتایج دور رفت استقلال تهران دوم و پرسپولیس سوم شود.

 

در شش هفته پایانی استقلال خوزستان تیم بهتری به نسبت استقلال و پرسپولیس بود بطوریکه 16 امتیاز کسب کرد. تیم دوم هم پرسپولیس بود که 14 امتیاز کسب کرد و استقلال با کسب 12 امتیاز نشان داد در هفته های پایانی دور رفت با افت محسوسی روبرو شده بود.

 

هم اکنون فاصله امتیازی سه تیم بالای جدول نشان می دهد رقابت نفس گیر و داغ است و به واقع نمی توان حدس زد کدام تیم قهرمان خواهد شد، اما از آنجایی که استقلال تهران در رتبه نخست جدول و با یک امتیاز بیشتر نسبت به استقلال خوزستان و دو امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس ایستاده به نوعی تعیین سرنوشت به دستان خودش است. استقلال خوزستان به باور قهرمانی رسیده و دیگر مثل هفته های ابتدایی نیست که عبدا... ویسی و تیمش قهرمانی را دور از ذهن و دسترس فرض کنند. پرسپولیس هم بی صبرانه منتظر است بعد از سال ها دوباره جام قهرمانی را بر بالای سر ببرد. جامی که در آخرین فصل با حضور افشین قطبی برای این تیم به دست آمد.

 

واقعا حدس زدن اینکه کدام تیم قهرمان خواهد شد سخت است چون در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد اما می توان این را گفت که استقلال خوزستان با دغدغه کمتری فصل را دنبال خواهد کرد چون هیچ کس از این تیم انتظار قهرمانی ندارد و همین که سوم هم شود گویی قهرمان شده است. البته استقلال و پرسپولیس ظرفیت چنین دغدغه هایی را دارند چون بارها در چنین شرایطی قرار گرفته اند.