فرکی: نباید مربی خارجی را گریه بیندازیم

حسین فرکی درباره شایعه پیشنهاد سایپا به وی و اینکه او قرار است جانشین مجید جلالی در این تیم شود اظهار داشت: اصلا این موضوع را تایید نمی کنم در حال استراحت هستم و هیچ صحبتی را با مسوولان سایپا و اشخاص دیگر نداشتم. 

این روزها تماشای فوتبال لذت بخش است

وی درباره وضع حال حاضر لیگ برتر فوتبال خاطرنشان کرد: لیگ را دنبال می کنم؛ زمانی که از کنار فوتبال را نگاه می کنیم و در آن فعالیت ندارید همه چیز متفاوت تر می شود. این روزها که پس از سال ها بازی و مربیگری در فوتبال، استراحت می کنم و فقط بیننده فوتبال هستم را دوست دارم. هیچ استرسی وجود ندارد و همین امر تماشای فوتبال را برای من لذت بخش کرده است. اینگونه بیش تر مزه می دهد. 

سرمربی سابق سپاهان در پاسخ به این پرسش که آیا از استراحت و عدم مربیگری در لیگ برتر راضی هست؟ گفت: چرا نباشم. پس از سال ها کار کردن این استراحت لازم بود. 

فرکی درباره جدول رده بندی لیگ برتر پانزدهم و تیم هایی که در کورس قهرمانی قراردارند، بیان داشت: در دو فصل گذشته که من با فولاد و سپاهان قهرمانی لیگ برتر را به دست آوردم وضعیت جدول همین گونه بود. فکر می کنم اینگونه خیلی بهتر باشد که تا روزهای آخر ندانید چه تیمی قهرمان خواهد شد و کدام تیم سقوط خواهد کرد. وقتی از چند هفته پیش از پایان لیگ قهرمان مشخص می شود برای مردم جذابیتی ندارد. اتفاقا فکر می کنم اینگونه کیفیت بازی ها هم بهتر می شود و تمام تیم ها تا هفته های آخر تلاش می کنند. تماشاچی و بیننده فوتبال را اینگونه می پسندند.

گفته بودم به پرسپولیس امیدوارم

 

وی درباره دربی 82 تصریح کرد: برخلاف برخی که می گویند برنده دربی قهرمان لیگ برتر خواهد بود من این عقیده را ندارم. برگزاری دربی در این مقطع حساسیت ها را بالا می برد اما دلیل نمی شود که تعیین کننده قهرمان لیگ برتر پانزدهم باشد. هر دو تیم به فکر سه امتیاز هستند و نزدیکی آنها در جدول به یکدیگر پس از سال ها می تواند جذابیت بازی را بالا ببرد. همه اینها دیدار روز جمعه را برای هواداران استقلال و پرسپولیس حساس می کند. امیدوارم حساسیت این بازی باعث نشود که کیفیت آن پایین بیاید.

سرمربی سابق تیم سپاهان افزود: مدت ها پیش گفته بودم که به این پرسپولیس  امیدوار هستم. آن زمان چیزهایی را می دیدم که می توانستم پیش بینی کنم روزهای بهتری در انتظار این تیم است و می تواند خود را در جدول بالا بکشد. با احترامی که برای همه تیم ها قائل هستم اما فکر می کنم پرسپولیس بهتر از سایر تیم ها بازی می کند. 

رفتار کی روش برای من عادی است

فرکی درباره نارضایتی های کی روش که دیگر برای همه عادی شده است، تاکید کرد: چهار سال است که این داستان تکرار می شود. البته انتهای داستان را نمی دانم اما شخصا امیدوارم کی روش بماند و به کارش ادامه دهد. برای ما شخص مهم نیست و شخصیت تیم ملی مهم است. هرکسی که توانسته تیم ملی را روبه جلو  حرکت بدهد باید سعی در حفظ او باشد. باید به خاطر تیم ملی از خیلی از اختلاف ها چشم پوشی کرد. تاکید می کنم که دوست دارم کی روش بماند و اختلاف ها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: سال هاست که در فوتبال ما مشکلات زیادی وجود دارد. یکی می تواند با آنها کنار بیاید و یکی نمی تواند. اما یادمان نرود همه چیز فوتبال مان به هم می خورد، نمی توان گفت یک چیز عالی است و چند چیز دیگر بد است. در واقع باید گفت از کوزه همان تراود که در اوست. بنابراین دیدن این اعتراض ها و اختلافات برای من بسیار عادی است. 

کار رابه جایی نرسانیم که مربیان گریه کنند

سرمربی سابق سپاهان درباره اتفاقاتی که اخیرا در سپاهان رخ می دهد و اظهارات اصغر باقریان مبنی بر  اینکه استیماچ به خاطر فشار زیاد زمانی که با او جلسه داشته گریه کرده است،  اذعان داشت: خیلی بد است وقتی یک مربی به فوتبال مان می آید تا فعالیت کند شرایط را به گونه ای برای او رقم بزنیم که گریه کند. 

حرفم را محترمانه زدم

فرکی در پاسخ به این پرسش که چرا همچنان برخی اختلافات را که در سپاهان وجود داشت باز نمی کند و سکوت کرده است، گفت: من سکوت نکرده ام. اتفاقا حرفم را محترمانه زده ام. اتفاقاتی که در سپاهان رخ می دهد شایسته این تیم نیست اما اگر بخواهیم دنبال مقصر بگردیم باید خیلی در مسایل ریز شویم همین موضوع باعث می شود حرمت ها بشکند و مسایل تازه ای به وجود بیاید که در آخر یک عده دوباره دنبال مقصر بگردند. به همین دلیل درست نیست خیلی در این رابطه صحبت کرد و اوضاع را از چیزی که هست پیچیده تر کنیم. 

محرم می تواند درباره مشکلات توضیح دهد

وی تصریح کرد: بهترین شخصی که می توانددرباره اتفاقات این روزها توضیح دهد خود محرم  است که باید مشکلات را به زبان بیاورد. پیشنهاد می دهم میز گردی تشکیل بدهند که مسوولان باشگاه، پیشکسوت ها و بازیکنان با یکدیگر صحبت کنند. گردی این میز نباید کوچک باشد اتفاقا باید بسیار بزرگ باشد تا همه بتوانند حرف بزنند و راجع به آن بحث و تبادل نظر کنند. 

با همین بازیکنان قهرمان شدیم

سرمربی سابق سپاهان درباره اینکه برخی برای توجیه نتایج سپاهان میانگین سنی این تیم را بهانه کرده اند، اذعان داشت: اصلا دلیل قانع کننده ای نیست. هرچند که اعتقاد دارم سپاهان باید به جوانان توجه کند و به آنها فکر کند. کاری که من می خواستم انجام دهم. درست است میانگین سنی سپاهان بالاست اما همین تیم قهرمان لیگ برتر چهاردهم شده است. زمانی که فصل را شروع کردم بازیکنان جوان زیادی را به لیست وارد کردم و یکی، دو نفر از بازیکنان باتجربه را هم خط زدم. جوانگرایی کاری نیست که بتوان در عرض یک سال انجام داد. تکرار می کنم شکی نیست که میانگین سنی سپاهان در سال گذشته بالا بود اما ما با همان تیم قهرمان شدیم. 

به حواشی سپاهان بها ندهیم

وی درباره صحبت های مهدی امیرآبادی در برنامه شب های فوتبالی و اینکه او بارها از حسین فرکی نام برد و گفت درباره مشکلات سپاهان با او حرف زده است اظهار داشت: مسایلی وجود دارد که برای عموم مردم جذاب نیست. ما در صحبت های خصوصی خیلی چیزهای مثبت و منفی را می گوییم. توجه داشته باشید در هر تیمی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اما در برخی تیم ها که آوازه ای دارند مشکلات کوچک بزرگ می شود و حاشیه ها به وجود می آیند. شاید در تیم های دیگری که آوازه ندارند همین مسایل وجود داشته باشد اما نه به آنها پرداخته شود و نه مهم باشد. نباید خیلی به مشکلات سپاهان بپردازیم و حساس شویم. بهترین تیم های اروپا هم دچار مشکلاتی می شوند اما تغییرات زیادی در آنها رخ نمی دهد بلکه اگر در این فصل نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند آنها را به فصل آینده موکول می کنند. باز هم تکرار می کنم به اتفاقات رخ داده نباید خیلی بها داد. 

طرفدار گمانه زنی نیستم

فرکی درباره اینکه فصل آینده هدایت تیمی را برعهده خواهد گرفت یا خیر، گفت: از فردای خودم خبر ندارم. خیلی هم طرفدار گمانه زنی نیستم به همین دلیل به اتفاقات سال آینده و شایعه ها فکر نمی کنم. هرچه رخ بدهد را در آینده اعلام خواهم کرد.