او امروز «قهرمان» پرسپولیسی‌هاست. تیمش مدرن و کاملاً تهاجمی بازی می‌کند و اگر دو، سه مهره دیگر به خصوص دروازه‌بان مطمئن و یک مدافع میانی قدرتمند داشت، بدون شک زودتر به صدر جدول می‌رسید. صحبت از «برانکو ایوانکوویچ» است.

سرمربی کرواتی که بنای یک پرسپولیس جدید و معتبر را گذاشته و با ماندنش در فصل آینده می‌تواند به تحول بیشتر این باشگاه کمک کند. با او که همیشه رابطه حسنه‌ای با خبرنگاران دارد، برای دقایقی صحبت کردیم که می‌خوانید:

*بابت پیروزی تبریک می‌گوییم. از نتیجه رضایت دارید؟

ما برای کسب نتیجه بازی نکردیم و اصلاً نتیجه‌ای که به دست آمده نمی‌تواند برایم اهمیت داشته باشد. البته نمی‌توانم خوشحالی خود را از کسب برد با گل‌های بیشتر پنهان کنم اما معتقدم ما آنقدر که به برد فکر می‌کردیم، به فکر گلزنی‌های زیاد نبودیم. پیروزی و کسب 3 امتیاز به همراه گذشتن از سد این حریف و رسیدن به صدر جدول مهم‌ترین دلایل ما بود.

*عملکرد بازیکنان عالی بود. در این مورد صحبت می‌کنید؟

من به آنها چه در پایان نیمه اول و چه در پایان نیمه دوم تبریک گفتم. واقعاً از جان و دل بازی کردند و حالا دیگر متوجه تغییر در مدل بازی خود شده‌اند. هر روز شاهد پیشرفت‌شان بودم و می‌بینید که مورد تحسین مردم و کارشناسان قرار گرفته‌اند. این بازیکنان می‌توانند باز هم جلوتر بروند و موفقیت‌های بزرگ‌تری را تجربه کنند. با این حال فکر می‌کنم آنها همین حالا هم قهرمان هستند و مورد ستایش مردم قرار می‌گیرند.

*دربی به لحاظ فنی چطور بود؟

یک بازی فراتر از آنچه ما انتظارش را داشتیم. واقعاً حریف قدرتمندی مقابل‌مان قرار داشت و دیدید که حملات خطرناکی را ترتیب می‌داد ولی خوشبختانه ما توانستیم مقابل آنها به خوبی دفاع کنیم و در گلزنی نیز موفق عمل کردیم تا به خواسته‌مان یعنی 3 امتیاز برسیم. تأکید می‌کنم استقلال قدرتمند بود و پرسپولیس را آزار داد ولی تیمی که بهتر از فرصت‌هایش استفاده کرد و استحقاق کسب برد را داشت، به پیروزی رسید.

*تیم شما می‌توانست گل‌های بیشتری بزند؟

همان‌طور که گفتم به این مسائل فکر نمی‌کنم، برای‌مان برد مهم بود نه این مسائل.

*در این بازی اتفاقات دیگری هم رخ داد؛ اینکه تیم شما پنالتی از دست داد. نظرتان در این مورد چیست؟

ما قبل از بازی، پنالتی‌زن خود را مشخص نکرده بودیم و به همین علت آن مسائل پیش آمد. من فکر می‌کردم در شرایط بازی، می‌توانیم به بهترین پنالتی‌زن برسیم که این‌طور نشد.

*و داوری را چطور ارزیابی می‌کنید؟

علاقه زیادی ندارم در این مورد صحبت کنم. داور هم مثل ما وظایف خود را انجام داد و شاید در این مسیر، تصمیماتی هم گرفته شد که هر دو تیم به آن اعتراض کنند ولی بعید می‌دانم روی نتیجه بازی تأثیری گذاشته باشد چون ما آنقدر با قدرت بازی کردیم که اتفاقات بازی به سراغ‌مان نیاید.

*این صدرنشینی می‌تواند پرسپولیس را به سمت قهرمانی ببرد؟

من معتقدم این پایان راه نیست و کارمان تازه شروع شده است. می‌خواهیم باز هم پیشرفت کنیم و به سمت قهرمانی پیش برویم. باید بتوانیم هدیه‌ای به هواداران بدهیم که شایسته‌شان است و به همین خاطر است که می‌گویم قهرمانی بهترین هدیه به طرفداران پرسپولیس خواهد بود.

*شما وقتی در هفته چهارم لیگ، قعرنشین جدول رده‌بندی بودید هم از قهرمانی صحبت می‌کردید. این مسائل، به تیم‌‌تان انرژی داد یا مسائل دیگری مطرح بود؟

نه فقط در هفته چهارم که از ابتدای لیگ گفتم قهرمانی می‌خواهیم و حالا خیلی به آن نزدیک شده‌ایم اما حق نداریم کار را تمام‌شده بدانیم چون 4 بازی بسیار سخت شبیه فینال برای‌مان باقی‌مانده است.