اسفند سال 79 استقلال با تک گل زیبای علیرضا اکبرپور بعد از 5 سال پرسپولیس را شکست داد. این بازیکن در طول سال‌های بازیگری‌اش در استقلال توانست خودش را به یکی از مؤثرترین نفرات تاریخ این باشگاه تبدیل کند. 

 

* قطعاً دربی را تماشا کردی؟

متأسفانه همین طور است اما کاش نگاه نمی‌کردم چون در طول مسابقه غرورم به عنوان یک استقلالی لگدمال شد. من اصلاً به باخت کاری ندارم چون جزیی از فوتبال است و همه تیم‌ها شکست پرگل را تجربه می‌کنند حتی برزیل 7 گل از آلمان خورد. من از اینکه دیدم تیم محبوبم ذلیل بازی کرد، قلبم درد گرفت.کاش شجاعانه می‌باختیم نه خوار و ذلیل!

* چه عواملی می‌تواند باعث شود یک تیم ترسو بازی کند؟

خیلی مسائل دخیل هستند اما اولین دلیل حسی است که مربی به بازیکن انتقال می‌دهد چطور نفرات جوان و کم تجربه پرسپولیس شجاع وارد میدان شدند و نفرات باتجربه استقلال با ترس و لرز؟ دلیلش حسی است که پرسپولیسی‌ها از برانکو و استقلالی‌ها از مظلومی دریافت کرده بودند. ترس از اول فصل به تدریج در تیم رخنه کرد. وقتی مدام تمرینات را پشت درهای بسته برگزار می‌کنند، یعنی از چیزی می‌ترسند؛ از حضور تماشاگر و خبرنگار می‌ترسند، وقتی اعلام می‌شود در صورت مصاحبه بدون هماهنگی جریمه و مؤاخذه می‌شوید یعنی مسائلی وجود دارد که مدیریت باشگاه از آن هراس دارد. این ترس به مرور وارد روح و روان بازیکنان شد. نتیجه‌اش را هم در نیم‌فصل دوم نشان داد. مرموز بودن و رفتار مرموزانه چه نتیجه‌ای برای استقلال داشت و آغوش باز پرسپولیس چه سرانجامی؟ جز اینکه برانکو با رفتار حرفه‌ای و اجتماعی توانست از پایین جدول به صدر برسد؟

* البته تعدادی از بازیکنان خودشان دوست ندارند زیاد رسانه‌ای شوند.

دقیقاً آن گروه عاشق رسانه هستند و این رفتار به نوعی ناز کردن است. اگر دوست ندارند رسانه‌ای باشند چطور بیشتر تمرکزشان به اینستاگرام و کانال تلگرام است؟ برخی آدم‌ها درست برعکس خواسته‌شان حرف می‌زنند و طوری رفتار می‌کنند که فلان موضوع برایم اهمیتی ندارد اما در واقع قلب‌شان برای همان مطلب می‌تپد. اهالی رسانه هم مقصر هستند که ناز آنها را می‌خرند! یک ماه محل‌شان نگذارید به دست و پاهایتان خواهند افتاد.

* در مورد استقلال صحبت کنیم، چرا این تیم به این شرایط دچار شد؟

تفکر اشتباه سبب می‌شود رفتار هم اشتباه باشد و طبیعتاً نتیجه‌ هم ضعیف می‌شود. استقلال مشکلات زیادی دارد. شیوه فوتبال بازی کردن این تیم نشان می‌دهد تفکر فنی درستی نداشته است. تمرینات استاندارد نیست که تیم نمی‌تواند درست فوتبال بازی کند. تمرینات ایراد دارد که این همه مصدوم روی دست استقلال گذاشته است. بدنسازی مشکل داشته که میزان دوندگی کم است. فاصله خطوط زیاد است. جابه‌جایی‌ها در میدان غلط است. یارگیری نیم فصل خوب نبوده و در این خصوص سرمربی باید پاسخگو باشد. در هفته‌ای که روزبه چشمی و محسن کریمی به دلیل مصدومیت نبوده‌اند، اسم مهدی مؤمنی در لیست 18 نفره هم نبود. آقای مظلومی اگر به این بازیکن اعتقاد نداشت چرا او را به استقلال آورد و اگر اعتقاد داشت چرا بازی‌اش نمی‌دهد؟ پروپییچ آقای گل لیگ آلبانی بوده اما حالا به کریم شیره‌ای تبدیل شده چون روحیه و انگیزه‌اش را کشته‌اند! عادل شیحی چیز خاصی ندارد که به تیم اضافه شد. مشکلات خیلی زیاد هستند و به این راحتی برطرف نخواهند شد.

* دستیاران مظلومی چقدر به او کمک کرده‌اند؟

نمی‌دانم! ولی فوتبال به تخته وایت برد نیست که چون فلان مربی قشنگ حرف می‌زند پس مربی خوبی است.

* از درگیری رخ داده در تمرین استقلال خبردار شدی؟

هوادار رفته اعتراض کند و این کمترین حق اوست. چطور تا پول بازیکن چند روز به تأخیر می‌افتد دست به اعتصاب می‌زند. در مملکتی که آدم‌ها به سختی در سال 20، 30 میلیون پول درمی‌آورند، بازیکن با روزی 2 ساعت تمرین و چند ماه فوتبال بازی کردن چند صدمیلیون تومان می‌گیرد، پس باید بداند خیلی کوچک‌تر از هواداری است که حتی هزینه هم می‌کند. شنیدم رفته‌اند و شعار انتقادی داده‌اند و با فرزاد درگیر شده‌اند. در کل فرزاد در حد و حدودی نیست که فکر می‌کند. او به خاطر برادرش به استقلال راه یافته وگرنه خوابش را هم نمی‌دید روی نیمکت بنشیند.