کی‌روش: پرز مشکلات رئال را درک نمی‌کرد

بارسا که تا چند هفته قبل با فاصله زیادی نسبت به اتلتیکو و رئال در صدر جدول لالیگا قرار داشت، در چند دیدار اخیر نتایج خوبی کسب نکرد و این برتری امتیازی را از دست داد. این اتفاق بسیاری را به یاد رئال مادرید فصل 04-2003 انداخت که علی رغم برتری 8 امتیازی نسبت به والنسیا، در نهایت نتوانست رتبه ای بهتر از چهارم به دست بیاورد.

اما کارلوس کی روش معتقد است شرایط آن تیم رئال با بارسای فعلی قابل مقایسه نیست. او مصاحبه ای با رادیو کوپه انجام داده که در ادامه می خوانید:

شباهت بین بارسای فعلی با رئال مادرید شما :"رئال من، افتش از بعد از شکست مقابل ساراگوسا در فینال کوپا دل ری شروع نشد. تیم من خیلی پیشتر از اینها دچار افت کیفی شده بود؛ شاید از همان ابتدای فصل. اینکه ما با 8 امتیاز اختلاف از والنسیا در صدر بودیم خودش به نوعی یک معجزه بود. نمی توان این بارسلونا را با رئال مادرید من مقایسه کرد. بارسا بازیکنان باکیفیت، هم سطح و با تجربه زیادی در مجموعه خود دارد. دینامیک منفی فعلی این تیم روی کیفیت فردی بازیکنانش تاثیر چندانی نگذاشته است."

مقصران افت رئال:" من می دانستم که بارسلونا سوارز و بوسکتس را نمی فروشد؛ برعکس کاری که در رئال با من کردند و بدون رضایت من، مورینتس و ماکه له له را به موناکو و چلسی را فروختند. من معتقدم یک ماشین فراری بدون چرخ هایی خوب، مشکل خواهد داشت.

کافی بود مورینتس و ماکه له له حفظ می شدند و یک دفاع مرکزی خوب بجای هیه رو جذب می شد. با تمام احترامی که برای پورتیو و روبن قائل هستم، باید بگویم که بین این دو با رونالدوی برزیلی و هیه رو تفاوت آشکاری وجود داشت و ما چوب همین اختلاف سطح بین بازیکنانمان را خوردیم."

قهرمان لالیگا:" اگر بارسلونا مثل خودش بازی کند قهرمان خواهد شد. فکر می کنم بازیکنان بارسا پس از بازگشت از بازی های ملی دچار خستگی شده اند."

فلورنتینو پرز: "او یک شخصیت فوق العاده است ولی اشتباهاتش از زمانی آغاز شد که فکر کرد از فوتبال هم چیز زیادی می داند. پرز مشکلات رئال را به خوبی درک نمی کرد و این من بودم که تاوانش را پس دادم."

فرگوسن به شما در مورد رفتن مورینیو به یونایتد چیزی نگفته است؟:" روی صحبت های دوستانه نمی توان  چندان حساب باز کرد."