مرتضی فنونی‌زاده  درباره اینکه با توجه به اینکه سه هفته مانده به پایان لیگ برتر، پرسپولیس چقدر شانس قهرمانی دارد، گفت: باید بگویم که این سه بازی حکم سه فینال را دارد. البته ما مقابل نفت رامین رضائیان را نداریم و به جای او بابک حاتمی بازی خواهد کرد اما قطعا بازیکنان می‌دانند که همه چیز دست خودمان است. پرسپولیس سهمیه را گرفته و برای قهرمانی باید این سه بازی را ببرد. امسال نوبت ماست که قهرمان شویم و جای ما در آسیا خالی است. امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود و استقلال هم سهمیه آسیایی بگیرد تا فوتبال در تهران دوباره جان بگیرد.

وی ادامه داد: من معتقدم که برانکو دانش بالایی دارد اما این بازیکنان هستند که در زمین بازی می‌کنند و به نظرم 95 درصد موفقیت‌های پرسپولیس برای بازیکنان این تیم است. البته از حق نگذریم که هواداران هم حمایت خوبی از تیم انجام می‌دهند اما به هر حال زحمت اصلی بر دوش بازیکنان است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که از بین 3 بازی باقیمانده این تیم تا پایان لیگ از نظر او کدام بازی سخت‌تر است، افزود: من فکر می‌کنم بازی با راه‌آهن سخت‌ترین بازی ما باشد. روز گذشته سیاه‌جامگان حریفش را شکست داد و راه‌آهن هم بازی این هفته‌اش را برد. از طرفی از بین راه آهن، سیاه‌جامگان و ملوان دو تیم سقوط خواهند کرد و به همین دلیل آنها در این هفته‌های باقیمانده انتحاری بازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: معتقدم که راحت‌ترین بازی پرسپولیس بازی با نفت است. هر چند که حس می‌کنم قهرمان لیگ روز آخر مشخص می‌شود. بازیکنان یک سال زحمت کشیده‌اند و نباید با یک اشتباه همه چیز از دست برود.

فنونی‌زاده درباره صحبت‌های روز گذشته علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت که گفته برای قهرمان شدن استقلال ترمز پرسپولیس را در این بازی می‌کشد، گفت: به نظرم منصوریان یک مربی کاربلد و باهوش است که تیم خوبی هم دارد. من هم جای او بودم همین حرف‌ها را می‌زدم. منصوریان یک استقلالی محبوب است و می‌خواهد با این حرف‌ها خودش را محبوب‌تر کند البته شاید قلعه‌نویی هم با تراکتورسازی استقلال را شکست داد اما با این همه با توجه به همزمانی بازی‌ها در سه هفته پایانی قطعا روح جوانمردی در مسابقات وجود خواهد داشت. به نظرم منصوریان به خاطر تعصبش این حرف‌ها را زده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: علی دایی هم یک پرسپولیسی محبوب است و او هم می‌تواند ترمز استقلال را در هفته آخر بکشد تا محبوب‌تر شود.به نظرم صبا با دایی می‌تواند یقه استقلال را در روز آخر بگیرد.