دفاع پرسپولیس تیم را زمین زد

ابراهیم آشتیانی درباره آخرین شرایط پرسپولیس اظهار داشت: متاسفانه یک بازی ضعیف از پرسپولیسی دیدیم که تا پیش از آن یک تیم منسجم و هماهنگ نشان داده بود. بازیکنان اعتماد به نفس لازم را نداشتند و اشتباهات فردی زیادی سبب شد تا مقابل نفت شکست بخورند.

وی افزود: عیب پرسپولیس این است که اشتباهات مهلکی در خط دفاع می کنند. هرچند که در بازی با نفت یکی، دو تن از مهره های اصلی تیم نبودند ولی نفرات جایگزین هم نتوانستند آن طور که باید و شاید وظایف شان را انجام دهند. همراهی کردن مهاجم نفت تا زمان گل زدن چه فایده ای برای یک دفاع دارد؟ یعنی کسی که حمل توپ می کند و مراقب یار کناری اش است باید بتواند دوشادوش بازیکنی که مدافع است و فقط باید توپ را از مسیرش منحرف کند راحت تر است؟

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی این هفته لیگ مقابل گسترش فولاد گفت: با این وجود فکر می کنم پرسپولیس نسبت به دو حریف دیگرش در صدر شرایط بهتری برای قهرمانی دارد. استقلال دو بازی سخت مقابل تراکتور و صبا دارد. استقلال خوزستان هم در مشهد با پدیده و هفته آخر هم با ذوب آهن باید بازی کند. به این خاطر می گویم که شرایط برای پرسپولیس راحت تر است. 

آشتیانی در این باره که گفته می شود امیر قلعه نویی مقابل استقلال کاری می کند که تیم محبوبش برنده زمین را ترک کند پاسخ داد: به هیچ عنوان نمی توانم چنین موضوعی را بپذیرم. هم قلعه نویی را می شناسم. هم اینکه هیچ مربی حاضر نمی شود اعتبار و حیثیتش را لکه دار کند. علاوه بر این قلعه نویی هم نمی تواند با مردم یک شهر آن هم به نام تبریز بازی کند. به همین خاطر این مسائل فقط در حد شایعه است و مطمئن هستم پرسپولیس در بهترین موقعیت برای رسیدن به قهرمانی قرار دارد.

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: حتم دارم با درایتی که برانکو دارد این تیم را از وضعیت بد روحی خارج می کند تا در دو بازی آخر با همان شرایط خوب به میدان بروند. اگر برانکو در پرسپولیس نبود این تیم با نتایج ابتدای فصلش حالا ممکن بود به دسته یک سقوط کرده باشد اما برانکو می تواند تیم را از نظر روانی و اعتماد به نفس بالا بیاورد.