مظلومی ترسو نباشد قهرمان است

استقلال در این روزها به ثبات نرسیده و هر روز درباره انتخاب سرمربی جدید گمانی‌زنی‌هایی می‌شود و همین باعث شده تا نیمکت این روزهای پرویز مظلومی لرزان شود و این مربی شاید با همین نگرانی تیمش را برای بازی فینال جام حذفی آماده می‌کند، اتفاقی که می‌تواند به ضرر استقلال تمام شود و جام را از چنگش در بیاورد.

 

جواد زرینچه معتقد است که همین لرزان بودن نیمکت مظلومی می‌تواند آفتی برای نرسیدن استقلال به قهرمانی در جام حذفی باشد.

 

زرینچه، مرد دیرپای استقلال که از خوشفکرترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است، حرف های زیر را مطرح کرده است:

 

* در شرایطی که استقلال خودش را برای جام حذفی آماده می‌کند حاشیه‌های زیادی این تیم را محاصره کرده، در این شرایط اوضاع و احوال استقلال را برای رسیدن به قهرمانی چطور می‌بینید؟

- شرایط استقلال به تفکر مدیران باشگاه برمی‌گردد.

 

* چطور؟

- عاقلانه تصمیم گرفتن آنها در این شرایط می‌تواند قهرمانی را به استقلال هدیه دهد. عاقلانه ترین کار این است که با مظلومی ادامه دهند.

 

* در این چند روز اخیر هم مسئولان استقلال به همین نکته اشاره می‌کنند.

- من منظورم فقط فینال جام حذفی نیست بلکه آنها باید برای فصل آینده هم با مظلومی ادامه دهند. اگر آنها بیایند اعلام کنند که با مظلومی ادامه می‌دهیم دلگرمی و روحیه را به تیمشان هدیه می‌دهند. اینطوری مظلومی دلگرم می‌شود و بازیکنان هم با جان و دل بازی می‌کنند اما اگر فکر کنند که فصل آینده مظلومی مربی آنها نیست و در این سردرگمی باشند، قهرمانی از دست استقلال می‌رود.

 

* پس شما مصلحت استقلال را در ابقای مظلومی می‌دانید؟

- بله، مظلومی بد کار نکرده است استقلال در لیگ برتر سهمیه گرفته و در جام حذفی هم به فینال رسیده است. به این ترتیب باید از مظلومی برنامه بگیرند.

 

* برنامه بگیرند؟

- بله، می‌دانم که از همان ابتدا برنامه سه ساله از مظلومی گرفته‌اند.

 

* خیلی‌ها حضور منصوریان را شوکی برای نتیجه گرفتن استقلال می‌دانند!

- تغییر و تحول چندانی با حضور منصوریان به وجود نمی‌آید. به جدول نگاه کنید مظلومی با همه مشکلاتی که بود بالاتر از مربیانی نشسته که گفته می‌شود گزینه جانشینی او هستند. باید مظلومی را برای فصل بعد نگه دارند و این مربی اشتباهات این فصل خود را برای فصل آینده تکرار نکند.

 

* اما گفته می‌شود که مظلومی اجازه دخالت بازیکنان در کادرفنی را می‌دهد و این روزها رحمتی نقش زیادی در تغییر و تحولات تیم دارد!

- اما من فکر می‌کنم در این مورد افشارزاده باید قوی‌تر عمل کند. وقتی در دل مربی تیم دو دلی و ترس برای آینده‌اش باشد نمی‌تواند نتیجه درستی بگیرد. مسئولان استقلال باید بدانند که ظرف یکی دو روز آینده اگر اعلام نکنند مظلومی در استقلال برای فصل بعد ماندنی است تمام معادلات به هم می‌خورد و آن وقت اگر استقلال قهرمان نشد دیگر عذرخواهی هم نمی‌تواند کارساز باشد و هواداران تیم پذیرای آن نیستند.

 

* پس به نظر شما همه چیز به اقتدار افشارزاده بستگی دارد.

- بله، بدون شک.

 

* بهتر است کمی هم از شرایط فنی دو تیم استقلال و ذوب صحبت کنیم. فکر می‌کنید از نظر فنی زور کدام تیم برای بردن زیادتر باشد؟

- دو تیم در ورزشگاه بی طرف بازی می‌کنند و با توجه به اینکه در جنوب کشور مردم طرفدار استقلال هستند استقلال در خرمشهر تنها نیست و باز هم تکرار می‌کنم در این شرایط فقط ثبات کادر فنی استقلال را به قهرمانی می‌رساند نه چیز دیگری! اما اگر روسا دنبال مخفی کاری باشند و کادرفنی بفهند در تیم ثباتی ندارند قهرمانی را با بی انگیزگی از دست می‌دهند.

 

* فصل آینده علاقه‌ای به همکاری با استقلال دارید؟

- باید حضورم در استقلال موثر باشد. فصل گذشته هم بودم اما حضورم پررنگ نبود.

 

* یعنی دوست دارید در استقلال حضور پررنگی داشته باشید؟

- بله، اگر اینطور نباشد کمکی نمی‌توانم بکنم.

 

* غیبت حیدری و شهباززاده چقدر می‌تواند به نتیجه نگرفتن استقلال کمک کند؟

- غیبت آنها مهم نیست. برای استقلال نکته مهم ثبات کادرفنی است وگرنه می‌تواند در فینال جام حذفی با غیبت چند بازیکن هم قهرمان شود.