استقلال برای دهمین بار قهرمان می شود؟

نگاهی به آمار استقلال در جام های حذفی در آستانه دیدار با ذوب آهن خالی از لطف نیست.

 

*دوره دوم جام حذفی: استقلال برابر تیم هما 2-0 برنده شد، این اولین بازی استقلالی‌ها در غیاب روشن و اسکندریان بود که اولی به دوبی و دومی به آمریکا رفته بودند. بازی در مرداد 57 برگزار شد و پرویز مظلومی و هادی نراقی و دانایی فرد یاران برتر تیم فوتبال استقلال بودند.

 

*دوره ششم جام حذفی: استقلال در اسفند 69 تیم ملوان را در فینال همراهی کرد و ملوان در ضربات پنالتی 7-6 برنده شد، استقلال با شاهرخ بیانی، عابدزاده، زرینچه، احدی، قلعه نویی، مرفاوی، شاهین بیانی و... در این مسابقات شرکت کرد!

 

*دوره دهم جام حذفی: استقلال در بهار 75 و در دوره دهم برابر برق شیراز 5-1 برنده شد، در این سال استقلال هر 2 بازی رفت‌وبرگشت را برد، ورمزیار، پرورشخواه، تقوی، فکری، محمد نوری، مرفاوی و قلعه نویی مردان برتر استقلال بودند.

 

*دوره دوازدهم جام حذفی: استقلال در تیر ماه 78 برابر پرسپولیس در فینال 2-1 باخت، در این بازی سهراب بختیاری زاده و دین محمدی بهترین‌های استقلال بودند.

 

*دوره سیزدهم جام حذفی: استقلال با بهره از کناره گیری پرسپولیس، به فینال رفته و با برد 3-1 در بهار 79 و در تک بازی فینال برابر بهمن، قهرمان شد. نیکبخت واحدی ستاره آبی‌ها در فینال بود.

 

*دوره پانزدهم جام حذفی: استقلال برابر فجر شهید سپاسی در 2 بازی رفت وبرگشت 4-3 برنده و قهرمان شد. در بازی فینال مورد اشاره استقلال از درخشش احمد مؤمن زاده، ستار همدانی و نوازی بهره مند بود. بازی در خرداد و تیر 81 انجام شد.

 

*دوره هفدهم جام حذفی: استقلال با تیم سپاهان هماورد شد و در هر 2 بازی رفت و برگشت جام حذفی و در مجموع 5-2 بازنده شد، استقلال در بهار 83 این فینال را تجربه کرد و مردانی چون عنایتی، فکری و پیروز قربانی خوب‌هایش بودند.

 

*دوره بیست ویکم: استقلال در فینال سال 86 برابر پگاه گیلان 3-1 برنده شد، استقلال با درخشش مردانی چون پژمان منتظری، مجتبی جباری و فکری این مسابقه را برد.

 

*دوره بیست و پنجم: استقلال در اسفند ماه 90 فینال جام حذفی را برابر شاهین بوشهر برگزار کرده و در ضربات پنالتی برنده و قهرمان شدند.

 

***در دوره بیست ونهم برای دهمین بار آبی‌های پایتخت به فینال رسیده و عزم قهرمانی برای هفتمین بار را دارند باید دید سرنوشت آبی‌ها به کجا خواهد رسید!