پیروزی دیرهنگام مقابل یاران زلاتان/ایتالیا ۶ امتیازی شد

تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و سوئد از ساعت 17 و 30 دقیقه در ادامه دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌‌های اروپا در ورزشگاه مونیسیپل شهر تولوز آغاز کردند.

تا قبل از این رویارویی آتزوری(ایتالیا) پیروزی ارزشمند 2 بر صفر مقابل بلژیک را کسب کرده بود. اما وایکینگ‌ها(سوئد) تنها یک امتیاز از تساوی با جمهوری ایرلند را در کارنامه داشتند.

در پایان این مسابقه که صحنه‌های نزدیک به گل معدودی داشت، برتری یک بر صفر ایتالیا نقش بست.

سوئد در نیمه نخست چهره برتر بود. اما ایتالیا در نیمه دوم بازی بهتری از خود نشان داد.

دقایق مهم بازی:

دقیقه 10: فلورنزی از جناح چپ نفوذ کرد و وارد محوطه جریمه حریف شد. او سعی کرد از ایساکسون عبور کند که دروازه‌بان سوئد آن را مهارکرد.

دقیقه 14:ایبراهیموویچ در محوطه جریمه نقش بر زمین شد. داور مسابقه این صحنه را خطا ندانست و به سود ایتالیا اعلام کرد.

دقیقه 22: ارکدال موفق شد کیه‌لینی را از مقابل خویش بردارد و به درون محوطه جریمه سانتر کند که کالستروم از این فرصت استفاده نکرد.

دقیقه 30: لیندل‌اوف از جناح راست عبور کرد و در درون محوطه جریمه توپ خوبی را به گوییدتی داد که ثمری نداشت.

دقیقه 48: گرازیانو پله در این هنگام از جناح راست صاحب توپ شد که در محوطه جریمه سوئد شوت محکمی زد که از بالای دروازه سوئد به خارج رفت.

دقیقه 61 :ایتالیا در این هنگام توسط کاندروا از جناح چپ با شوتی محکمی سعی در به خاطر انداختن دروازه سوئد کرد که موفق نبود.

*دقیقه 72: ایبراهیموویچ در جدی‌ترین صحنه گلزنی خود در بازی از فاصله 3 متری توپی را به بالای دروازه زد. البته قبل از آنکه برای زدن ضربه اقدام کند، داور اعلام آفساید کرد.

*دقیقه 82:‌جدی ترین موقعیت گل ایتالیا در این هنگام خلق شد. زمانی که فلورنزی از جناح چپ سانتر کرد و پارولو آن را محکم به تیر دروازه سوئد زد.

*دقیقه 87:‌ادر از یک لحظه غفلت مدافعان سوئد نهایت استفاده را کرد و گل برتری تیمش را زد.

 

با انجام این بازی‌ که قضاوت برعهده ویکتور کاسای، داور معروف مجاری بود، ایتالیا با 6 امتیاز در صدر قراردارد. سوئد نیز صاحب 2 امتیاز است.

تیم‌های جمهوری ایرلند (یک امتیاز) و بلژیک(بدون امتیاز) از یک بازی در رده‌‌های سوم و چهارم قراردارند.