دست از سر رضاییان برنمی داریم

د داشتم که باشگاه پرسپولیس پیش از این و قبل از پایان فصل پانزدهم لیگ برتر با مهدی طارمی برای تمدید قراردادش مذاکره کرده بود، اما وی ابراز علاقه کرد که به فوتبال اروپا برود.

طارمی احساس کرد شرایط خوبی در تیم جدیدش ندارد

وی افزود: بعد از اینکه طارمی احساس کرد شرایط خوبی در تیم جدیدش در ترکیه ندارد خواهان بازگشت به پرسپولیس شد و ما به‌صورت پنهان مذاکراتی را با باشگاه ترکیه‌ای انجام داده و در نهایت به نتیجه رسیدیم. طارمی بامداد امروز به ایران بازگشت و در فصل جدید رقابت‌های لیگ پرسپولیس را همراهی کند.

برای خوشحالی هواداران طارمی را برگرداندیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به اینکه گفته می‌شود در قضیه به‌وجود آمده شأن این باشگاه حفظ نشد، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم طوری عمل کنیم که شأن باشگاه حفظ شود. با نظر جعفر کاشانی و حمیدرضا گرشاسبی موافقم که تأکید داشتند شأن باشگاه در هر شرایطی باید حفظ شود، اما در قضیه طارمی ما به‌خاطر هواداران این‌گونه عمل کردیم. هواداران سرمایه باشگاه پرسپولیس هستند و طبیعی است که ما هر کاری انجام می‌دهیم برای جلب رضایت آنهاست. هواداران بابت جدایی طارمی ناراحت بودند و ما سعی کردیم برای خوشحالی آنها این کار را انجام دهیم.

باشگاه پرسپولیس برای بازگشت طارمی هیچ پرداختی نخواهد داشت

طاهری راجع به اینکه گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس در قضیه بازگشت مهدی طارمی باید جریمه سنگینی را بپردازد، عنوان کرد: در هر صورت با شرایط پیش آمده قدر مسلم باشگاه پرسپولیس هیچ پرداختی نخواهد داشت، اما شاید خود بازیکن از این نظر متضرر شود. هرچند باشگاه پرسپولیس تمام تلاش خود را می‌کند تا طارمی کمترین آسیب را از نظر مالی در این زمینه ببیند.

هر تصمیمی اتخاذ کردیم با نظر برانکو بوده است

وی درباره آخرین وضعیت بازیکنان اوکراینی که قرار است به پرسپولیس بپیوندند، گفت: اول اینکه باید بگویم در خصوص بازیکنان خارجی و داخلی ما هر تصمیمی که گرفتیم با نظر برانکو بوده است، چه بازیکنانی که جدا شدند و چه نفراتی که به تیم آمدند. ما با سرمربی تیم‌مان در هر زمینه در تعامل کامل هستیم و تصمیمات فنی که گرفته می‌شود با نظر برانکوست. در زمینه حضور بازیکنان اوکراینی هم تصمیم با برانکو بود.

تکذیب شایعه حضور بزیک در کادر فنی پرسپولیس

سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به انتخاب جانشین برای مصطفی قنبرپور و اینکه قرار است ادموند بزیک جای او را بگیرد، عنوان کرد: به‌هر صورت من باز تأکید می‌کنم که نباید یکسری اخبار نادرست به گوش هواداران برسد و این خبر مذکور در همین راستاست. همه پیشکسوتان باشگاه برای ما کاملاً محترم هستند و اگر یک نفر به‌عنوان نماینده از آنها در کادرفنی ما و یا تیم‌های پایه حضور دارد دلیل بر این نیست که بقیه این شایستگی را ندارند، بلکه همه آنها برای ما عزیز و محترم هستند. در مورد انتخاب مربی برای تیم در نشستی که با برانکو خواهیم داشت راجع به این موضوع تصمیم خواهیم گرفت.

طاهری در مورد آخرین وضعیت تیم «ب» پرسپولیس توضیح داد: متأسفانه در رادیو صحبت‌هایی راجع به تیم «ب» پرسپولیس شد که نشان می‌داد فردی که آن صحبت‌ها را انجام می‌دهد اطلاعات کاملی راجع به این مسئله ندارد. لازم است توضیح دهم دلیل انتخاب تیم «ب» برای باشگاه این بود که ما طبق آیین‌نامه بتوانیم از بازیکنان این تیم در تیم بزرگسالان هم استفاده کنیم، کاری که در اکثر جاهای دنیا انجام می‌شود و باشگاه‌های بزرگ تیم دوم داشته و از بازیکنان این تیم در مواقع لزوم در تیم اصلی خود استفاده می‌کنند و به نوعی می‌توانند جابه‌جایی بازیکن داشته باشند. قرار بود این طرح در ایران هم اجرا شود و ما براساس آن در هیئت مدیره تصویب کردیم که تیم «ب» را تشکیل دهیم.

نیاز ندیدیم که تیم «ب» را تشکیل دهیم

وی در این باره تأکید کرد: شخصاً برای اینکه پیگیر این آیین‌نامه شوم با شیرازی مسئولت هیئت فوتبال استان تهران تماس گرفتم و او وجود چنین مسئله‌ای را در آیین‌نامه سازمان لیگ رد کرد و گفت که فعلاً چنین شرایطی وجود ندارد که تیم‌ها بتوانند تیم دوم تشکیل داده و بین این دو تیم بازیکن جابه‌جا کنند. وقتی ما شرایط را این‌طور دیدیم نیاز ندیدیم که تیم «ب» را تشکیل دهیم. البته با توجه به اینکه بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند و در رده‌های مختلف سنی هستند ما سعی کردیم با توجه به سن هر بازیکن از او در تیم‌های پایه باشگاه استفاده کنیم. نفراتی هم که از نظر سنی فقط می‌توانند در تیم بزرگسالان بازی کنند، در تمرینات تیم بزرگسالان مورد ارزیابی کادرفنی قرار خواهیم داد.

شرایط رضاییان با طارمی کاملاً متفاوت است

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پایان با اشاره به شکایت باشگاه پرسپولیس از رامین رضاییان عنوان کرد: شرایط رضاییان با مهدی طارمی کاملاً متفاوت است، ما براساس نوع جدایی این بازیکن از باشگاه شکایتی را تنظیم کردیم و به‌طور جدی پیگیر آن هستیم. آنچه مشخص است در قرارداد رضاییان با باشگاه پرسپولیس بندی وجود دارد که مبنی بر اینکه داور بین ما کمیته انضباطی باشگاه است در واقع حتی کمیته انضباطی فدراسیون هم نمی‌تواند به این مسئله ورود پیدا کند و ما از طریق کمیته انضباطی خود باشگاه می‌توانیم اقدام کنیم. از این رو شکایت خود را تنظیم کرده و به‌طور جدی پیگیر دفاع از ارزش‌های مادی و حقوقی باشگاه پرسپولیس در این زمینه هستیم.