المپیک هنوز برای ایران تمام نشده است و امروز دو آزادکار دیگر کشورمان روی تشک می روند.

با توجه به قرعه مطلوب میثم نصیری و توانایی های رضا یزدانی احتمال اینکه کشتی امروز هم ایران را صاحب مدال کند وجود دارد.

امروز در آخرین روز المپیک ۲۰۱۶ علاوه بر کشتی در رشته های بوکس، ژیمناستیک ریتمیک، والیبال، هندبال، بسکتبال، دوی ماراتن و دوچرخه سواری مدال طلا توزیع می شود.

این مدال ها می تواند آخرین تغییرات را در جایگاه تیم هایی مثل ایران به وجود آورد. هر چند که در رده بندی کلی، کشوری به گردپای آمریکا نخواهد رسید و جدال بریتانیا و چین بر سر دومی است.

اما برای ما مهم این است که ببینیم ایران در نهایت چندم می شود.

با توجه به جایگاه ایران قطعا رتبه عالی هفدهم دوره قبل تکرار نخواهد شد. برای کشورمان چهار سناریو وجود دارد؛

حالت اول؛ کسب دو طلا

اگر هر دو آزادکار کشورمان طلا بگیرند و ایران پنج طلایی شود با همین ترکیب جدول کنونی به رده نوزدهم صعود می کند و در بدترین حالت یک کشور دیگر می تواند از ایران سبقت بگیرد. به این ترتیب بهترین سناریو برای ایران در المپیک ریو نوزدهم یا بیستم شدن است.

حالت دوم؛ کسب یک طلا

اگر یکی از آزادکاران طلا بگیرد با همین جایگاه فعلی کشورها، ایران به رده بیست و یکم صعود می کند و احتمالا در نهایت تنها یک کشور فرضا ازبکستان بتواند از ایران جلو بیفتد در این حالت جایگاه نهایی کشورمان ۲۱یا ۲۲ خواهد بود. در این حالت مدال نفر دوم هیچ تاثیری در جایگاه ایران نخواهد داشت.

حالت سوم؛ کسب نقره

اگر آزادکاران ما طلایی نشوند و به نقره برسند( تعداد نقره هم چندان فرق نمی کند)،با یک نقره هم اگر کشورهای پایین تر از کشورمان مدال طلا و نقره نگیرند ایران می تواند یک پله صعود کند و بیست و دوم شود. در صورت مدال آوری آنها رتبه ۲۳ یا ۲۴ نصیب کشورمان خواهد شد.

حالت چهارم؛ بدون نقره و طلا

بدترین حالت برای ایران این است که امروز مدال نگیرد یا در نهایت برنز بگیرد. در این حالت بازهم امکان حفظ پله ۲۳ وجود دارد، اما با توجه به حضور دو ازبک در فینال های بوکس احتمال اینکه ازبکستان، ایران را بگیرد بسیار زیاد است، مگر اینکه هر دو ازبک ببازند. به نظر می رسد در این حال ایران در رده ۲۳، ۲۴ یا در نهایت ۲۵ به کار خود پایان دهد. اگر خیلی خیلی بدشانس باشد به رده بیست و ششم سقوط می کند.یک سری اتفاقات عجیب ایران را بیست و ششم می کند؛ در فینال بسکتبال صربستان، آمریکا را ببرد یا در کشتی آزاد حریفان اصلی ایران در جدول طلا بگیرند.