دیگر حرفی درباره استقلال ندارم

بهرام افشارزاده که زمانی به خاطر داشتن مسئولیت های کلیدی و تعیین کننده اش خیلی از اتفاقات مهم ورزش در کمیته ملی المپیک، باشگاه استقلال و حتی وزارت ورزش و اظهارنظر در مورد آنها به وی ختم می شد این روزها کاملا دور از رسانه ها به سر می برد طوری که طی یک ماه گذشته و در این موارد هیچ نشانی از وی و صحبت هایش در رسانه ها نه دیده شده و نه شنیده شده است!

دور شدن بهرام افشارزاده از رسانه ها و به نوعی ورزش مربوط به یک ماه گذشته است؛ یعنی درست بعد از مطرح شدن صحبت هایی مبنی بر منع قانونی حضورش در باشگاه استقلال به خاطر بازنشستگی که منجر به اعلام استعفای وی در باشگاه استقلال  یا به نوعی کنار گذاشته شدنش شد؛ بعد از کنار رفتن از مدیریت استقلال بهرام افشارزاده هیچ صحبت، واکنش، تصمیم گیری و در کل هیچ حضوری در رسانه به چشم نیامده است.

این در حالی است که طی این مدت بازی های المپیک ۲۰۱۶ در ریودوژانیرو برگزار شد و قاعدتا افشارزاده که با پرسابقه ترین دبیر کل کمیته ملی المپیک (۱۷ سال) در تاریخ این کمیته به حساب می آید و در چند دوره هم سرپرستی کاروان اعزامی به بازی های المپیک را عهده دار بوده است، می تواند از بهترین گزینه ها برای تحلیل و ارزیابی عملکرد کاروان اعزامی به ریو باشد. دیگر اینکه انتخابات فدراسیون ژیمناستیک دوازدهم مهرماه برگزار می شود، انتخاباتی که بهرام افشارزاده برای حضور در آن  ثبت نام کرده بود و همین مسئله خبرها و حاشیه های زیادی را موجب شد.

اتفاق مهم دیگر اینکه حکم مدیرعاملی سید رضا افتخاری برای باشگاه استقلال پس از چند هفته سرپرستی هفته پیش صادر شد و اینگونه وی جایگزین قطعی و نهایی بهرام افشارزاده شد که دو سال و سه ماه سرپرستی استقلال را بر عهده داشت و همزمان هم حوزه سرپرستی کل وزارت ورزش ورزش و جوانان را مدیریت می کرد اما در فاصله کوتاه از این دو مسئولیت دور شد. 

* آقای افشارزاده خبری از شما در رسانه ها نمی بینیم؟

- خودم خواستم مدتی از همه چیز و حتی از رسانه ها دور باشم.

* چرا؟ دلیل خاصی دارد؟

- نه؛ بابت این موضوع و اینکه طی این مدت خیلی از تماس را پاسخ ندادم عذرخواهی می کنم اما نمی خواستم دوباره صحبت و واکنشی داشته باشم تا دوباره مانند روزهایی که در استقلال بودم حاشیه درست شود و اسیر آنها شوم. می خواستم در آرامش به سر ببرم. 

* به دوران حضور در استقلال اشاره کردید؛ چه شد که پس از دو سال به یکباره خبر استعفای شما را شنیدیم؟ واقعا تصمیم خودتان بود یا .... ؟

- پاسخ شما را ندادم که به این پرسش ها جواب دهم! در این مورد حرفی ندارم.

* حداقل از المپیک و عملکرد کاروان بگویید؛ در آخرین دوره دبیرکلی شما در کمیته ملی المپیک نتیجه ای خوب رقم خورد که کاروان اعزامی به ریو نتوانست به آن برسد، تحلیل تان از عملکرد کاروان چیست؟

- در مورد المپیک هم نمی خواهم هیچ اظهارنظری داشته باشم، خواهشا از وزارت ورزش هم از من سوالی نپرسید چون اصلا نمی خواهم اظهارنظری در مورد آنها داشته باشم و حرف هایی بزنم.

* دلیل این سکوت چیست در حالیکه شما ۱۷ سال دبیر کل کمیته ملی المپیک بودید و تجربه مدیریت در وزارت ورزش را هم دارید؟

- اصرار نکنید، حرفی نمی زنم، شاید اگر حرف بزنم به صحبت هایی اشاره کنم که به مذاق بعضی ها خوش نیاید. اجازه بدهید سکوتم را ادامه دهم.

* انتخابات ژیمناستیک هم نزدیک است، تصمیم یا برنامه ای برای حضور در آن ندارید؟

- نه؛ در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک هم شرکت نمی کنم، اصلا چرا مدام از این سوال ها می پرسید!

* به هرحال نام بهرام افشارزاده همراه با ورزش و مدیریت آن بوده است، دوری از آن برای خیلی ها و از جمله ما قابل درک نیست؟

- دور نشدم؛ همین الان که قرار است مدیریت ورزش قشم را بر عهده بگیرم خودنوعی خدمت به ورزش است که همیشه دوستدار و پیگیر آن بوده ام؛ لذت این مدیریت هم برایم بیشتر است چون با احساس آرامش و رضایت کارم را دنبال می کنم. 

* از برنامه های تان در این زمینه بگویید؟

- برنامه های خود را در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به مدیرعامل منطقه آزاد قشم داده ام تا پس از بررسی و تایید نهایی، در جای خود مستقر شده و کارم را شروع کنم. 

* چه شد که مدیریت ورزش قشم را پذیرفتید؟

- من مدتی در ورزش جزیره کیش مدیریت کردم که این منطقه را به جایگاهی رساندم که حالا قطب ورزش کشور است، با تجربه ۶۰ ساله که از ورزش و مدیریت در بخش های مختلف آن دارم، می خواهم کاری کنم که قشم که به چند سال آینده و خیلی زود قطب جدید ورزش کشور شود. 

* برای رسیدن جزیره قشم به این جایگاه آیا پتانسیل و امکانات موردنیاز موجود است؟

- به هر حال رسیدن به نتیجه نیاز به برنامه ریزی منسجم و خوب دارد، خوشبختانه مدیریت منطقه آزاد قشم علاقمند به این کار است و از این حیث فضای کار مهیا است، البته در حال حاضر امکانات ورزشی کمی در این جزیره وجود دارد اما با برنامه ریزی و تقسیم بندی مناسب بودجه می توان آن را وسعیت داد، قشم به خاطر داشتن ساحل عالی این ویژگی را دارد که به محلی مناسب برای برگزاری اردوی بین المللی خیلی از رشته ها و به خصوص رشته هایی که در بخش ساحلی هم فعالیت دارند مانند فوتبال و والیبال، تبدیل شود. برگزاری اردوهای بین المللی هم در جزیره قشم ایده آل است. 

* پس در کل با مدیریت شما روزهای خوبی در انتظار ورزش قشم خواهد بود؟

- تلاش و برنامه من این است که این جزیره را قطبی جدید در ورزش کشور کنم. 

* و اصلا برنامه ای برای بازگشت  به مدیریت در عرصه های باشگاهی یا فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ندارید؟

- همین مدیریت در ورزش قشم برایم رضایت بخش است چون در آن احساس آرامش دارم؛ اصلا شما دیگر کاری ندارید!