دو تیم فوتبال پرسپولیس تهران و استقلال تهران، روز گذشته شهرآورد هشتاد و سوم پایتخت را برگزار کرده و پس از نود دقیقه تلاش، به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند.

در حالی که هر دو تیم، موقعیت های خوبی را بر روی دروازه یکدیگر خلق کردند، بی دقتی مهاجمان و عملکرد خوب دروازه‌بانان، مانع از عبور توپ از روی خط دروازه شده و دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

به جا مانده از شهرآورد 83 ؛ عکس العمل عالی رحمتی، ناجی استقلال

در یکی از صحنه های خطرناک بازی در دقایق پایانی، توپ برگشت داده شده از سوی مدافعین روی پرتاب بلند حسین ماهینی، زیر پای کمال کامیابی نیا فرودآمده و این هافبک تاثیرگذار پرسپولیس، با شلیک خود، یک خطر جدی را بر روی دروازه استقلال ایجاد کرد. سید مهدی رحمتی اما با واکنش سریع و به موقع خود، با وجود نداشتن دید کافی و همچنین نزدیک بودن توپ، ناجی استقلال و منصوریان شده و از فروپاشی دروازه آبی‌پوشان در دقایق پایانی شهرآورد، جلوگیری کرد. سیوی که برای استقلال و منصوریان، بسیار ارزشمند بود.

کاپیتان استقلال، در حالی که روز های سختی را در لیگ شانزدهم سپری می‌کرد، در دیدار حساس تیمش مقابل پرسپولیس موفق به ثبت نخستین کلین شیت خود شده و هواداران تیمش را به درخشش های مجدد خود امیدوار ساخت. گفتنی‌است رحمتی در دیدار های نخست فصل گذشته نیز عملکرد قابل قبولی از خود ارائه نداده بود ولی با عملکرد بی‌نظیرش در شهرآورد هشتاد و یکم، روی نوار درخشش قرار گرفته و یکی از بهترین بازیکنان فصل قبل استقلال قلمداد شد.