مورینیو: رونی مورد اعتماد من است اما امکان دارد او هم نیمکت‌نشین شود

 وین رونی که در پیروزی یک بر صفر اخیر تیم ملی انگلیس برابر اسلواکی در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، نتوانست تأثیرگذار ظاهر شود، پس از بازگشت از بازی‌های رده ملی، در تیم باشگاهی‌اش یعنی منچستریونایتد هم فروغ چندانی نداشته و همین مسئله باعث شده است تا مورد انتقادات نسبتاً شدیدی قرار بگیرد.

ژوزه مورینیو در مورد کاپیتان تیمش گفت: صادقانه باید بگویم از نظر من یک وین رونی قبل از بازی اسلواکی - انگلیس هست و یک وین رونی پس از دیدار اسلواکی - انگلیس وجود دارد. به‌هر حال سم آلاردایس را بابت اُفت رونی سرزنش نمی‌کنم. در واقع کسانی را سرزنش می‌کنم که پس از بازی انگلیس برابر اسلواکی او را مورد انتقاد قرار دادند. به‌نظر من باید پشت یکی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلیس، کاپیتان انگلیس، کسی که رکورد گلزنی تیم ملی انگلیس از آن اوست و در کنارش رکورد بیشترین بازی ملی (به‌عنوان بازیکن و به‌غیر از دروازه‌بان) را در کارنامه‌اش دارد، ایستاد. به‌نظرم انتقادات بیش از حد بوده است، اما بر این باورم که پسر بزرگی همچون وین می‌تواند با قدرت از پس این انتقادات برآید. رونی همیشه صددرصد در زمین تلاش می‌کند، همیشه و همیشه.

وی افزود: وین کاپیتان من، کاپیتان باشگاه و کاپیتان بازیکنان است. گاهی اوقات بازیکنی به‌خاطر سال‌های طولانی که در باشگاه‌ است، کاپیتان تیم می‌شود. گاهی اوقات هم بازیکنی کاپیتان مربی‌اش می‌شود، چون بازیکن مورد علاقه مربی است. گاهی اوقات هم بازیکنی کاپیتان بازیکنانش است، نه کاپیتان مربی! وین اما کاپیتان باشگاه، کاپیتان من و کاپیتان بازیکنان است. او مورد اعتماد بازیکنان تیم و من است و نماینده خوبی برای باشگاه منچستریونایتد به شمار می‌آید.

آقای خاص صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان برد: فوتبال اما داستان متفاوتی است و هر بازیکنی ممکن است نیمکت‌نشین شود. رونی هم ممکن است روی نیمکت بنشیند، اما این بدین معنا نیست که نسبت به وی بی‌اعتماد هستم و یا اینکه با او مشکل دارم. اصلاً چنین چیزی نیست. ما مشکلی با هم نداریم. رونی کاپیتان منچستریونایتد است، اما این مزیتی برای او نیست. وین نیز همانند دیگر بازیکنان است.