تغییرات احتمالی در ترکیب تیم ملی برابر کره

تیم ملی در دیداری که نمایش کم نقصی برابر ازبکستان داشت توانست سه امتیاز مهم خارج از خانه را به حساب خود واریز کند تا مسیر صعود به جام جهانی 2018 روسیه برای شاگردان کی روش آسان تر از گذشته شود. در این دیدار هر چند تیم ملی نسبت به گذشته تغییرات زیادی در ترکیب اولیه و نمایش درون زمین داشت اما به نظر می رسد سرمربی تیم ملی در دیدار حساس برابر کره جنوبی تغییراتی را در نحوه بازی خود انجام دهد.

 

 

با توجه به تفاوت های میان سبک فوتبال کره جنوبی و ازبکستان طبیعی است که کی روش در اولین گام به دنبال مهار سرعت بازیکنان تیم کره جنوبی باشد و در دیدار با این تیم با استفاده از بازیکنان فیزیکی و البته تغییر سیستم به 1-3-2-4 ، فوتبال متفاوتی از دیدار عصر پنجشنبه را به نمایش بگذارد.

 

 

دروازه بان

علیرضا بیرانوند در دیدارهای گذشته تیم ملی گلی را دریافت نکرده و البته نمایش قابل قبولی داشته است. طبیعی است که کی روش دروازه بان مطمئن و آماده خود را در آستانه دیدار با کره جنوبی تغییر ندهد و بیرانوند اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دروازه بان تیم ملی در دیدار با کره جنوبی خواهد بود.

 

 

خط دفاع

زوج سید جلال حسینی و مرتضی پورعلی گنجی به خوبی توانستند خط حمله ازبکها را متوقف کنند و البته سید جلال حسینی در یک ضربه ایستگاهی بازی فوق العاده خود را تکمیل کرد. با توجه به مصدومیت منتظری، احتمال تغییر در این منطقه از زمین نزدیک به صفر است. میلاد محمدی که از بازی با چین به ترکیب تیم ملی اضافه شده بود، در سمت چپ زمین نمایش قابل قبولی داشت و در دیدار با کره نیز احتمالا در ترکیب حضور دارد. رامین رضاییان نیز یکی از بازیکنان موثر تیم ملی بود که به خوبی در حملات به یاری سایر بازیکنان می آمد. به نظر می رسد سرمربی تیم ملی با توجه به نمایش قابل قبول چهار بازیکن خط دفاعی تیم ملی در این منطقه از زمین دست به تغییر نزند.

 

 

خط هافبک

تیم ملی در این دیدار با سیستم 4-1-4-1 به میدان رفت که سعید عزت اللهی به عنوان تک هافبک دفاعی در برابر خط دفاعی بازی کرد. با توجه به تفاوت سبک کره ای ها و ازبکستان انتظار می رود تا تیم ملی در دیدار با کره به سیستم 4-2-3-1 باز گردد که در این صورت تیموریان در کنار عزت اللهی حضور خواهد یافت. به این ترتیب سه بازیکنی که پشت تک مهاجم تیم ملی به میدان خواهند رفت، با توجه به بازگشت دژاگه، درخشش شجاعی و البته آمادگی کامل جهانبخش می تواند با حضور این سه بازیکن تشکیل شود. حاج صفی، طارمی و امیری در دیدار برابر ازبکستان نمایش بسیار خوبی داشتند اما با توجه به بازگشت این بازیکنان و سلیقه کی روش شانس کمی برای حضور در زمین مسابقه خواهند داشت.

 

 

خط حمله

قوچان نژاد در دیدار برابر ازبکستان نمایش دور از انتظاری داشت و نتوانست نمایش های خوب خود را با پیراهن تیم ملی تکرار کند. سردار آزمون که به عنوان جانشین به ترکیب تیم ملی اضافه شد، فاصله زیادی با روزهای اوج خود دارد و فرصت های زیادی را در این دیدار از دست داد تا احتمالا در دیدار برابر کره جنوبی نیز شانس کمی برای حضور در ترکیب داشته باشد. کی روش البته انصاری فر آماده و مهدی طارمی را برای حضور در این منطقه از زمین در اختیار دارد اما با این وجود به نظر می رسد قوچان نژاد شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی خواهد داشت.